Facebook data

1
Quad??
#55174 Quad?? 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

espeneil
graphgraph

Kjøpte en ny fish for litt siden 6.0\20\2.5 med quad setup. Den er ganske stor og bred, nesten litt retrotype aktig.

Problemet er at jeg ikke skjønner meg helt på hvordan man surfer en quad. Hver gang jeg tenker å gjøre
en bottom-turn og legger litt vekt på innsida(mot facen), mister jeg helt grepet. Som går helt fint med ¨
thrusteren. NOen som har noen ideer om hva som går galt??

En ting til. Hadde sett for meg at fishen skulle være mye løsere? Er den for stor? Veier ca. 72kg.

takk for svar......

Logga in för att svara
#55175 Svar: Quad?? 16 år, 3 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Kika på hur McKee sätter sina fenor ( www.mckeesurf.com ) Om inte det funkar får du ta "xtra allt " hädanefter.

Logga in för att svara
#55176 Svar: Quad?? 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

espeneil
graphgraph

Det er en McKee shape!

Logga in för att svara
#55177 Svar: Quad?? 16 år, 3 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

OK! Gå för "xtra allt" på pizzan. he he.... Fishar är väl lite mer "skate" känsla på och skall inte kantsättas så hårt, tror jag. Min erfarenhet av quad är att de har ett djävulskt bra grepp och samtidigt lose. Har du tjocka rails eller/och bred tail kan det bli problem att kantställa. Svårt att ge råd, varje bräda har sina egenskaper. Ge den mer tid !

Logga in för att svara
#55197 Svar: Quad?? 16 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Din bräda är för bred/ för tjock / för bred tail eller kanske du har för små/ felsatta fenor. Eller har du helt enkelt kört den i större/brantare vågor än den är tänkt för.?

Logga in för att svara
#55201 Svar: Quad?? 16 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

espeneil skrev:
Kjøpte en ny fish for litt siden 6.0\20\2.5 med quad setup. Den er ganske stor og bred, nesten litt retrotype aktig.

Problemet er at jeg ikke skjønner meg helt på hvordan man surfer en quad. Hver gang jeg tenker å gjøre
en bottom-turn og legger litt vekt på innsida(mot facen), mister jeg helt grepet. Som går helt fint med ¨
thrusteren. NOen som har noen ideer om hva som går galt??

En ting til. Hadde sett for meg at fishen skulle være mye løsere? Er den for stor? Veier ca. 72kg.

takk for svar......

1 huge board for your weight
2 i don't know how good you are but maybe you should shift your stance further forward if you are sliding out on bottom turns, on a quad, i find it works better when you are further up on your board because you can still turn a quad like you are supposed to from such a position and get rid of some of the twitch,

Logga in för att svara
#55202 Svar: Quad?? 16 år, 3 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Har upplevt samma effekt när jag satte fenorna fel... Stora i fram - små i bak = fullt ös..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!