Facebook data

1
Surfinstruktörsutbildning?
#55416 Surfinstruktörsutbildning? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

kiboko
graphgraph

Någon som vet vart man kan gå en utbildning/kurs till surfinstruktör? Vi har tänkt gå kursen i sommar någonstans i Europa. Om det finns, vilka är att rekommendera?

Logga in för att svara
#55437 Svar: Surfinstruktörsutbildning? 16 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Beror alldeles på vart ni tänkt jobba sen?

//Göran

Logga in för att svara
#55444 Svar: Surfinstruktörsutbildning? 16 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Level 1 tar 2 dagar i UK/Irleand och ar skit enkel. man maste jobba ca 10-20 dagar praktiskt efterat for att fa intyg.

Daremot maste brukar man behova ha beachlifeguard innan, vilket i sverige ar en veckas utbilding och i UK/Ireland ar minst 4 dagar, du maste kunna simma 400m pa 8 min.

www.rnli.org.uk/

www.isasurf.ie/level-1-surf-instruction/

www.britsurf.co.uk/coaching

Logga in för att svara
#55448 Svar: Surfinstruktörsutbildning? 16 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Alla utbildningar skrivs om just nu för BSA och det blir 3 nivåer, innan var det 4:a, vilket gör att Level 1 blir tuffare än tidigare. Nu ska den bli mer som ISA Level 1.

Bäst är att gå ISA kurs, nu har BSA fått licens från Australien och USA att köra deras kurser.

Men som sagt, det beror på vart man ska vara aktiv? Siktar man på Frankrike, så är det bara deras utbildning som gäller såklart och den är riktigt lång och dyr. Så måste man prata Franska såklart...

Men för att kunna jobba i så många länder som möjligt, satsa på ISA utbildningen. Prata med Barrie Hall, han är ansvarig för kurserna inom BSA (Brittish Surfing Association) och hälsa från mig.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#55455 Svar: Surfinstruktörsutbildning? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Tja,
Jag har BSA level 1 och det är som dom sagt tidigare här ganska enkelt. Det som kanske är lite svårare är väl att ta SLSA (surflifesaver award) eller motsvarande.

Om man är tillräckligt många kan man gå ihop och beställa en BSA-kurs. Då får man kanske pröjsa runt 8000 per person och minimi antalet är typ 6 pers eller nåt sånt.

Jag hakade på tyska surfförbundet som beställde en BSA-kurs nere i spanien och det kostade totalt typ 1000 euro.

mejla arne@aframe.de, han är tysk och har ett surfcamp i analucien spanien där BSA brukar köra kurser ibland.

Annars är det bara att kolla kursdatumen i Newquay och sticka dit! Absolut billigaste alternativet. fast jag
vet inte om bsa har uppdaterat hemsidan... de brukar vara dåliga på det...

lycka till!

Logga in för att svara
#55551 Svar: Surfinstruktörsutbildning? 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

kiboko
graphgraph

1000 tack för alla svar:)

Bra med trådar att följa upp...

ses i lineupen då:kiss:

Logga in för att svara
#55584 Svar: Surfinstruktörsutbildning? 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

kiboko skrev:

ses i lineupen då:kiss:

jaha lineupen, du menar riktig surfinstruktörsutbildning, jag trodde vi snackade SKIMBOARD här...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!