Facebook data

1
Surf i Chile och Peru
#55470 Surf i Chile och Peru 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

cekesurfsmurf
graphgraph

Tjena tjena

ska dra mig neråt Chile och Peru på måndag. Någon som varit på nått av dessa ställen som har några bra tips om var man ska dra? Bra spots med någorlunda närhet till civilisation för jag har inte råd att hyra bil i två månader?

Over and out
ceke

Logga in för att svara
#55472 Svar: Surf i Chile och Peru 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Ska du vara runt Lima kan jag tipsa om Punta Hermosa som ligger lite söder om Lima. Bo hos "Marita" hon och hennes familj är riktigt grymma och brukar nästan bara ta in surfare. Fixade all medicin när jag blev sjuk och fick hemlagat varje dag. Hon kan engelska om du har svårt för spanskan. Hennes mail är mlvillar@hotmail.com

Ska se om jag hittar lite bilder...

Logga in för att svara
#55473 Svar: Surf i Chile och Peru 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Logga in för att svara
#55474 Svar: Surf i Chile och Peru 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Logga in för att svara
#55475 Svar: Surf i Chile och Peru 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Logga in för att svara
#55482 Svar: Surf i Chile och Peru 16 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Dra till Chicama! Världens längsta vänsterpoint och konstant offshore. Låt dig inte avskräckas av ryktet om dåliga vibbar där. Jag stötte bara på supervänliga locals. Var där de senaste dagarna och hade ofta spotet HELT för mig själv. Bo på El Hombre precis vid insidan av breaket uppe på klippan är mitt tips. Trevligt folk, billigt och världens bästa utsikt. Är det för litet i Chicama så kan du kolla in Pacasmayo några timmar norrut. Också en osannolikt lång vänster och alltid större än Chicama. Sen är Lobitos ännu längre norrut grymt också. Skön liten sömnig by med flera spots på gångavstånd.
Kolla in tråden "Peru?" för mer tips.

Logga in för att svara
#55493 Svar: Surf i Chile och Peru 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

cekesurfsmurf
graphgraph

Grymt! Tack för svaren. Har hört att det ska vara lite shady i Peru men ni verkar bara ha haft bra erfarenheter därifrån. Är det lätt att ta sig mellan de olika byarna/bryten eller hade ni bil?

Hur långt söder om Lima ligger Punta Hermosa och hur långt från Lima ligger Chicama med buss? Vad kostar det att hänga där, boende o käk? Många frågor, många frågor

Hade tänkt vara längre i Chile än Peru men nu efter era svar börjar jag fundera på att stanna längre i Peru.

/C

Logga in för att svara
#55494 Svar: Surf i Chile och Peru 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Tycker Peru är hel coolt., du behöver ju våträckt bara så du vet. Jag visste inte det. Vet inte exakt vart det ligger till Lima men Maria hämtar dej på flygplatsen om du vill. Alltså inte mer än 1-2 tim (söder).

Kommer säkert starta en debatt nu men jämfört med asien ligger central/syd amerika varmat om hjärtat. Gillar inte asien alls..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!