Facebook data

1
Soprtlovssurf
#55614 Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Fasen vad sugen jag är. Har självklart bokat resa till fjällen med dotter samma dagar som det blir surf och nästan plusgrader... /JB

Logga in för att svara
#55615 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kör den här ramsan..

Nä, tyvärr dotter... det blir inget fjällen i år... pappa ska ut o surfa på Torö istället, det blir väl mysigt? Så gör vi lite mackor och fikar därute, va?

BOS with advice since 2007

Logga in för att svara
#55616 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Men vad är egentligen soplovssurf ?

Är det det där att alla samlas på en surfstrand och plockar sopor?!!

Logga in för att svara
#55627 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Nej, nej... det är när man har lov att sopa till sopor på lov.

Tänk Costa Rica med 100 nybörjarsurfare från något konstigt litet land långt borta. Alla tillsammans, lite högljuda och rätt kookiga. Tänk att du av någon anledning landar mitt ibland dem och inser att ni pratar samma språk, att ni kommer från samma lilla land, men att det inte finns såååå mycket mer gemensamt.

Du håller instinktivt käft, låtsas inte förstå nåt och drar dig försiktigt därifrån, utan att visa hur överlägsen och annorlunda du är jämfört med dem, men inte heller beter du dig på något sätt som demonstrerar eller avslöjar din kultursnobbism. Whatever - du kommer bort från hopen, du pustar ut och tänker snabbt ut en nödplan. Det blir till att surfa någon annanstans, det här stället var rökt.

Är det soplovssurf däremot. Då skiter du helt i självkontrollen, Du har helt enkelt givit dig själv lov att sopa till allt och alla som hindrar dig att njuta fullt ut av DITT hemliga spot. Du går bärsärkargång.

Jag och min yngre dotter tänkte åka upp till fjällen och spöa upp fulla fjortisar, riktigt fulla yngre vuxna, och en och annan 30 + -taggare. Jag ser det som viktig uppfostran av att min 7 åriga dotter. Viktigt att hon inser att man inte ska bli som de. Då kanske en 40+ tar soplov och skadar en för livet.

Ska du med Sverre?

/JB

PS: Vart tog rt vägen?

Logga in för att svara
#55645 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

JonasBurman
graphgraph

Vart ska du Jesper? Vi kommer att köra i Hamrabacken. Vore kul att sesB)

Logga in för att svara
#55646 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

JonasBurman
graphgraph

Vart ska du Jesper? Vi kommer att köra i Hamrabacken. Vore kul att sesB)

Logga in för att svara
#55651 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

A blast from the past...

Tjena Jonas!

Logga in för att svara
#55693 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jesper B skrev:
Nej, nej... det är när man har lov att sopa till sopor på lov.

Tänk Costa Rica med 100 nybörjarsurfare från något konstigt litet land långt borta. Alla tillsammans, lite högljuda och rätt kookiga. Tänk att du av någon anledning landar mitt ibland dem och inser att ni pratar samma språk, att ni kommer från samma lilla land, men att det inte finns såååå mycket mer gemensamt.

Du håller instinktivt käft, låtsas inte förstå nåt och drar dig försiktigt därifrån, utan att visa hur överlägsen och annorlunda du är jämfört med dem, men inte heller beter du dig på något sätt som demonstrerar eller avslöjar din kultursnobbism. Whatever - du kommer bort från hopen, du pustar ut och tänker snabbt ut en nödplan. Det blir till att surfa någon annanstans, det här stället var rökt.

Är det soplovssurf däremot. Då skiter du helt i självkontrollen, Du har helt enkelt givit dig själv lov att sopa till allt och alla som hindrar dig att njuta fullt ut av DITT hemliga spot. Du går bärsärkargång.

Jag och min yngre dotter tänkte åka upp till fjällen och spöa upp fulla fjortisar, riktigt fulla yngre vuxna, och en och annan 30 + -taggare. Jag ser det som viktig uppfostran av att min 7 åriga dotter. Viktigt att hon inser att man inte ska bli som de. Då kanske en 40+ tar soplov och skadar en för livet.

Ska du med Sverre?

/JB

PS: Vart tog rt vägen?

Tror fan jag hakar! Var längesen jag vevade på afterskin nu..

Logga in för att svara
#55708 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Jonte,
Svea vägrar åka någon annanstans än till Romme, jag har föreslagit alla möjliga ställen, men hon vill till sitt - då får det bli så. Vore dock skitkul att ses. Vad snygg du är på Ekstedts bild från häromåret föresten!

Sverre, tyvärr inte mycket till afterski där. Vi får ta en Årevända 1 maj och ställa skåpet rätt. Fast det ska ju finnas en ganska obehaglig Borlängemaffia som kan behöva få sig en omgång.

/JB

Logga in för att svara
#55715 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

JonasBurman
graphgraph

Ekläpp skrev:
A blast from the past...

Tjena Jonas!

Men hej:P
Å är det inte självaste Guldlock som sitter i framsätet;) ...

Logga in för att svara
#55716 Svar: Soprtlovssurf 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

JonasBurman
graphgraph

Jesper B skrev:
Jonte,
Svea vägrar åka någon annanstans än till Romme, jag har föreslagit alla möjliga ställen, men hon vill till sitt - då får det bli så. Vore dock skitkul att ses. Vad snygg du är på Ekstedts bild från häromåret föresten!

Sverre, tyvärr inte mycket till afterski där. Vi får ta en Årevända 1 maj och ställa skåpet rätt. Fast det ska ju finnas en ganska obehaglig Borlängemaffia som kan behöva få sig en omgång.

/JB

OK..Romme är också bra Hälsa de dina;)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!