|
#55733 |
sms reklam 16 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Jag får massa sms reklam från diverse surfbutiker, skatebutiker mm. Tror dom börja droppa in sen ja blev me i ssa. Min fråga e om mer får dessa o hur i helvete man avregistrerar sog. kolla upp numret på eniro men det va inte till någon privatperson eller något företag. Numret e 0705853827.
Väldigt tacksam för tips om hur man blir av me skiten
|
|
|
|
|
#55735 |
Svar: sms reklam 16 år, 2 månader sen |
Stoke: -234 |
|
HAHA! Ännu en anledning att hålla sig borta från den där ssa skiten... 
|
|
|
|
|
#55743 |
Stoke: 29 |
Esta
|
|
|
|
|
#55749 |
Stoke: 3 |
MesS
|
har också fått en massa sms reklam från surfbutiker. Är ej med i ssa men har lagt ut annons på surfsverige.. vad gör man för att det ska upphöra?? någon?
|
|
|
|
|
#55752 |
Stoke: 11 |
Willy
|
|
|
|
|
#55756 |
|
Mmm..ja de är från Ants. Jag svarade på varje oönskat mess om att jag inte ville vara med och efter ett gäng ihärdiga försök funkade det... Men skicka ett meddelande här med för att vara på säkra sidan!
|
|
|
|
|
#55761 |
Stoke: 6 |
|
vill bara säja att jag tycker alla mess är as bra.. bra ants!
|
|
|
|
|
#55762 |
Stoke: 4 |
Lee
|
I hate those Fucking SMS'es I haven't signed up for any sms'es it is bullshit espeacialy when they get sent to a work mobile phone and you get shit from your employer about it.
Found this on the web page sideways-sms.blogspot.com/
"Sideways SMS
Nå 3200 brädåkare i Stockholm och Göteborg, men även i andra delar av landet. Listan ökar för varje vecka." What a joke I bet more than half of those people don't want to be on the SMS List.
You can get off the list:
"Du kan närsomhelst begära utträde genom att skicka ett SMS med texten "STOPP SIDEWAYS SMS""
But good luck cos it has not worked for me. 
|
|
|
|
|
#55764 |
Stoke: 3 |
|
Jag har åkt på samma skit som Bongen och vill bli av det!
|
|
|
|
|
#55767 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Jag har inte fått några sen 2000 och jag behövde inte ens be om att bli bortplockad från listan.
|
|
|
|
|
#55769 |
|
jag ska inte kasta skit på ssa utan anledning såklart!
SSA bra
SMS dåligt
Gudfadern har talat.
Hatar alla telefonförsäljare o annat löst jävla pack!!  Ska fan inte ta upp min privata tid med skit!  .. . nä nu gled jag iväg från ämnet tror jag... 
|
|
|
|
|
#55770 |
Stoke: 6 |
|
kan man inte ha en mms tjänst på surf sverige. så man kan mmsa bilder direkt från surfet. vore kul .
|
|
|
|
|
#55783 |
|
JFL skrev:
Jag har inte fått några sen 2000 och jag behövde inte ens be om att bli bortplockad från listan.

|
|
|
|
|
#55799 |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#55804 |
|
|
|
|
|
#55808 |
Stoke: 9 |
perry
|
Lee skrev:
I hate those Fucking SMS'es I haven't signed up for any sms'es it is bullshit espeacialy when they get sent to a work mobile phone and you get shit from your employer about it.
Found this on the web page sideways-sms.blogspot.com/
"Sideways SMS
Nå 3200 brädåkare i Stockholm och Göteborg, men även i andra delar av landet. Listan ökar för varje vecka." What a joke I bet more than half of those people don't want to be on the SMS List.
You can get off the list:
"Du kan närsomhelst begära utträde genom att skicka ett SMS med texten "STOPP SIDEWAYS SMS""
But good luck cos it has not worked for me.
På den sajt som Lee skriver länken till, står även:
"För att öka dina chanser att vinna mångdubbelt så kan du anmäla dina brädåkande polares nummer och de deltar också i tävlingarna och får SMS om diverse event. Ju fler nummer desto fler lotter för dig."
|
|
|
|
|
#55809 |
Stoke: 21 |
JFL
|
|
|
|
|
#55810 |
|
|
|
|
|
#55812 |
|
|
|
|
|
#55813 |
|
|
|
|
|
#55819 |
Stoke: 1 |
|
Så vad är jobbigast....Sverre på forumet eller 2 sms i månaden på mobilen?
Jag röstar för.... 
|
|
|
|
|
#55835 |
|
Ants är den som BOMBAR oss med en jävla massa mess via hans Sideways.
Till hans försvar säger han, " det är någon kompis till dig eller ngt som angett ditt nr" på deras sk "utlottningar".
Har bettom att bli raderad 2ggr, och har säkert blivit det, men sen tar det ca 2-3v så börjar det dumpa ner i telefon igen. Sjukt irriterande.
|
|
|
|
|
#55836 |
|
Kommer förövrigt att trycka upp DÖDA SIDEWAYS SMS-TERROR -tees till årsmötet. Ngn som vill lägga en beställning?
|
|
|
|
|
#55838 |
|
BennyS skrev:
Jag röstar för....
svårt val....  ?
Men hade du varit ett alternativ hade valet varit solklart!
Tråkigare och mer meningslös person än dig på forumet får man leta länge efter... ja kanske DIN MAMMA!!! I OCH FÖR SIG 
|
|
|
|
|
#55850 |
Willy
|
perry skrev:
"För att öka dina chanser att vinna mångdubbelt så kan du anmäla dina brädåkande polares nummer och de deltar också i tävlingarna och får SMS om diverse event. Ju fler nummer desto fler lotter för dig."
Ants skickade meddelande till mig på msn att jag skulle lämna över mobilnummer. Fullt att tråla, men vi vet alla att Ants är en företagsam människa som gärna tar egna initiativ! Olagligt eller ej. 
|
|
|
|
|
#55869 |
|
Limpan Lappland skrev:
Kommer förövrigt att trycka upp DÖDA SIDEWAYS SMS-TERROR -tees till årsmötet. Ngn som vill lägga en beställning?
JAg tar en så kan vi stå utanför affären i dom hela dagarna ha ha
|
|
|
|
|
#55870 |
|
BennyS skrev:
Jag röstar för....
Svaret på det vet vi nog allihopa. Inte mycket man kan göra dock
|
|
|
|
|
#64919 |
Svar: sms reklam 15 år, 9 månader sen |
Ants
|
Tack alla för sköna ryggdunkar för att man driver en SMS-tjänst som hjälpt SSA i flera år och andra organisationer och föreningar utan att tjäna ett endaste öre på det. Tack för att jag själv bekostat utskicken för organisationernas syften att samla folk och kanske då också fler medlemmar. Tack för att Sideways Event dragit momsen för SSA så organisationen haft mer pengar över för fler aktiviteter (tex surftour 2008 som brakade samman få resten av styrelsen krånglade..). Tack för att Sideways Marketing ordnade sponsorpengar och för att jag engagerade sig så att Surftour 2007 kunde arrangeras. Tack alla som förstår det engagemang och möda jag lagt ner utan större ersättning än resa och totalt 900 kr för allt ordnande.
Först, jag har inget med SSA att göra sedan jag slutade vara styrelsemedlem och slutade ett engagera och ta initiativ till att skapa en riktig Swedish Surf Tour 2007.
Sedan så går det alldeles utmärkt att stoppa mina SMS för dem som inte vill ha dem. Det står tydligt på www.sideways.se hur man gör.
Det har varit problem med nummer förr, för flera år sedan då jag inte kunde urskilja dubletter så enkelt, men idag fungerar det. Alla borttagna nummer loggas och om det dyker upp igen så ser systemet det och det kommer inte in i sändningslistan igen.
Pyramid..., kanske det, men det kostar absoult inget och man riskera därför inte att förlora något annat än vinsten som någon annan vinner.
Nu har jag lagt upp en möjlighet att stödja SSA för den som önskar det (jag skulle inte det med dagens styrelse). SMS texta SSA till 073 545 91 00 och Sideways SMS donerar 2 kr per nytt nummer till SSA.
Jag erbjuder också följande möjlighet. SMS texta NYTT SSA till 073 545 91 00 och Sideways SMS donerar 2 kr per nytt nummer till arbetet för en ny bättre styrelse i SSA.
Det kostar absolut ingenting att vara med (jo ett vanligt SMS) och om man anmäler sig via www.sideways.se chat så slipper man kostnaden för ett vanligt SMS (efter din operatör). Det är alltså Sideways SMS som donerar pengarna! En mängd andra föreningar och projekt kommer finnas presenterade på den nya sidan som kommer snart.
Tack!
|
|
|
|
|
#64932 |
Stoke: 28 |
|
Ants skrev:
Tack alla för sköna ryggdunkar för att man driver en SMS-tjänst som hjälpt SSA i flera år och andra organisationer och föreningar utan att tjäna ett endaste öre på det. Tack för att jag själv bekostat utskicken för organisationernas syften att samla folk och kanske då också fler medlemmar. Tack för att Sideways Event dragit momsen för SSA så organisationen haft mer pengar över för fler aktiviteter (tex surftour 2008 som brakade samman få resten av styrelsen krånglade..). Tack för att Sideways Marketing ordnade sponsorpengar och för att jag engagerade sig så att Surftour 2007 kunde arrangeras. Tack alla som förstår det engagemang och möda jag lagt ner utan större ersättning än resa och totalt 900 kr för allt ordnande.
Först, jag har inget med SSA att göra sedan jag slutade vara styrelsemedlem och slutade ett engagera och ta initiativ till att skapa en riktig Swedish Surf Tour 2007.
Sedan så går det alldeles utmärkt att stoppa mina SMS för dem som inte vill ha dem. Det står tydligt på www.sideways.se hur man gör.
Det har varit problem med nummer förr, för flera år sedan då jag inte kunde urskilja dubletter så enkelt, men idag fungerar det. Alla borttagna nummer loggas och om det dyker upp igen så ser systemet det och det kommer inte in i sändningslistan igen.
Pyramid..., kanske det, men det kostar absoult inget och man riskera därför inte att förlora något annat än vinsten som någon annan vinner.
Nu har jag lagt upp en möjlighet att stödja SSA för den som önskar det (jag skulle inte det med dagens styrelse). SMS texta SSA till 073 545 91 00 och Sideways SMS donerar 2 kr per nytt nummer till SSA.
Jag erbjuder också följande möjlighet. SMS texta NYTT SSA till 073 545 91 00 och Sideways SMS donerar 2 kr per nytt nummer till arbetet för en ny bättre styrelse i SSA.
Det kostar absolut ingenting att vara med (jo ett vanligt SMS) och om man anmäler sig via www.sideways.se chat så slipper man kostnaden för ett vanligt SMS (efter din operatör). Det är alltså Sideways SMS som donerar pengarna! En mängd andra föreningar och projekt kommer finnas presenterade på den nya sidan som kommer snart.
Tack! och TACK Ants för att du än engång påminna oss om dina ouppskaatde och omfattande yrkesmässiga ansträngningar och instaster för att få det mest att fungera!! Fan vad vi missat de poängen om du inte hade kommit med detta!! Tack!!

|
|
|
|
|
#64953 |
Stoke: -1 |
ådén
|
tycker det är najjs att få veta om man missat nått event ju!
ni är bara lite för gamla och ovana att det purrar i fickan, hur fan kan man störa sig så mycket på det?
kostar ju inget:blink:
|
|
|
|
|
#64955 |
perry
|
ådén skrev:
tycker det är najjs att få veta om man missat nått event ju!
ni är bara lite för gamla och ovana att det purrar i fickan, hur fan kan man störa sig så mycket på det?
kostar ju inget:blink:
he he, det har du säkert rätt i, vi är passé!
Men likväl är vi så gamla i gamet att vi vet att meddelande-tjänster som inte har opt-in- eller dubbel opt-in-funktion och en smidig opt-out-lösning helt enkelt inte känns seriösa.
Dessutom är vi så jkla rika och driftiga att den tid som det tar att öppna ett suspekt mess är tid som vi kunde använt på att tjäna dollares istället... 
|
|
|
|
|
#64961 |
|
|
|
|
|
#64962 |
Ants
|
perry skrev:
Men likväl är vi så gamla i gamet att vi vet att meddelande-tjänster som inte har opt-in- eller dubbel opt-in-funktion och en smidig opt-out-lösning helt enkelt inte känns seriösa.
Vad är opt-in och opt-out??? Påstår du att Sideways SMS inte är seriös på något sätt eller! Jag med Sideways har ju gjort en hel del för surf och brädsportsverige genom åren, både ideelt och ibland kommersiellt beroende på anledning som skiftat genom åren.. Alla som känner mig vet att jag knappt gjort några pengar alls på brädsporter genom åren och endast gjort det "för the love för brädsporter"
Det råder en hel del avundsjuka och dåliga vibbar i surfscenen. Alla ska vara så jävla egoister, men de går utan problem ihop i grupper mot dem som sticker ut och tar initiativ. Endast de som känner sig "helrätta" har rätten till att kalla sig de riktiga surfarna och säga att alla andra har fel. Tråkigt att det ska vara så. Dock ute i vattnet när surfet är på, så är man plötsligt kompis med alla igen och allt det tråkiga är bortglömt. Känns det igen?
|
|
|
|
|
#64971 |
|
WORD Ants!
Ants har förmågan att skåda sanningens frekvens, och är kanske den som bäst jobbar för gemenskap och ömsesidig respekt för alla brädsporter 
|
|
|
|
|
#64983 |
perry
|
Ants skrev:
perry skrev:
Vad är opt-in och opt-out??? Påstår du att Sideways SMS inte är seriös på något sätt eller! Jag med Sideways har ju gjort en hel del för surf och brädsportsverige genom åren, både ideelt och ibland kommersiellt beroende på anledning som skiftat genom åren.. Alla som känner mig vet att jag knappt gjort några pengar alls på brädsporter genom åren och endast gjort det "för the love för brädsporter"
Nej, jag är inte alls tillräckligt insatt i vad Sideways är och har gjort genom åren för att säga något mer kring det. Det verkar iallafall hända grejor runt det, och det är ju roligt att det görs saker än att det inte görs saker...?!
Min åsikt var kring sms-lösningen. Ursäkta fikonspråket, men opt-in kan väl sägas vara då mottagaren signar upp för tjänsten. Dels ska mottagaren själv begära att få ta del av tjänsten, dels kan mottagaren få bekräfta att den är ägare av själva adressen/numret, genom att verifiera sin prenumeration (dubbel opt-in). Sedan ska det vid varje meddelande-tillfälle finnas en tydlig och enkel exit för mottagaren ("vill du inte längre ha, klicka här...o.s.v...).
Även med det bästa syftet och kanske även intressant innehåll tror jag många blir skeptiska och ryggar för själva tillvägagångssättet med sms-lösningen. Det tolkas som spam istället för schysst info, tyvärr.
rock on
|
|
|
|
|
#64984 |
perry
|
fortsättning...
och denna badwill kan i sin tur spilla över på de företag som förekommer i och kring tjänsten,
|
|
|
|
|
#65037 |
Ants
|
Ah, tack för tips Perry. Jo jag har tänkt ordna med mer teknik i tjänsten, men planerat att vänta med det till jag har över 5.000 nummer till brädåkare. Nu börjar jag närma mig det och har en riktig sida och teknik på gång snart snart.. Kanske börjar jag tjäna lite pengar vid över 10.000 nummer och växande!
Vad det gäller eventuell rädsla för tjänsten så lotsar jag att det regnar och rycker på axlarna bara. Känns som det är mest surfare som är känsliga och klagar på allt som har med initiativ och företagande att göra. De verkar rädda, avundsjuka, mobbande, utövar localism, snålhet, tävlingshets, tävlingsrädsla, bevakar sin våg och många år rena vänstervåganhängare och kommunister..
|
|
|
|
|
#65041 |
Stoke: 28 |
|
Ants skrev:
Känns som det är mest surfare som är känsliga och klagar på allt som har med initiativ och företagande att göra. De verkar rädda, avundsjuka, mobbande, utövar localism, snålhet, tävlingshets, tävlingsrädsla, bevakar sin våg och många år rena vänstervåganhängare och kommunister..
snyggt Ants, är du en frisk i huvudet eller?
|
|
|
|
|
#65045 |
Ants
|
Muha ha ha ha ha, nejdå jag är spritt språngade galen och naken!
|
|
|
|
|