Facebook data

1
Till Brasilien!
#55736 Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Dryga 2 veckor i Brasilien med start pa lordag. Kom garna med egna forslag pa en optimal resplan eller tips om ni har nagra. All hjalp uppskattas!

Var ska man bo i Rio? Ar det kul med Carnival? Ska man satsa pa norra eller sodra delen av landet efter Rio?
Ar du i Brasilen och vill ha besok?

Och slutligen, var kan jag kolla in arets TV-hojdpunkt pa sondag?

Logga in för att svara
#55738 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

[SpRaKtOy]
graphgraph

kom precis hem från pipa, jävligt soft ställe ligger långt från rio dock...
Men där finns både reef å roliga beach breaks att leka med. + Delfiner i stort sett varje dag så du får ju en liten natur upplevelse oxå =p

Ta kontakt med "burken" han bor där nere, trevlig kille å tar gärna med dej ut på surf!

Logga in för att svara
#55740 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Tjena redax. Har tyvärr inte någon större erfarenhet av Brasilien men jag skriver till dig med hänvisning till den värme jag känner inombords av att du så gärna vill kolla in året tv-höjdpunkt på söndag. Jag förstår att du syftar på Herrarnas dubbeljakt 15 km klassisk stil och 15 km fristil. VM i längdåkning från Liberec, Tjeckien kl. 12.55

Hoppas du får en fin vistelse i Brasilien!
Surfhälsningar från Taigan

Logga in för att svara
#55744 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Logga in för att svara
#55746 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

sydsurf
graphgraph

Du ska inte ha allt för stora förhoppningar att se på vintersport i Brasilien. Jag var där under os men de flesta där viste inte om att det fanns en vinter version av os. Vi lyckades dock till slut hitta ett hotell som visa hockey finalen =). Karnevalen är överskattad i Rio bara massa Amerikanska turister som driver upp priserna karnevalen är bättre i Salvador. Du måste tänka på att Brasilien är ett jättestort land när du planerar din resa och eftersom du ska vara där enbart i 2 veckor bör du inrikta dig på en mindre del av landet. Om du drar till karnevalen i Salvador så har du ju Itacare i närheten som är en ganska soft surf och backpacker by.

Logga in för att svara
#55747 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Skidåkarn skrev:
Tjena redax. Har tyvärr inte någon större erfarenhet av Brasilien men jag skriver till dig med hänvisning till den värme jag känner inombords av att du så gärna vill kolla in året tv-höjdpunkt på söndag. Jag förstår att du syftar på Herrarnas dubbeljakt 15 km klassisk stil och 15 km fristil. VM i längdåkning från Liberec, Tjeckien kl. 12.55

Hoppas du får en fin vistelse i Brasilien!
Surfhälsningar från Taigan

Hahaha, ja det kanske man ocksa ska kolla in. Tack for tipset!

Logga in för att svara
#55763 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 3

Fryer
graphgraph
Donerat Brons

Tja!!!!!!! Om ni bestämmer er för norra Brasilien så kan ni ta kontakt med min polare Mario, tror till och med att han kan ha flyttat till itacare, han har allt du behöver i surfväg. Maila honom!
boramaro@hotmail.com

Lycka till yyyiiiiiiiihhhhhhhhhhhh

Logga in för att svara
#55782 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Saquarema, Praya Itauna ska va grymt bra med tunga beachbreaks.ca 1-2 tim norr om Rio Ja..
suerte

Logga in för att svara
#55788 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Pelle Blanco skrev:
Saquarema, Praya Itauna ska va grymt bra med tunga beachbreaks.ca 1-2 tim norr om Rio Ja..
suerte

Trodde jag med... var där i tio dagar... mycket mer av en longboard våg när jag var där... men kanske otur med bankarna ?
Jävligt fin strand dock! Lungt på veckodagarna, sen på helgerna kommer hela rio dit i sina tajta badbyxor.. hehe..

Logga in för att svara
#55789 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

angående Floripa, så är det också väldigt bra att ha bil! Men inget måste..

Pipa bra utan bil

Itacaré FRUKTANSVÄRT bra med bil!!! Flera surfstränder på rad utan crowd, först bil, sen måste man vandra genom otroligt vacker skog på stigar ner till stränderna.. rånrisk extremt stor!
Vissa stränder kan du köra bil ända fram!

Logga in för att svara
#55791 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Redax!
Jag hörde precis på nyheterna om en rånvåg i Rio!
Bl.a. bröt sig sju beväpnade män in i ett hotell i Lapa och höll 34 turister som gisslan..

Skit i Karnevalen, den är för komersialiserad ändå, och på gatan är det Rån,
stick o surfa!

Logga in för att svara
#55794 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Min roommate kommer ifran Balneario Camboriu i delstaten Santa Catarina. Ligger langt soderut men har enligt honom ok surf, dock ar han sjalv bodyboardare. Han kanske har lite tips om du ror dig i de omradena...

Logga in för att svara
#55827 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Andrew
graphgraph

Tja!

Jag tycker av egna erfarenheter att södra brasielien har bästa beachbreaks(jag jämnför floripa/praia rosa(södra) med itacare o runt rio)
kolla dock veckoprognosen nu o de ser ut som de enda stället där de kommer va bra vågor närmsta veckan är Fernando de noronha....fast där e ju rätt dyrt o ta sig dit m.m.
tror du blir nöjd med vad du än gör......itacare e jävligt soft ställe.....o tropiskt!
floripa e grymt, snygga brudar osv=)
Praia rosa 1 h söder om floripa har vad jag tycker va de bästa bryten jag surfa i brasilien....massa argentinska turister, inte en europe så långt ögat kan nå...
Karnevalen i rio e rolig men inget spec.......dra till floripa eller salvador eller nått anant ställe o fira den!

Ha de fett

Logga in för att svara
#55846 Svar: Till Brasilien! 16 år, 2 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Karnevalen i Salvador är galet bra!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!