|
#55917 |
Röka/snusa? 16 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Ren nyfikenhet - hur många utav er här på surfsverige brukar nikotin? Snusar vet man ju ett gäng som gör, men röka? Började funta allvarligt på att fimpa ciggen totalt nu när jag kommit hem från teneriffa. Känner mig helt tvärslut efter någon timme i vattnet trots att jag tar pauser med jämna mellanrum. Nu röker jag inte regelbundet men mer än feströka om man säger så... 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55920 |
Svar: Röka/snusa? 16 år, 2 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55922 |
Stoke: -234 |
|
Kallsuparn skrev:
. Känner mig helt tvärslut efter någon timme i vattnet trots att jag tar pauser med jämna mellanrum.
röker du på de pauserna då eller?
nä skämt o sido, klart att du ska RÖKA!!!  Jag gör det dock inte.... ALLERGISK VETTU!!
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55923 |
Stoke: 68 |
|
stop smoking ciggarettes they are fucked for you and if you keep going ..if they don't kill you they will definitely affect your health when you get old..snusar instead..you get nicotine but you dont screw your lungs up.. 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55928 |
Stoke: 6 |
|
man blir kallare om man röker. ska du surfa på vintern i sverige e det inte bra med rökning då blodkärlen och blodcirkulationen påverkas negativt.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55929 |
|
plåtslagarn skrev:
man blir kallare om man röker. ska du surfa på vintern i sverige e det inte bra med rökning då blodkärlen och blodcirkulationen påverkas negativt.
MEN det kan vara jävligt skönt att svalka av sig lite i tropisk surf..... ska bara in o svalka av mig lite... röka en pinne...
så det är nackdelar och fördelar med allt!!
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55930 |
Stoke: 12 |
Per
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55933 |
|
Jag sannar dina ord Sverre! Tropical smoking it is! 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55936 |
Stoke: 5 |
|
hade kunnat börja röka om ja haft tillgång åt ett visst märke som finns i mexiko å dom roliga ciggen från indo som smattrar när man röker
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55938 |
Stoke: 2 |
|
freddan skrev:
hade kunnat börja röka om ja haft tillgång åt ett visst märke som finns i mexiko å dom roliga ciggen från indo som smattrar när man röker
Kretek går att få tag på i swe också.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55939 |
Stoke: 5 |
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55943 |
|
freddan skrev:
ar det dom som smakar kanel fredde?
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55952 |
Stoke: 1 |
Johan
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55953 |
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55954 |
|
ett tips om du vill sluta snusa är att köpa hockeypulver! 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55969 |
Stoke: 3 |
palo
|
Tänk även på alla andra som blir drabbade av din rökning. fimpar ute i naturen och sånt som passivrökning har man ju blivit itutad sen barnsben.
mitt råd är att odla din egen tobak och sen rulla den med nån form av egengjort filter så att inte naturen tar skada av dina synder. sen röker du enbart ensam i ditt skjul.
då får du både en till hobby med odlingen samt så skadar du itne nån annan
själv gör jag eget snus på malna tallkottar och enbär! det är min andra hobby!
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55977 |
Stoke: 8 |
|
Pest/Kolera. Du tappar tänderna av både snus och cigg. Cancer av båda. Dyrt. Nedsatt kondition av båda. Nedsatt blodcirkulation. Listan e lång så varför sitta och predika och alla vet att det är skit med båda men de negativa effekterna av rökningen är mer aggresiva.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55980 |
|
Men det finns väldigt många positiva sidor med det också!!
Ökat välbefinnande, högre koncentrationsförmåga, avslappning, lugn, ökad stresstålighet, etc etc.. 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#55998 |
|
Haha hockeypulver, that sure is hardcore!!  Hade totalt glömt denna ljuva barndomsfaktor! Gasen i botten till kiorren och köpa mig en dosa. Men att sluta snusa blir det inget av! Hockeypulver och snus lär bli klimax for sure! 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56001 |
Stoke: 30 |
|
sverre skrev:
Ökat välbefinnande, högre koncentrationsförmåga, avslappning, lugn, ökad stresstålighet, etc etc..
good point Sverre, a basic rule of physics is that 'for every action there is an opposite and equal reaction'
BOS, representing higher brain functions since 2007
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56002 |
|
Feddan skrev:
Pest/Kolera. Du tappar tänderna av både snus och cigg. Cancer av båda. Dyrt. Nedsatt kondition av båda. Nedsatt blodcirkulation. Listan e lång så varför sitta och predika och alla vet att det är skit med båda men de negativa effekterna av rökningen är mer aggresiva.
du får det att låta som en domedagspredikan...
TOBAKEN ÄR HELIG FÖR INDIANERNA! 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56005 |
|
SharkBoy skrev:
sverre skrev:
good point Sverre, a basic rule of physics is that 'for every action there is an opposite and equal reaction'
Ja, jag skulle även vilja gå längre och påstå att det är NYTTIGT att röka!
Tobaken är en medicinalväxt för indianerna och ordinerades mot bl.a. hosta av västerländska läkare när plantan kom till Europa.
Det enda som jag har hört som inte är nyttigt att röka är Crack! Man får tydligen lite huvudvärk av det..
Nä, jag tror att allt är en konspiration av de människorna som får sitt levebröd på människans rädsla!
Rökning är nyttigt!
växthuseffekten, Aids, finns inte!
Håll, skavsår, tinnitus, elallergi är bara påhitt.

|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56011 |
|
sverre skrev:
SharkBoy skrev:
sverre skrev:
Ja, jag skulle även vilja gå längre och påstå att det är NYTTIGT att röka!
Tobaken är en medicinalväxt för indianerna och ordinerades mot bl.a. hosta av västerländska läkare när plantan kom till Europa.
Det enda som jag har hört som inte är nyttigt att röka är Crack! Man får tydligen lite huvudvärk av det..
Nä, jag tror att allt är en konspiration av de människorna som får sitt levebröd på människans rädsla!
Rökning är nyttigt!
växthuseffekten, Aids, finns inte!
Håll, skavsår, tinnitus, elallergi är bara påhitt.
Jag tror stenhårt på din teori! Ge sockerpiller till en hivsmittad gammal horsare och säg att det botar honom så pippar han inom en snar framtid på som aldrig förr utan att smitta! 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56023 |
Stoke: 8 |
|
sverre skrev:
Feddan skrev:
du får det att låta som en domedagspredikan...
TOBAKEN ÄR HELIG FÖR INDIANERNA!
Men INDIANERNA tål inte den vite mannens eldvatten, ju...
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56037 |
|
freddan skrev:
såpass, var då?
Brobergs sthlm, när jag var förbi där senast - förvisso två år senst.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56138 |
Stoke: 11 |
|
jag la ner 29 års nikobruk för drygt två år sen och är nu starkare, snyggare och tryggare.
Dessutom får jag ligga mer än förut för att jag luktar så gott.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56172 |
Stoke: 68 |
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#56197 |
|
Johan skrev:
snus är bra.
eller äääär det så bra? Jag sitter på obekräftade fakta att man bli brutalt ful av att snusa, så ställ dig frågan; ful eller död? För mig är det lätt!!
|
|
|
Logga in för att svara
|
|