haha... känner igen de där. har haft samma problem. men mitt problem kommer från början från mitt arbete som bartender. har lyft flaskor i snart 10 år... men de kommer ibland när jag surfar. sist när jag var på stat. surfade en stund och försökte ignorera att de gjorde ont men de gick bara inte, tillslut kunde jag inte resa mig upp eller ens paddla. tog mig tillslut in men då fick jag inte av mig våtdräkten(exel, som ju är ganska enkel att komma ur utan trasig armbåge...not) gick bara inte. tappade all stryka i armbågen och de gjorde sjukt ont. tillslut tog jag ett spännband modell större ur bilen och satte kroken i halsen på våtdräkten drog de ner runt foten och reste mig upp så dräkten åkte ner över axeln... skam den som ger sig. men innan jag kom på att jag kunde göra så hade jag hållt på säkert 25 min utan att få den över axeln...
gick till en doktor som skrev ut antiinflamatoriskt medicin, vilade sen en stund och nu är de bra. vet dock inte hur de blir nästa gång jag surfar. Jag har fått de när jag värmt upp för dåligt eller om de vart kallt i vattnet. men de lär väl inte vart ditt problem? varmt så de räcker i vattnet där...
hade samma problem en gång tidigare(jobb relaterat) och då blev de en stor knöl på insidan av armbågen. fick då cortison spruta.
minns inte helt men tror min diagnos var golf armbåge, tror de är om man får ont på insidan av armbågen och tennisarmbåge om man får ont på utsidan. eller var de tvärt om...
tror de viktigaste är att värma upp ordentligt innan man hoppar i.