Facebook data

1
Våtdräkt 19C
#5605 Våtdräkt 19C 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

henning
graphgraph

vilken tjocklek är den ultimata för en normalfrusen person i 19gradigt vatten och typ 20 i luft?

Logga in för att svara
#5606 Svar: Våtdräkt 19C 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha, beror på hur länge man ska ligga i. Skulle nog själv ha haft 3/2, men är gränsfall till att 2 mm shorty funkar bra också.

Ha det gott
//Göran
-----------------------------------
www.backdoor.se
www.surfakademin.se

Logga in för att svara
#5607 Svar: Våtdräkt 19C 18 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Skulle också sagt 3/2.. beror på hur länge du vill ligga i, hur aktiv du är i vattnet och framförallt på hur mycket det blåser och om det är mulet eller stark/varm sol?

Själv brukar jag köra 4/3 på kanarieöarna när jag drar dit på vintrarna men det är nog aningen kallare i vattet än 19? Ffa är det blåsigt ofta därnere vilken spelar stor roll tycker jag.

Olika dräkter kan också vara olika varma även om dom har samma tjocklek på papperet.

Logga in för att svara
#5608 Svar: Våtdräkt 19C 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Håller med. Har haft 3/2a i australien och marocco på vintern under liknande temp. Funka bra för mej.

Logga in för att svara
#5609 Svar: Våtdräkt 19C 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

henning
graphgraph

Är just kanarieholmarna jag ska till nu i början av januari. kollade nån sketen sida och det stod att medeltemperaturen i vattnet i las palmas under januari månad var 19 grader. Men vafan dom mäter väl inne i nån liten avloppspöl på stranden, man vet ju inte. är säkert kallare!

att gardera sig ordentligt och ta med både 3/2 och 3/4 kanske är bäst?

Tack!

Logga in för att svara
#5802 Svar: Våtdräkt 19C 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Tror snarare att du ska gardera dig med 3/2 och en 2mm shorty. Blir lite val varm har i marocco med min 3/2a under intensiv surf. Och har ar en gnutta kallare an holmarna utanfor.

Logga in för att svara
#5826 Svar: Våtdräkt 19C 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Har du en bra 3/2 så räcker det definitivt. Körde min E-bomb ner till 14 grader utan några kompletteringsplagg utöver skor. När det blev kallare hade jag en 0,5mm neoprenväst under och körde så ner till 12 grader utan problem och jag är ändå ganska frusen av mig.

Logga in för att svara
#5885 Svar: Våtdräkt 19C 18 år, 4 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Take it from me a sealed seamed 3/2 is enough..unsealed goes OK but if ya wanna surf 4-6 hrs sealed is better...3/2 is enough..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!