Facebook data

1
pappaledighet Oz
#56063 pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

exxxet
graphgraph

Någon som har släpat ner familjen på en långsemester till Oz/gold coast?
Tips? Funka stabilt?

Logga in för att svara
#56190 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

robin_201
graphgraph

jag är pappaledig i san diego just nu, inte samma jag vet men. försäkringskassan kan vara lite knepiga att få svar från så se till att fixa det innan du åker. det är ju iofs bara att fylla i på nätet. du har rätt till samma pengar som hemma. dagisplatsen får du oxå ha kvar.

Logga in för att svara
#56199 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

sitter i samma tankar ..

Logga in för att svara
#56225 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Hur löser ni själva barnpassningen? För jag antar att målet delvis är att surfa

Logga in för att svara
#56242 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

0645am.com skrev:
Hur löser ni själva barnpassningen? För jag antar att målet delvis är att surfa

Ja du... hur har män i alla tider löst den frågan....

Logga in för att svara
#56296 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 3

långbräda
graphgraph

Jag drog till mexico i 5 månader pappa ledig med familjen. Surfa chilla och åkte omkring.
Det bästa man kan göra. Hyrut lägenheten till någon student och dra. Kassan fixar man innan och fyller i.
Sverige fantastiskt...

Logga in för att svara
#56311 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

robin_201
graphgraph

jag går upp 0630 surfar till 0900, då måste min fru dra till jobbet. ibland blir det kvällssurf. sen har man ju hela helgerna på sig. vill man skaffa barnvakt löser det sig garanterat på plats efter ett tag, hitta andra föräldrar med barn i samma ålder och fråga dem om de har ngn barnvakt de kan rekomendera.
Visst man vill alltid surfa mer men min, setup e fan så mycket mer lockande än att sitta helt solo med knattarna i snöblask...

Logga in för att svara
#56314 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

@sverre, ja om man förutsätter att mamman till barnet är med ja, men det är ju faktiskt så att bara en förälder kan vara pappa/mamma ledig så den andra måste i så fall ta semester.

Jag är mer inne på @långbrädas upplägg med en lång tripp, fem månaders semester för min sambo skulle nog var svårt, och kännas i plånboken.

Logga in för att svara
#56319 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

0645am.com skrev:
@sverre, ja om man förutsätter att mamman till barnet är med ja, men det är ju faktiskt så att bara en förälder kan vara pappa/mamma ledig så den andra måste i så fall ta semester.

Jag är mer inne på @långbrädas upplägg med en lång tripp, fem månaders semester för min sambo skulle nog var svårt, och kännas i plånboken.

Allright, om du åker till Byron Bay trakten i Oz så finns det massa trevliga communities som säkert tar emot ditt barn en stund..
Kolla efter tipitält eller andra kojliknande byggnader..

Logga in för att svara
#56367 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Går oxå i liknande tankar. Skulle helst tillbaka till oz men ska man se det krasst så är det ju jäkligt mkt dyrare att vara där så länge man inte jobbar. Känns som man kan stanna dubbelt så länge till halva priset om man väljer Asien istället? Finns väl annat som väger upp, men jag vet inte om det räcker?

Hur som helst håller jag med om att perspektivet med värme och surf känns rejält mkt mer lockande än att sitta instängd i ett grått, trist o snöblaskigt sthlm.

Logga in för att svara
#56387 Svar: pappaledighet Oz 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Jag och frun tänkte dra till Costa Rica hela nästa vår (vår lilla dotter kommer nog när som helst)
Funderade också länge på Oz men det är väl betydligt dyrare att leva där under 3-4 månader?
Hur som helst är det läge att passa på när jobbet inte kan neka ledighet och kassan betalar runt 10.000 i månaden! Vilken bräda passar en 11 månaders baby egentligen?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!