|
#56276 |
Någon som fick glädje av mitt tips på biluthy 16 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej,
tipsade innan jul om en biluthyrare i Marocko (Hircham boende i sverige) som jag har haft bra erfarenhet av. Tänkte höra om någon har anlitat honom och om det funkade bra.
Detta låter som en saga eller ska man säga en mardröm, sonen (nyss fyllda 15 år) och jag reste med olika flygbolag till Marocko (han skulle resa hem tidigare än vad jag skulle) i mitten av december i fjol han mellanlandade i Madrid några timmar för att sedan flyga vidare till Casablanca medan jag mellanlandade i Frankfurt för att möta upp sonen kl 02.00 i casablanca, själv missade jag planet i Frankfurt för att jag va så inne i min instruktionsbok för min nya kamera Nikon D90. Fick reda på att det inte skulle gå något Lufthansa plan förns om två dagar. Lyckades få tag i ett flyg med Ryan till Marakech som skulle anlända 09.00 samma dag, lyckades få tag i biluthyraren Hircham som skulle se till att jag hadde en bil 02.00 på Casablanca flygplats, han kontaktade killen som skulle leverera bilen dit som på ingen engelska fick leta upp min son och förklara att jag missat planet. Killen tog med sig min son hem till honom för att sova några timmar för att sedan ta bilen till Marakech. Vad kan man säga, bra kille och inget extra skulle dom ha.
|
|
|
|
|
#56279 |
Svar: Någon som fick glädje av mitt tips på biluthy 16 år, 2 månader sen |
Stoke: -234 |
|
S E R V I C E !!!
Bosy grej!! 
|
|
|
|
|
#56282 |
Stoke: -1 |
|
Skön historia Thomas.
Jag och polarna hyrde två bilar under en vecka av snubben. Konkurenskraftiga priser, bra service och inga som helst problem. Han verkade vara mellanhand mellan kund och biluthyrare och jag kommer garanterat att ringa han nästa gång också.
|
|
|
|
|
#56285 |
Stoke: 0 |
|
Kul att höra att ni va nöjda med Hircham, tror inte att han är mellanhand han verkar väldigt ambitiös har taxifirma i sverige tror till och med att han kör taxi själv, killen har kontor (biluthyrning) i Casablanca och i Agadir. Hircham har även en lägenhet i Agadir och en i Casablanca som jag tror att man får låna två nätter om man hyr bil av honom. Lånade lägenheten i Agadir en natt.
|
|
|
|
|
#56341 |
Stoke: -1 |
|
Om han inte är mellanhand så har han två uthyrningsfirmor i Agadir. Men mellanhand eller inte kvittar. Det var bara att ringa och berätta när och var vi ville ha bilarna levererade. Så smidigt att det är på gränsen till charter, rekommenderas helt klart.
|
|
|
|
|