Facebook data

1
Portugal
#56277 Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Lindzter
graphgraph

Har lite planer på att sticka till Portugal i sommar. Har aldrig varit där... Nån som har några tips om vart man ska hålla till? Eller något annat som kan vara bra att veta?

Logga in för att svara
#56278 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Peniche!! Är grymt!

Logga in för att svara
#56286 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

thomas
graphgraph

Vill du ha schyst väder ska du inte välja Peniche. Peniche är en halvö och är känt för kasst väder välj Amado.

Logga in för att svara
#56288 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

thomas skrev:
Vill du ha schyst väder ska du inte välja Peniche. Peniche är en halvö och är känt för kasst väder välj Amado.

BOS doesnt approve this post!!!

VÄDER!! ???

Att de flesta bra surfvågor just skapas runt points etc och runt halvöar är bara att skita i!!

DET ÄR SOOOOOOOOOOOOOOOOL VI VILL HA!!! TJOHOO!!!

Logga in för att svara
#56290 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Lindzter
graphgraph

Hehe.. Jag kanske helt enkelt bara ska Googla det istället...

Logga in för att svara
#56295 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

thomas skrev:

Vad kul! Ska vi Sola eller Surfa!?

Logga in för att svara
#56297 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Lindzter
graphgraph

Faktum är att vi har kollat på Peniche... Så då vet jag att vi inte är helt fel ute då.

Logga in för att svara
#56299 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Peniche, Ericeira, Amado, Sagres... Hela kusten är full med surfbryt och byar som är värda besök. Hur länge ska ni vara borta & hur ser budgeten ut? En idé skulle kunna vara att skaffa hyrbil och köra runt lite där man känner för det.

Portugal är såpass bra och är lättillgängligt så om du inte funderar på att sluta surfa för alltid så kommer det här förmodligen inte bli sista besöket.

Logga in för att svara
#56300 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Lindzter
graphgraph

JFL skrev:
Peniche, Ericeira, Amado, Sagres... Hela kusten är full med surfbryt och byar som är värda besök. Hur länge ska ni vara borta & hur ser budgeten ut? En idé skulle kunna vara att skaffa hyrbil och köra runt lite där man känner för det.

Portugal är såpass bra och är lättillgängligt så om du inte funderar på att sluta surfa för alltid så kommer det här förmodligen inte bli sista besöket.

Det blir nog bara en vecka tyvärr... Men eftersom jag inte har några planer på att sluta surfa så får det väl bli en längre tur nästa gång, så jag kan utforska kusten ordentligt. Har hört mycket bra om Portugal, så det ska bli riktigt kul att åka dit.

Logga in för att svara
#56320 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 3

Matt
graphgraph

Jag har varit i Sagres 2 år i rad och fått bra surf, där är det nära till spots som funkar på sydliga swell (mareta) samt spots som funkar på västswell (Beliche). Är det små vågor på sommaren rekomenderas ex Tonel (västkust) nära sagres som fångar mer swell. Men hyrbil rekomenderas...

Logga in för att svara
#56350 Svar: Portugal 16 år, 2 månader sen Stoke: 2

Lindzter
graphgraph

Matt skrev:
Jag har varit i Sagres 2 år i rad och fått bra surf, där är det nära till spots som funkar på sydliga swell (mareta) samt spots som funkar på västswell (Beliche). Är det små vågor på sommaren rekomenderas ex Tonel (västkust) nära sagres som fångar mer swell. Men hyrbil rekomenderas...

Ok.. Tack!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!