Facebook data

1
Hanstholm, Danmark
#5642 Hanstholm, Danmark 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Tänkte kolla om någon vet varför det är förbjudet att surfa öster om hamnen i Hanstholm (norr om Klittmöller på Danmark västkust). När jag var där såg det ut att vara en grymt lång vänster där. Är det någon som har koll? Kan det va en musselodling eller något liknande där?

Logga in för att svara
#5651 Svar: Hanstholm, Danmark 18 år, 4 månader sen  

Johan

Om fiskfabriken finns kvar kanske det kan vara därför (mycket fiskrense och förorenat vatten), alternativt pga mycket stark ström, eller?

Logga in för att svara
#5848 Svar: Hanstholm, Danmark 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

sandysurfgirl
graphgraph

Varför tror du att det är förbjudet?

Frågade en local. Han svarade att det inte är förbjudet att surfa där ännu, men att det snackas om att sätta upp vindkraftverk som kan stoppa surfen. Men nu ska det inte vara några problem.

Logga in för att svara
#5850 Svar: Hanstholm, Danmark 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

olmar
graphgraph

Menar du öster om hamnen bredvid den trasiga piren?
Jag har surfat en massa där. Vågen är liten men lång.
Det luktar däremot fan från fiskmjölsfabriken om det blåser offshore.

Hur länge skall vi sitta i fiskstanken innan vågorna kommer????

Logga in för att svara
#5852 Svar: Hanstholm, Danmark 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jeppenezer
graphgraph

jeg mener det er sandbanker, og at det fungere bedst når de andre steder i området er blown out.
ellers er Middles, som windsurf spottet øst for havnen hedder, det bedst kendte, og det som er truet at vindmøller. projektet "save middles" har dog intil videre udskudt bebyggelsen. Middles kan dog også være et ret fint surf spot. men ellers er der jo masser af bølger i området at vælge imellem.

kolla lite kort på westwind-klitmoller.dk der er et på Middles, ellers surfersjournal.dk der er kort på spottet lige ved havnen, men de er ikke så gode.

Logga in för att svara
#5878 Svar: Hanstholm, Danmark 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Ok, verkar som det ska vara ok med andra ord...? Anledningen att jag trodde det var förbjudet var att det satt en förbudsskylt med en surfare på när jag var där. Hade ju varit lite jobbigt att hoppa i om det var en massa utsläpp mm. Tack för info.

Logga in för att svara
#5896 Svar: Hanstholm, Danmark 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Hur ser botten ut där förresten? Såg rätt stenigt ut på fotona på din(Jeppenezer) sida, är det stora stenar och vasst eller är botten ok?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!