|
#56443 |
2st gratis våtdräckter.... 16 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
1st quicksilver cell 2006 3/2. Size: XS. Skick: Sliten men funkar på varmare breddgrader. Pris: du bestämmer
1st Billabong foil 2006 4/3. Size: XS. Skick: Sliten men funkar på varmare breddgrader,. Pris: du bestämmer
Finns i GBG
Köpare betalar porto
GRATIS-GRATIS-GRATIS-GRATIS
|
|
|
|
|
#56447 |
Svar: 2st gratis våtdräckter.... 16 år, 2 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Ok, jag bestämmer... 0 kronor för den ena och 1 krona för den andre.
Jag kommer förbi o hämtar den också så slipper jag porto!
Du har lagt ett erbjudande som jag nu har accepterat och därmed är affären i hamn och fastslagen enligt gällande svensk rätt!
Du har inte sagt att det rör sig om någon auktion eller liknande heller... först till kvarn!

|
|
|
|
|
#56478 |
Stoke: 4 |
|
Jag vill gärna ha dom. Bor i Danmark. kan du skicka dom hit?
|
|
|
|
|
#56501 |
|
Rättelse på Sverre.
Annons = utbud = uppmaning att ge anbud
Däremot är du bunden om Johan accepterar ditt anbud
Enlgt Avtalslagen (Svensk rätt)
|
|
|
|
|
#56502 |
|
Andes skrev:
Rättelse på Sverre.
FEL! Detta är ingen uppmaning att ge lägga ett anbud, det är ett anbud eftersom han skriver att jag "bestämmer" priset! dvs vi förhandlar inte här...
|
|
|
|
|
#56503 |
|
sverre skrev:
Andes skrev:
Rättelse på Sverre.
FEL! Detta är ingen uppmaning att ge lägga ett anbud, det är ett anbud eftersom han skriver att jag "bestämmer" priset! dvs vi förhandlar inte här...
förtydligande: eftersom jag bestämmer priset enligt hans " annons ", gör alltså inte han det! Då kan inte mitt pris ses som ett anbud eftersom det i så fall inte innebär att jag bestämmer utan han! Men om det fortfarande ska ses som ett utbud och jag lägger ett anbud är det inte sant att jag bestämmer det slutliga priset!
Eftersom en sådan här kontraktion inte kan godtas måste hans förfrågan ses som ett anbud och mitt svar som en accept och affären ligger därmed fast för 1 krona, två våtdräkter.
|
|
|
|
|
#56505 |
|
sverre skrev:
sverre skrev:
Andes skrev:
Rättelse på Sverre.
förtydligande: eftersom jag bestämmer priset enligt hans " annons ", gör alltså inte han det! Då kan inte mitt pris ses som ett anbud eftersom det i så fall inte innebär att jag bestämmer utan han! Men om det fortfarande ska ses som ett utbud och jag lägger ett anbud är det inte sant att jag bestämmer det slutliga priset!
Eftersom en sådan här kontraktion inte kan godtas måste hans förfrågan ses som ett anbud och mitt svar som en accept och affären ligger därmed fast för 1 krona, två våtdräkter.
Att han dessutom har skrivit GRATIS GRATIS GRATIS Understryker än tydligare att meningen var att först till kvarn kommer att lägga i princip ett så lågt pris att det blir gratis. Skulle det vara ett anbudsförfarande skulle man inte kunna skriva gratis.
 BOS attorneys you want on your side! 
|
|
|
|
|
#56507 |
Stoke: 6 |
|
skulle behöva en sommardräkt, duger dom till svensk sommar?
xs borde passa, har du nån bild på dom?
betalar portoom de så blir 
|
|
|
|
|
#56512 |
|
sverre skrev:
Ok, jag bestämmer... 0 kronor för den ena och 1 krona för den andre.
Jag kommer förbi o hämtar den också så slipper jag porto!
Du har lagt ett erbjudande som jag nu har accepterat och därmed är affären i hamn och fastslagen enligt gällande svensk rätt!
Du har inte sagt att det rör sig om någon auktion eller liknande heller... först till kvarn!
när kommer du då?? ska bli kul o se vem du är Sverre
|
|
|
|
|
#56517 |
Stoke: 6 |
|
liten verkar den där sverre va..
|
|
|
|
|
#56564 |
|
den som vill ha dom kan ringa mig på 0709786983 innan Måndag.
jag skulle säga att 4/3an funkar i 14+ och 3/2an i 17+.
|
|
|
|
|
#56584 |
Stoke: 143 |
|
Jag tror inte det finns några gratis Våtdräkter. Johan BTZ lider av dyslektsi,,,,det han vill ge bort är 2st takräcken,,, så klart  Låt er inte luras "aprillo" redan nu i mars månad,,,
|
|
|
|
|
#56587 |
|
jocke skrev:
Jag tror inte det finns några gratis Våtdräkter. Johan BTZ lider av dyslektsi,,,,det han vill ge bort är 2st takräcken,,, så klart Låt er inte luras "aprillo" redan nu i mars månad,,,
JAAAAAA!!!! Äntligen är det dags för APRiLLO snacket igen!!!! 
|
|
|
|
|