Facebook data

1
Kostnad för att hyra hus i Costa Rica
#5664 Kostnad för att hyra hus i Costa Rica 18 år, 4 månader sen  

Thomas

Hej, funderar på att åka till Costa Rica på ett år med familj tjej, dotter 15 år och son 13 år. Undrar om någon kan hjälpa mig med vad det kan kosta att hyra ett enklare hus med el i närheten av en schyst surfstrand hyfsat nära en mindre stad/samhälle för att kunna sätta barnen i en lokal skola. Kanske någon har ett ställe att föreslå.

Hälsningar
Thomas Tarp

Logga in för att svara
#5665 Svar: Kostnad för att hyra hus i Costa Rica 18 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Thomas och Mille som precis kom ifrån Marocko?

Lars här isåfall, hoppas ni hade en bra sista vecka. Mina sista dagar I Marocko var helt platt så de blev inget surf sista tre dagarna..
Som tur är åker jag till Kuba på torsdag, 2 veckor där och sedan till Costa Rica på obestämd tid..

Nu till ämnet, jag skullle säga att Costa Rica är hyffsat billigt men ändå bland de dyraste länderna i Centralamerika. Bra sjukvård och stabilt läge i landet. Mkt amerikaner som semestrar och bor där permanent så de finns några internationella/amerikanska skolor. Tyvärr är nog dom flesta lokaliserade i San Jose, 2h från havet..

Lycka till och hälsa Mille!

/Lars

Logga in för att svara
#5667 Svar: Kostnad för att hyra hus i Costa Rica 18 år, 4 månader sen  

lars

Tjaa

att du såg mitt inlägg ^^

hare najs // Mille

Logga in för att svara
#5668 Svar: Kostnad för att hyra hus i Costa Rica 18 år, 4 månader sen  

lars

Tja Lars,
kul att höra från dig. Härligt Cuba och sedan vidare till Costa Rica det låter riktigt bra.
Vågorna dom sista dagarna var riktigt bra. fick besök av Fredrik sista dan i viken vid hamnen i Imsuane, tror fredrik fick några riktigt bra åk dryga 2m och 400m långa lite för stora för mig men ok för Mille.

Ha det riktigt bra.

Hälsningar
Thomas

Logga in för att svara
#5671 Svar: Kostnad för att hyra hus i Costa Rica 18 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Tjena!

Nice att ni har hittat hit..
Jag surfade med Fredrik här hemma för två dagar sedan, han sa att ni fått det bra sista dagarna. Surfa här efter att ha vant sig vid marockotemperaturen suger..

Kolla in Costa Rica lite mer, underbart land och vänligt folk..

Ha det!

/Lars

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!