|
#56888 |
New york surf 16 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
Dola
|
Ska dra till NY i 3 månader och tänkte kolla om det finns någon som vet/kan något om surfet kring NY.
Tänkte inte släpa med mig brädan, så tar gärna tips om bra butiker också.
|
|
|
|
|
#56903 |
Svar: New york surf 16 år, 1 månad sen |
Stoke: 1 |
|
Tjo!
Jag spenderade høsten i NYC. Jobbade 3 gånger i veckan så fick surfat en del. Jag hade inte bil så det blev kollektivtrafik surf.
Då fræmst;
Long beach
och Rockaway beach
Long beach ær oftast bættre och fler møjligheter och dær finns två helt ok surfshoper unsound och long beach surf shop. Vet itne om du ær ute efter ny eller begagnad?
I stan ær det ganska døtt førrutom mollusk som ær en fet fish old school shop i Brooklyn.
Annars checka något av internetforumen så kommer det an till var du bor.
cheerio;)
|
|
|
|
|
#56945 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Dra längre ut på Long Island också. The Hamptons och Montauk har grymt surf mellan varven. Fantastiskt vackert dessutom! Det hjälper helt klart att ha bil där ute.
|
|
|
|
|
#56956 |
Dola
|
Tack för svaren. Förstår att det é lite bökigt att ta sig runt utan bil......brukar ju va så när det gäller surf.
Men long island får man allt ta och spana in. Tänkte mig faktsikt att jag skulle unna mig en ny bräda, även om inte dollarn är den bästa just nu.
|
|
|
|
|
#56957 |
|
har också hört att long island ska va bra jävligt kallt i vattnet bara tydligen... men det är ju inget för en svensk viking...
|
|
|
|
|
#56978 |
Stoke: 12 |
|
|
|
|
|
#57014 |
|
Vad jag har hört kör de med 6mm dräkter runt NY, så som tidigare inlägg sa: Det är kyligt i vattnet.
Har en polare som bor en bit norrut, ca 2-3h och där ska det visst vara både bra vågor o liten crowd.
Lycka till o "stay upright" so Ross Rastasurf säger.
|
|
|
|
|
#57036 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Är du där på sommaren räcker det ofta med bara boardies.
|
|
|
|
|
#57644 |
|
Det e lungt med tempraturen i vattnet...jag hade lite d[ligt med cash och surfade med rash i september, oktober blir det kallt. Nu är det väl som här, men definitivt inte kallare.
Long beach är bra om du inte har bil, du kan ta t-bana till Jamaica och köpa biljett där tror det blir lite billigare än om du åker från penn station, om du är på en väldigt tight budget som jag var på...he he...där varje dollar räknades...Försök och pricka in en off peak biljett så blir det ännu billigare, de har olika biljetter för rusningstrafik och inte.
Om du är i Brooklynn måste du dra till The Surf bar som ägs av en svensk ;)
|
|
|
|
|