Facebook data

1
Spots nära Tarifa - södra Spanien
#57051 Spots nära Tarifa - södra Spanien 16 år, 1 månad sen Stoke: 7

Mr.Green
graphgraph

Någon som har varit i Tarifa och kan ge råd om spots så är det mycket uppskattat! Har kollat MagicSeaweed och WannaSurf redan. Skall vara där 2 veckor

Om ni har surfspots att rekomendera och surf shops för uthyrning osv. så var inte blyga, prata på bara.

/Simon

Logga in för att svara
#57056 Svar: Spots nära Tarifa - södra Spanien 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag tror jag vet några spots och grejer men känner mig lite blyg för att säga det öppet här...

Logga in för att svara
#57057 Svar: Spots nära Tarifa - södra Spanien 16 år, 1 månad sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

Ta hyrbilen, lägg brädan på taket, åk kustvägen mellan Tarifa och Cadiz fram och tillbaka. Du kommer hitta spots!

Logga in för att svara
#57069 Svar: Spots nära Tarifa - södra Spanien 16 år, 1 månad sen Stoke: 2

Skuggan
graphgraph

Halloj! Bor i krokarna, i Vejer de la Frontera, vilket är typ 10 min från El Palmar. Skicka ett mejl vetja så ska jag guida efter bästa förmåga. Nästa vecka ser dock inget vidare ut tyvärr...

Skuggan@gmx.net

Hörs!

Logga in för att svara
#57073 Svar: Spots nära Tarifa - södra Spanien 16 år, 1 månad sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Det finns inga bra spots i krokarna runt Tarifa,,Eftersom vinden kommer från väst och vågerna från Atlanten så,,, Så, det blir det en liten krock här,,,Vissa dar,då väst vinden inte blåser. Pick a spott. Skiftande sandbankar osv. Men om vinden från Trafalgar, still blowing så kan du surfa på ett ställe mitt emellan Tarifa och Cadiz,, Men,,,det är typ 6-7 mil från Tarifa,,,And you was asking for surf in Tarifa,,,,,,,

Bos helping since 2007

Logga in för att svara
#57112 Svar: Spots nära Tarifa - södra Spanien 16 år, 1 månad sen Stoke: 7

Mr.Green
graphgraph

Kommer till spaniens söda västkust kanske den 11-12 april någon gång. Har husbil så att spotsen ligger några mil upp för kusten känns som att det inte spelar så stor roll.

Barbate och Cadiz är väl bättre än Tarifa då kanske?

Logga in för att svara
#57196 Svar: Spots nära Tarifa - södra Spanien 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

PetterGBG
graphgraph

Tarifa blir ofta sönderblåst och är ett utav Europas bästa kitespots men har nästan aldrig bra vågor. Bättre isåfall att ha El Palmar eller Trafalgar som bas och utforska kusten därifrån. Fullt med spots hela kusten ner till Tarifaområdet. Kustträckan är oxå så liten så tar går snabbt att ta sej mellan spotsen.
Lämna inte bilen obevakad om ni ska surfa Barbate, inbrott är vanligt.

Cadiz har helt ok nattliv om ni blir sugna på det men är ofta crowded och med lite sämre vågor.

Lycka till!

Logga in för att svara
#57197 Svar: Spots nära Tarifa - södra Spanien 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

PetterGBG
graphgraph

Tarifa blir ofta sönderblåst och är ett utav Europas bästa kitespots men har nästan aldrig bra vågor. Bättre isåfall att ha El Palmar eller Trafalgar som bas och utforska kusten därifrån. Fullt med spots hela kusten ner till Tarifaområdet. Kustträckan är oxå så liten så tar går snabbt att ta sej mellan spotsen.
Lämna inte bilen obevakad om ni ska surfa Barbate, inbrott är vanligt.

Cadiz har helt ok nattliv om ni blir sugna på det men är ofta crowded och med lite sämre vågor.

Lycka till!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!