Facebook data

1
Portugal, sista delen av juni
#57193 Portugal, sista delen av juni 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

pelle
graphgraph

ska ta med familjen inkl fru, 9 och 6 åring till Portugal i Juni. Nån som kan tipsa om Peniche kontra Sagres.
Letar hus att hyra ett par veckor men undrar vilket ställe av dom två som ger mest för alla.
Orkar inte höra massa gnäll över att jag bara surfar och dom har skittråkigt...

Hur är sista halvan av Juni i vattnet, kallt vet jag, men är det 3/2 eller 4/3 läge ?

Pelle

Logga in för att svara
#57204 Svar: Portugal, sista delen av juni 16 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Juni är värmare, skulle rekommendera längre norr eftersom det finns mer 'exposed' kust som tar emot mer swell i vad är annars en rätt platt månad.

Ericeiera och nord om är nog mer att rekomenderas

Logga in för att svara
#57256 Svar: Portugal, sista delen av juni 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Jag håller med Sharkboy! Skulle hålla mig runt Ericeira och norrut. Bor man där kan man ju jätteenkelt dessutom åka ner till Lissabonn och få lite omväxling. Gå på Portugisisk tjurfäktning (kanske inget för en 6-åring - men de dödar iallafall inte tjuren), shoppa lossa inne i stan eller i något stort köpcentrum vid dåligt väder, kolla på gamla byggnader täckta i kakel osv.

Sedan vill jag ge er det viktigaste tipset för alla som hamnar i närheten av Peniche. Det har inget med surf att göra. Du ska absolut ta din familj till restaurangen TASCA DO JOEL inne i Peniche. I Portugal stöter man ibland på riktigt tråkiga restauranger men denna är bland det bästa stället jag varit på och ett ställe jag alltid återkommer till.

Logga in för att svara
#57278 Svar: Portugal, sista delen av juni 16 år, 1 månad sen Stoke: 0

pelle
graphgraph

Tack för tipsen ! Har hittat bra hus för rimliga pengar i Peniche, låter inte som fel beslut med det ni säger i bakhuvudet.
Ha det gott !
Pelle

Logga in för att svara
#57369 Svar: Portugal, sista delen av juni 16 år, 1 månad sen Stoke: 7

jimjim
graphgraph

hej hej du kan få bo hos oss på stranden Foz do Lisandro.
super surf right on the spot. And the waves are mellow and slow for family groove. cheers man!
för mer info gå in på min profil eller ring 0704 95 36 36. See you on the bareque.

gasparlopes@sapo.pt

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!