|
#57434 |
Någon som har varit på Bali, Medewi och på 16 år, 1 månad sen |
Stoke: 0 |
|
Kuta på Lombok som kan tipsa om boende och vad det kan kosta samt vad det kostar att äta.
|
|
|
|
|
#57442 |
Svar: Någon som har varit på Bali, Medewi och på 16 år, 1 månad sen |
Stoke: 9 |
|
i kuta finns det så många hotell att det bara är att leta i en kvart och du kommer hitta vad du vill, jag var där i somras och bodde större delen av tiden på Berlian Inn, ligger 100 m upp till vänster på poppies 1. betalade 110 000 rupier/natt för ett dubbelrum, dvs ca 75 kr.
i medewi finns det två hotell vid surfen, ett en bit upp på gatan som heter Mai Malu, och har rum för 80 000 rupier. enda problemet där är att de har ett tiotal tuppar som sätter igång 4 på morgonen. bodde även i hotellet nere vid "stranden", för runt 120 000/natt, de har även lyxigare rum för ngra hundringar till, samt pool.
i matväg gäller generellt att det är billigare där konkurrens finns, i kuta kan du t.ex enkelt hitta rejäla portioner nudelwok för 10 000 rupier, men samma rätt kostar ofta det dubbla när du kommer ut på landet, om det inte är riktigt enkla stånd du handlar i. vill minnas att strandcafet i medewi (lite korvkiosk-stil) sålde nasi goreng och liknande för nästan inga pengar alls. localsen i kuta käkar ofta frukost/lunch på stranden vilket består av ett bananlöv fyllt med ris och fisk vilket kostar runt 5000.
så räkna med kanske 5-15 kr för det allra enklaste, och med 20-40 kr för en lite större lunch/middag.
ha det fint!
J
|
|
|
|
|
#57451 |
|
75kr/natt för dubbelrum är din uppfattning att priset stiger om man är 2pers? Vi åker i mitten av juni borde jag boka innan vi åker vi är 4 pers? På ett hotell för 75kr/natt finns det saftybox så att man är säker på att inget blir stulet kamera, pengar mm.
Jätte tack för dina tidigare rader.
|
|
|
|
|
#57453 |
|
Jacob, jag hittade Berlian inn på nätet där det också stod att priset gick upp för 2pers du fick priset för ett singelrum tror jag. Berlian inn ligger inte det på Bali det jag va ute efter Kuta på Lombok.
|
|
|
|
|
#57459 |
Stoke: 25 |
lars
|
|
|
|
|
#57460 |
lars
|
|
|
|
|
#57465 |
Jakob
|
HAj .
Jag har varit i Medewi ett flertal gånger och aldrig bott på hotellet, tyckte at det kostade aldeles för mycket. Finns ett flertal familjer som har extra rum som man kan hyra. JAg bode med en polare för 25000 rupier för oss båda på ett ställe som heter Warung Muslim, ligger upp på den stora vägen, 2 minuters gångväg från Breaket. Vi åt hemma hos familjen helatiden oxå, bara att pröjsa lite så åker de och handlar en fisk och grillar eller styr upp något annat gott för nästan inga pengar alls.
Alla sönerna i huset surfar och tar gärna med en bak på moppen till andra break om man e sugen.
Tyckete att det funka sjukt bra att bo där, riktigt trevligt folk och bra mat.
//Jakob
Huset från vägen.

|
|
|
|
|
#57466 |
Jakob
|
Bra mat varje kväll...
Grillad Tuna Bali style.

|
|
|
|
|
#57470 |
Stoke: 1 |
|
MMMMMMedewi - vilket jäkla ställe alltså! Hade 4-5 otroilgt softa dagar där 2003. Goda bananpannkakor!!!!
Kuta är ju inte mycket att hänga i granen om du frågar mig. Duger för en praktfylla mellan varven men annars kan man hålla sig borta tycker jag.
|
|
|
|
|
#57473 |
Ryde
|
Surfers Inn på Kuta Lombok är riktigt soft och om det är fullt så skulle jag satsa på Yellow Flower.
|
|
|
|
|
#57483 |
|
ah, sorry läste fel och trodde du menade kuta bali.
jag vill minnas att berlian inn kostade 110 000 rupier för ett dubbelrum, för två personer. detta utan frukost dock. skitsamma, inte viktigt då det finns ett överflöd av hotell i den stan.
de flesta hotell har safetybox, ja.
ha så jävla kul, hur länge blir du där nere? jag kommer vara på ön från 1a juni ungefär.
pis
|
|
|
|
|
#57485 |
Stoke: 68 |
|
Första gången jag var på medewi fanns det bara ett ställe att bo på och inga restaraunger överhuvudtaget!
Verkar som tiden förändrar allt! 
|
|
|
|
|
#57489 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#57496 |
|
Supertack för alla bra förslag,
tror detta kan bli riktigt bra. Åker ner 17 juni och drar hem 27 juli, måste ju hinna segla lite i stockholms skärgård också.
Får se om man kanske springer på någon av er på Bali.
Ha det bra.
Thomas
|
|
|
|
|
#57497 |
|
Lars föresten,
bor du på sådana dyra hotell när du är ute och reser, då förstår jag att det är nattskift som gäller.
|
|
|
|
|
#57499 |
lars
|
thomas skrev:
Lars föresten,
bor du på sådana dyra hotell när du är ute och reser, då förstår jag att det är nattskift som gäller.
Hehe, de där är inget för mig, tänkte bara att du ville ha det snyggt och fräscht men kom och tänka på hur ni bodde..När bodde i Medewi dela vi 3 gubbar på 2 sängar och käkade billigast möjliga..På Bali finns alla prisnivåer, sängar från 10 kr upp till 8000$ va jag har hört..
|
|
|
|
|