Ett tips till alla groms som tar/tagit studenten och som inte helt kan släppa taget om samhällets trygga famn (även i anknytning till din önskan om att plugga franska å surfa tidigare):
DISTANSSTUDIER!
Jag var inte ett dugg sugen på att påbörja min utstakade ekonomiutbildning tills en lika vilsen vän ringde på fyllan mitt i natten. Han hade precis upptäckt att det fanns ngt som hette distanskurser, utbildningar för de med handikapp/ som bor i husvagn långt ifrån närmsta läroverk

, de som jobbar heltid eller har familj... och numera surfare.
För egen del resulterade det i ett år i SydAm, ett andra år pendlandes mellan destinationer i Afrika å London som bas. Surf, resa och heltidsstudier (fullt CSN-berättigad)! Enstaka tenta på ambassad, men mestadels inlämningar och tentor på tomma internetcafeer 04 på morgonen iom tidsskillnader. Halvkul att konka runt på en jävla massa kurslitteratur men det löste jag sen genom att fota siduppslag för siduppslag i alla böcker å lägga över på laptopen.
Två avslutande år på Handels och även där har jag lyckats komma bort (bl a 6 veckor i höstas, med 50% plugg), examen i vår, högavlönat flexibelt jobb på fickan. Rena framgångssagan! (se oseriös)
Vad jag vill få sagt är att det går att ordna det hyffsat för sig! Va kreativ bara.