Facebook data

1
LISTEN TO YOUR HEART
#57445 LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja. Som om du exempelvis känner att du måste iväg och surfa. Så snart det bara går.

Just idag känner jag att jag mkt väl kunde droppa allt och bara ge mig av. For ever.

Logga in för att svara
#57449 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag kände så häromdagen...
Att jag bara vill dra till ett harekrishna center o dansa och hoppa o sjunga hare fucking krishna hela dagen bara för att få lite ombyte

Logga in för att svara
#57450 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Ah, baby! Du måste inte bestämma dig för om du ska förbli en slacker eller shape up!!
Varför välja, du kan vara båda!!!
Åka iväg, surfa, jobba, plugga något du gillar.
Du måste ju inte bara kötta järnet, det viktiga är att du kanske har en riktning, men sen kan du skynda långsamt! Börja inte heller innan du känner för det!
Och var inte rädd för att du måste välja rätt från början, då blir ingenting gjort, välj något, prova på! Det ena leder till det andra! Det enda som inte leder någonstans är att bara tänka och stå still på samma fläck, som jag gör i min stuga i Sverreborg

Logga in för att svara
#57454 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Menar du så här!!

Men vem är det som står breve o spelar gura... ????

Logga in för att svara
#57464 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Ett tips till alla groms som tar/tagit studenten och som inte helt kan släppa taget om samhällets trygga famn (även i anknytning till din önskan om att plugga franska å surfa tidigare):

DISTANSSTUDIER!

Jag var inte ett dugg sugen på att påbörja min utstakade ekonomiutbildning tills en lika vilsen vän ringde på fyllan mitt i natten. Han hade precis upptäckt att det fanns ngt som hette distanskurser, utbildningar för de med handikapp/ som bor i husvagn långt ifrån närmsta läroverk , de som jobbar heltid eller har familj... och numera surfare.

För egen del resulterade det i ett år i SydAm, ett andra år pendlandes mellan destinationer i Afrika å London som bas. Surf, resa och heltidsstudier (fullt CSN-berättigad)! Enstaka tenta på ambassad, men mestadels inlämningar och tentor på tomma internetcafeer 04 på morgonen iom tidsskillnader. Halvkul att konka runt på en jävla massa kurslitteratur men det löste jag sen genom att fota siduppslag för siduppslag i alla böcker å lägga över på laptopen.

Två avslutande år på Handels och även där har jag lyckats komma bort (bl a 6 veckor i höstas, med 50% plugg), examen i vår, högavlönat flexibelt jobb på fickan. Rena framgångssagan! (se oseriös)

Vad jag vill få sagt är att det går att ordna det hyffsat för sig! Va kreativ bara.

Logga in för att svara
#57472 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja, du har rätt. Gäller bara att komma på vad man ska slösa sin tid på. Ekonomistudier blir det ju INTE.
Kanske jag bara ska lära mig det där jävla språket franska... Fair enough.

Logga in för att svara
#57474 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

haha klart du inte ska. vet att SU bl a har (hade åtminstone) sommarkurser på distans i "Dinosaurier" och "Tropiska vatten"! hur slappt är inte det!?

finns givetvis franska-kurser på distans via svenska universitet. fördelen är ju då CSN, man väljer själv när man vill plugga och slipper en vitlöksdoftande Franciose som hjälper en med grammatiken .

Logga in för att svara
#57478 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

snart äre danmark mot sverige i fotboll nere i köpenhamn
varför sticka från den svenska sommarn?

Logga in för att svara
#57481 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

sverre skrev:
Menar du så här!!

Men vem är det som står breve o spelar gura... ????

De är ju DU!
Sverre är egentligen Per Gessle?!?!?!?!?!?!?!
De är därför han är så hemlig.

Logga in för att svara
#57508 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

PistolPete
graphgraph

Är väl bättre att öppna upp sitt hjärta så här istället

Logga in för att svara
#57523 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Inte helt fel neeeej...

Logga in för att svara
#57539 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 9

perry
graphgraph

att lyssna på sitt hjärta kan också få diametral effekt på surfen.

För 10 minuter sedan tackade jag nej till:

Kontor 30 min från Mundaka
Normal arbetsbörda
40 tkr efter skatt

Så, kom ihåg det alla ni grommets, surfa järnet medan ni kan för en dag kanske ni vaknar upp och inser att surfen bara är på silverplats i livet.
Äh fy fan, jag känner mig som texten i valfri Social Distortion-sång och behöver nog en fredags-sup (och då talar vi inte stand-up-varianten).

Logga in för att svara
#57541 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

skäms på dig perry! ingen kvinna är värd mer än 40k efter skatt i månaden.

skämt å sido...

Logga in för att svara
#57542 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 9

perry
graphgraph

he he, det kan ligga något i det du säger. Men kom ihåg, du hörde det absolut inte från mig!

Nä, det omvända scenariot hade jag inte bangat:
"Hej älskling, vill du flytta till ett varmt land där jag ska jobba och du kan surfa hela dagarna medan sonen går i betald skola samtidigt som du lär dig ett nytt språk och upplever en ny kultur?"

Life is good, but not for me. (Al Bundy)

Äh, jag får fan inte klaga egentligen, det är mitt beslut. Men klart man funderar lite i termer av parallel universe och vad som kunde ha blivit!

Logga in för att svara
#57544 Svar: LISTEN TO YOUR HEART 16 år, 1 månad sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Liinus skrev:
Ja. Som om du exempelvis känner att du måste iväg och surfa. Så snart det bara går.

Just idag känner jag att jag mkt väl kunde droppa allt och bara ge mig av. For ever.

I haven´t read the rest but,
Eddie would go!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!