|
#57524 |
Nicks hembygge! 16 år, 1 månad sen |
Stoke: 4 |
Nick
|
Tja,
Mitt hemmbygge som jag färdade för en kvart sedan typ, (nästan, ska lackas också)
grafiken är gjort av mig och filippa edghill, enjoy! 
|
|
|
|
|
#57525 |
Svar: Nicks hembygge! 16 år, 1 månad sen |
Nick
|
|
|
|
|
#57526 |
Nick
|
tredje gillt nu då 
|
|
|
|
|
#57531 |
Stoke: 5 |
|
Fett najs! Riktigt coool garfik
Fan va Pepp man blir på att göra ett bygge! man e så sjukt rastlös när man är arbetslös så det är sjukt!  Fins det någon bra Guide om hur man gör som någon kan rekomendera? 
Peace 
|
|
|
|
|
#57532 |
|
reminds my of my 7'2 art, instead of a lion I got a rastaman
|
|
|
|
|
#57533 |
Stoke: 30 |
|
Nick skrev:
tredje gillt nu då
fuggin hell! that's sweet!
what are the numbers on that puppy?
|
|
|
|
|
#57535 |
Nick
|
thanks guys,
5'11, 18
tripple glass on the deck and 4wfs;)
|
|
|
|
|
#57551 |
Stoke: 11 |
|
ajjj satan nick det blev riktigt fint asså! hääärligt mannen! sjukt bra jobb... fortsätt bygga man!

|
|
|
|
|
#57553 |
Stoke: 0 |
|
SNYGGT
När ska den sjösättas????
|
|
|
|
|
#57554 |
Stoke: -10 |
|
Uj uj uj! Jäklar va najs. Skulle vara kul att se närbilder om det går.
|
|
|
|
|
#57569 |
|
Hur gjorde du den inlaminerade logotypen? Jag körde med rispapper med det är ju så förbannat svårt att få igenom skrivaren. Finns det andra metoder/papper
|
|
|
|
|
#57574 |
Stoke: 2 |
|
Har för mig att jag tejpade fast rispappret utanpå ett vanligt A4 innan jag stoppade det i skrivaren.
|
|
|
|
|
#57577 |
|
Jo så gjorde jag också. Men vart annat fastnade ändå. Ett jäkla pill att få ut ett rispapper...
|
|
|
|
|
#57582 |
Nick
|
tja
Frillan, den ska sjösättas såfort som möjligt, nån dag nästa vecka förhoppningsvis=)
Alex, jag tejpade på rispapper på vanligt papper, och skrev ut, funkade skitbra, dock intr bra om man har för tunt rispapper för då blir motivet aningen genomskinligt efter laminering, ovansidan är acrylmålad.
ska kasta upp lite fler och bättre bilder på den då den är lackad med polyurethan också,. för att vara den första bräda som jag färdar ordentligt så är jag helnöjd, sjukt nyfiken på testa den nu hehe,.
ha'd fintB)
|
|
|
|
|
#57583 |
Nick
|
hur fan får man ner kostnaden på ett hemmbygge? köpa ett stort block cellplast och sedan skära till blanksen själv är ju en metod, och glasa sina egna fenor?, men glasfiber och epoxy kostar ju endå skitmkt? har svårt att förstå hur man kan få ner kostnaden under 2lax?
tips?
|
|
|
|
|
#57584 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Ser ju ok ut för en första bräda Nick! Hur komma ner i pris..under 2000? Köp allt i bulk från väv till sandpapper. Kolla Ebay tyskland t.ex för billigare våtslippapper.
Svårt att ligga på lager med tex plast dock eftersom den alltid har bäst före datum. Polyester håller sig dåligt epoxy något längre men för bra resultat bör man ju ha färsk plast.
Bygg fenor i plywood, det är nog billigaste, du kan kanske hitta gratis plywoodspill på byggen.
Räkna med dyra importpriser då svenska kronan numer är en skräpvaluta.
|
|
|
|
|
#57585 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Ett tips till, räkna inte timkostnaderna..Eller hur många brädor du ev kunde tjänat ihop samma timtal mha ett riktigt jobb.
|
|
|
|
|
#57608 |
Stoke: 0 |
|
Den blev ju skiiitbra i slutändan!! ser fram emot att se den i vattnet, vilken färgshock!
|
|
|
|
|
#59906 |
Svar: Nicks hembygge! 15 år, 12 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Najs som fan nick!  Synd att du kracha den men det får vi fixa så vi kan dra ut på feta sessions tillsammans med våra hemmabyggen sen! 
|
|
|
|
|
#60252 |
Svar: Nicks hembygge! 15 år, 11 månader sen |
|
Nick skrev:
hur fan får man ner kostnaden på ett hemmbygge? köpa ett stort block cellplast och sedan skära till blanksen själv är ju en metod, och glasa sina egna fenor?, men glasfiber och epoxy kostar ju endå skitmkt? har svårt att förstå hur man kan få ner kostnaden under 2lax?
tips?
Finnfoam, beställ en bal (räcker till 5 brädor) 1200 kr
5 kg epoxi, räcker till 2,5 brädor 1000 kr
Glasfiberväv (en rulle räcker länge...) 20 kr/m
Tillverka eget glasfiber laminat för att göra egna fenor (billigt)
Totalt matrl. till en bräda kostar inte mer än 6-700 kr.
byggtid 10-11 timmar totalt.
/Kenneth
|
|
|
|
|
#60266 |
Svar: Nicks hembygge! 15 år, 11 månader sen |
Nick
|
faan, den där uträkningen lät lovande,. men då får man ju räkna med att bygga en hel del brädor också.
Ska lätt överväga det när jag har ett eget garage, familjen vill att jag ska röja upp i förrådet nu så att dom kan använda det igen, men det är tamejfan omöjligt att bli av med allt damm
tack för tipset! 
|
|
|
|
|