|
#57824 |
OBS! ELin = Sverre 16 år, 1 månad sen |
Stoke: -10 |
|
Jag fick ett meddelande som gjorde att jag genast misstänkte att Elin Nybörjare är Sverre.
Så här står det:
------------------------------
Hej Alex den store brädmästaren!
Jag har nu hängt här ett tag och börjar känna mig redo för att surfa min första våg. Den enda brädan jag har är min strykbräda  funkar den tror du? Jag skulle i och för sig även kunna sätta fast lite frigolit (jag är expert på att tälja i detta mtrl) med min silvertejp så att den flyter lättare och blänker mer. Har du några tips på hur jag kan fortsätta tillverkningen på den? Jag är öppen för alla dina idéer  .
Vem annars skriver så...
|
|
|
|
|
#57825 |
Svar: OBS! ELin = Sverre 16 år, 1 månad sen |
Stoke: -234 |
|
Låt Redax bekräfta att så inte är fallet.

|
|
|
|
|
#57826 |
|
Att hon / han inte är en seriös nybörjare etc etc kan man ju dock konstatera...
|
|
|
|
|
#57829 |
|
Om så är fallet så får du i alla fall hålla med om att det verkligen liknar din "prosa" 
|
|
|
|
|
#57832 |
|
alex el gordo skrev:
Om så är fallet så får du i alla fall hålla med om att det verkligen liknar din "prosa"
Jo, absolut!
Känns som man har fått lite konkurrens här nu... men surfsverige är inte stort nog för två sverre! Det finns bara en gudfader.
Ironin med att kalla alla här inne för surfproffs som hon gärna lyssnar till...
hmm...
Antingen så surfar hon ganska mycket, och har en ganska " typisk manlig humor " fair enough.. men då är det en bluff att hon är nybörjare...
eller så är hon ingen surfare och då är inte ironin särskilt kul... självironi i det egna ledet är en sak.. men.. trackande av surfare utifrån... nja...
Dock kan hon begrepp som " secret spots " etc vilket en ren nybörjare inte bör veta..
eller så är det en kille som har bild på sin syrra eller någon annan tjej...
eller helt enkelt en sverre wannabe..
Oavsett vilket av ovan alternativ så är trovärdigheten totalt naggad i kanten...
Skulle det kunna vara JimJim...?? Tycker att dom skriver på liknande sätt..

|
|
|
|
|
#57833 |
Stoke: 0 |
Obie
|
|
|
|
|
#57843 |
Stoke: 20 |
|
alex el gordo skrev:
Jag fick ett meddelande som gjorde att jag genast misstänkte att Elin Nybörjare är Sverre.
Så här står det:
Hej Alex den store brädmästaren!
Jag har nu hängt här ett tag och börjar känna mig redo för att surfa min första våg. Den enda brädan jag har är min strykbräda funkar den tror du? Jag skulle i och för sig även kunna sätta fast lite frigolit (jag är expert på att tälja i detta mtrl) med min silvertejp så att den flyter lättare och blänker mer. Har du några tips på hur jag kan fortsätta tillverkningen på den? Jag är öppen för alla dina idéer .
Vem annars skriver så...
HA!!! Vill bara säga att jag var först med att påtala att det luktade Aisha om Elin Nybörjaren!!! Att det skulle vara Sverre är helt fel, känner Sverre och han är Sverre och ingen annan! Att hon luktade Aisha (och hon skrev på min gästbok och frågade hur Aisha luktar) har att göra med inkonsekvent humor och låtsas naivitet. Ni som kommer ihåg vet ju hur Aisha var likadan, låtsades att inte förstå att jag skojade om att BOS skulle fixa henne (som den sjöjungru hon var). Därför varnade jag om Aishalukten för en karaktär som Elin skulle lätt bli kränkt och kvinnor har en tendens att få folk att glömma orimligheter (vad menar jag med det?). Nej Alex, ditt Sverrehat har ingen fog denna gång:P
BOS for Life
|
|
|
|
|
#57845 |
|
Som BOS meddlem skulle jag gärna vilja se en ursäkt från Alex får att ha förolämpat gudfadern genom denna tråd. Jag är KRÄNKT:)
|
|
|
|
|
#57846 |
|
Äh, är inte ett dugg jävla kränkt. Förstår dig Alex, Sverre är ju lite galen så visst:whistle: . Men lite långsökt denna gång... tack för mig
|
|
|
|
|
#57847 |
|
nja... ingen ursäkt behövs här inte.
Gudfadern tål att bli ifrågasatt

|
|
|
|
|
#57852 |
|
Men hallå! Är det inte redan bekräftat att Adamski är Sverre? Med andra ord fick vi därmed bekräftat att Elin Nybörjare är Sverre är Adamski.
Ni/du får göra precis som du vill. Tycker det fungerar bra nu när inte alla trådar blir lika dana. Min shapartråd har ju varit "ostörd "och andras också. Kulast så eller hur.
|
|
|
|
|
#57853 |
Stoke: -302 |
|
sverre skrev:
nja... ingen ursäkt behövs här inte.
Gudfadern tål att bli ifrågasatt
Det är bara starka ledare som tål att bli ifrågasatt så det betyder att Sverre vet man han är och hur han gör för att inte bli kränkt av alla nybörjare och surfproffs här på forumet. Angåene Wannabe till Gudfadern så kan jag avslöja att jag tycker om både mina vänner och fiender eftersom att jag utgår från Jesus filosofi.
Vem är då Elin?
Ja om du Alex svarar på min fråga så har du plötsligt börjat att ta reda på det, för då kommer du mer o mer få reda på hur jag beter mig när vi samtalar om brädtillverkning. 
|
|
|
|
|
#57855 |
|
|
|
|
|
#57856 |
|
alex el gordo skrev:
Men hallå! Är det inte redan bekräftat att Adamski är Sverre? Med andra ord fick vi därmed bekräftat att Elin Nybörjare är Sverre är Adamski.
Ni/du får göra precis som du vill. Tycker det fungerar bra nu när inte alla trådar blir lika dana. Min shapartråd har ju varit "ostörd "och andras också. Kulast så eller hur.
Nej, det är inte bekräftat, tvärtom.
Däremot är det väl bekräftat att DU är DIN MAMMA!! 
|
|
|
|
|
#57858 |
Stoke: 5 |
|
börjar fundera på att sätta en psykolog på Surfsverige
|
|
|
|
|
#57864 |
|
freddan skrev:
börjar fundera på att sätta en psykolog på Surfsverige
Bra val freddan! Här verkar många ha blivit mycket påverkade av Sverres skepnader så att de inte längre vet vad de själva står för.
|
|
|
|
|
#57865 |
Obie
|
alex el gordo skrev:
Ha ha
Jo du freddan jag har ju förslått detta men verkar helt hopplöst..
|
|
|
|
|
#57867 |
|
HAHAHA.. Paranoian och förvirringen är total...
så kan det gå när man går in för mycket i sin avatar..
surfsverige är som LSD fast artificiellt..
vem är vem i den nordiska mytologin?
Vem går under först? Den verklige med paranoia eller den schitzofrene med personlighetesklyvning?
surfsverige:
en plats i intenheten som skapas ur sin egen svans
där ingen är det dom ger sig ut för att vara
eller är det dom tror sig vara, men ack det var fel..
på surfsverige är vänster backside för dom regulära
|
|
|
|
|
#57871 |
Stoke: 30 |
|
a body manifests many personalities, the idea of an identity is a fleeting illusion.
that said, adamski is not sverre and sverre is not elin.
Alex you aren't Swingkid are you?
|
|
|
|
|
#57873 |
|
Sharkboy... jag har både lagt ut bilder på mig själv och gått ut med mitt verkliga namn. Med det sagt så avslutar jag att kommentera den här diskutionen något mer och håller mig till mitt.
|
|
|
|
|
#57874 |
|
- diskussionen - heter det
|
|
|
|
|
#57875 |
|
|
|
|
|
#57882 |
|
alex el gordo skrev:
Puh, äntligen avlöjad! Var så jobbigt nu när jag var i Costa Rica och var tvungen att hitta svenska tangentbord och sedan skriva med mig själv simultant från yttlerigare en dator. Ännu värre var det förra året i Indo med tidsskillnaden och allt eftersom Sverre går och lägger sig, eh, jag menar jag går och lägger mig så tidigt i sverige, och för att inte tala när jag är på mitt arbete och....eh... vänta nu... är Alex galen, JA JUST DET JA! HAHAHAHAHA, jävla miffo! HAHAHAHAH! Nej, vänta yttlerligare en gång... Alex MAMMA är galen, hahahahahah. Ärligt talat hoppas jag Alex att du skojade med att du trodde att jag var Sverre för annars har du verkligen inte alla hästar hemma... Peace love and BOS! Och puss till Alex med:kiss: 
|
|
|
|
|
#57884 |
|
Japp, Elin är Aisha. Såg just på min gästbok och det är identiskt med gamle Aisha som jag har som trofé i mitt galleri. Den här gången ska jag dock inte komma med några hot eftersom det finns en chans på miljonen att Elin skulle kunna finnas på riktigt, VILKET DET INTE FANNS ANGÅENDE EN JÄVLA SJÖJUNGFRU!!!!!!! AHHHH!!! Hatar sjöjungrur och mobben som kommer efter en när man försöker driva bort dem!!! Djupt andetag nu Adamski.... så ja.....ett två tre fyra fem... Hej, tillbaka igen:)
|
|
|
|
|
#57885 |
Stoke: 143 |
|
alex el gordo skrev:
Ni/du får göra precis som du vill. Tycker det fungerar bra nu när inte alla trådar blir lika dana. Min shapartråd har ju varit "ostörd "och andras också. Kulast så eller hur. Du Alex ,du vet att man kan bli Kockobella när man jobbar med Epoxi,,,,vaaa;)
|
|
|
|
|
#57919 |
Stoke: 3 |
palo
|
|
|
|
|
#58075 |
|
OK, nu står det klart. Sverre ÄR Elin. Ingen annan kan skriva så här. Ha ha ha!  Till och med jag tycker det var väldigt roligt skrivet.
-------------
Så hur blir det? Har du några tips eller ska jag bli tvungen att även anförtro mig till någon annan?
Jag är Elin och ingen annan och jag gör inte ironi av surfproffs eller någon reklamproffs som du, utan jag tar endast tillvara på dessa kunskaper och lärdomar som dessa/du har att ge. Om folk inte vill bli kallad för proffs så är det bara att meddela mig det. Men för mig som är nybörjare är alla som är bättre än mig just proffs.
Däremot så ifrågasätter jag Sverre och BOS men det är en annan sak. Ironi javisst, men endast till Gudfadern och hans roll här på surfsverige.
Jag är faktiskt bra på att tälja i frigolit en färdighet som jag fick när jag var med i ett studentspex och täljde rekvisita av frigolit. Jag känner igen din erfarenhet av att det fastnar överallt på kläder som du skrev på din seriösa tråd om surfbrädetillverkning.
---------------------------
|
|
|
|
|
#58082 |
Stoke: 2 |
|
|
|
|
|
#58085 |
|
alex el gordo skrev:
OK, nu står det klart. Sverre ÄR Elin. Ingen annan kan skriva så här. Ha ha ha! Till och med jag tycker det var väldigt roligt skrivet.
-------------
Så hur blir det? Har du några tips eller ska jag bli tvungen att även anförtro mig till någon annan?
---------------------------
När jag läser vad du har skrivit Alex el gordo så upplever jag att du gläds och har insett att det är bra att skratta ibland. Jag ser ditt tydliga behov av att få uppmärksamhet från mig Elin. Du använder dig dock av en av de stora härskarteknikerna som finns för att uppnå detta. Eftersom att du jobbar med reklam så behöver jag inte förklara vilken jag menar. Vad önskar du dig mer av mig Elin?
Jag är öppen för förändringar och är här för att lyssna på dig så det är bara att tala ut vad du har på hjärtat. 
|
|
|
|
|
#58086 |
Stoke: -8 |
|
He he! Förstod att sverre var en KÄRRING.... 
|
|
|
|
|
#58090 |
|
Herrejävlar, hur tröga får man bli.... Elin/Aisha/Han/Hon/Det eller vad den nu vill kalla sig är absolut inte Sverre. Jag kallade henne för Aisha på hennes gästbok och hon (säger hon för lätthetens skull) drog världens längsta harang om att Aisha var ett muslimskt namn och Elin kristet varför hon omöjligt skulle kunna vara Aisha. Humor, kanske... Galenskap... antagligen.... Sen finns ju den mikroskopiska chansen att Elin har Asperger syndrom och helt enkelt inte förstår alla sociala koder och ironiska inlägg helt glasklart. Men att Sverre som jag känt i 7 år helt plötsligt och för första gången skulle skaffa sig en ny person här är fullständigt out of the question...
BOS for Life
|
|
|
|
|
#58097 |
|
Kan vara så att såväl jag som Alex borde be Elin om ursäkt. Av rädsla och paranoia för att det trots allt skulle vara Aisha så vågar jag dock inte be om ursäkt utan några tillägg. Så om du verkligen är Elin på riktigt, sorry (sorry känns lite som att mötas halvvägs). Skulle du trots alla försäkringar på min gästbok ändå vara Aisha, ja då kanske du denna gång ska bli lite orolig på riktigt (för en fet smäll inget annat). Men, men... nu säger du att du är Elin och då ska jag från och med nu gå efter det... Så åter igen, välkommen till surfsverige ELIN
PS: Om du skulle vara Aisha har du EN chans NU att försvinna från forumet! Men är du Elin så är det bara trevligt att möta en ny bekantskap här inne och vill givietvis se mer ifrån dig.
Bra att Redax tar hårt på folk med flera profiler, blir ju lite scitzat det här ju....
Tiden får utvisa om en mindre paraniod ursäkt kommer till Elin. Kanske får man en dag träffa henne i vågorna...
FAN VAD JAG BEHÖVER SURFA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
#58098 |
Stoke: 8 |
|
Hmm... Viktor M = ViktorD??
Vad tror Ni? Kan det vara så att den första "Lilla Vicke Vire" oxå har skaffat sig en andra identitet?
Eller är det bara jag som skämtar Aprillo? Det är ett par dagar kvar.
Vad tror DU?

|
|
|
|
|
#58103 |
Stoke: 2 |
|
adamski skrev:
Kan vara så att såväl jag som Alex borde be Elin om ursäkt. Av rädsla och paranoia för att det trots allt skulle vara Aisha så vågar jag dock inte be om ursäkt utan några tillägg. Så om du verkligen är Elin på riktigt, sorry (sorry känns lite som att mötas halvvägs). Skulle du trots alla försäkringar på min gästbok ändå vara Aisha, ja då kanske du denna gång ska bli lite orolig på riktigt (för en fet smäll inget annat). Men, men... nu säger du att du är Elin och då ska jag från och med nu gå efter det... Så åter igen, välkommen till surfsverige ELIN
PS: Om du skulle vara Aisha har du EN chans NU att försvinna från forumet! Men är du Elin så är det bara trevligt att möta en ny bekantskap här inne och vill givietvis se mer ifrån dig.
Bra att Redax tar hårt på folk med flera profiler, blir ju lite scitzat det här ju....
Tiden får utvisa om en mindre paraniod ursäkt kommer till Elin. Kanske får man en dag träffa henne i vågorna...
FAN VAD JAG BEHÖVER SURFA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
adamski vem ar denna legendariska aisha? maste ha missat henne... 
|
|
|
|
|
#58104 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#58158 |
|
alex el gordo skrev:
[quote]OK, nu står det klart. Sverre ÄR Elin. Ingen annan kan skriva så här. Ha ha ha!  Till och med jag tycker det var väldigt roligt skrivet.
quote]
Står det fortfarande lika klart för dig?? 
|
|
|
|
|
#65407 |
Svar: OBS! ELin = Sverre 15 år, 9 månader sen |
|
Ni som kommer på Fredagsölen/juicen på Katalin i Uppsala kommer att få se om Elin är lika med Sverre. Bygg upp er förväntan.  Jag kommer vara som jag brukar vara här o då kan jag se hur ni andra är i verkligheten om ni kan prata till mig på samma sätt som ni skriver här på SS. Eller om ni bara är fake här på SS  .
Spännande.
Ni som kommer har stor möjlighet att få vara med i min studiecirkel om att studera vågor och surfa dem. Jag gör ett inträdesprov först på plats på Katalin.
/Elin
|
|
|
|
|
#65412 |
|
sverre skrev:
eller så är hon ingen surfare och då är inte ironin särskilt kul... självironi i det egna ledet är en sak.. men.. trackande av surfare utifrån... nja.. [/quote]
Tycker det är ganska tydligt att det är en person som är här enbart för att driva med folk. Det har nog inte kommit ett enda vettigt inlägg än (av ca 500st) från "Elin_nybörjaren", och det är bra att andra på det här forumet börjar inse det nu. Ska bli intressant att se om hon/han dyker upp på Katalin på fredag, annars vet vi att personen är fejk. Så, nu har jag redan lagt mer energi än nödvändigt på detta...
|
|
|
|
|
#65414 |
|
Men jag garderar min som Adamski, OM du skulle vara en riktig person så ber jag om ursäkt för ovanstående.
Tror också jag behöver surfa....
|
|
|
|
|
#65417 |
|
danbor skrev:
Men jag garderar min som Adamski, OM du skulle vara en riktig person så ber jag om ursäkt för ovanstående.
Tror också jag behöver surfa....
Ber du om ursäkt? Menar du att du inte kan stå för dina värderingar som du skriver här hela vägen ut?
Ajajdå.
Jag förlåter dig Danbor om du nu vill bli förlåten men först måste vi nog leka lite på fredag så att du kan ta emot förlåtelsen o känna dig avslappnad. Kolla på hur Jonty gör han verkar veta hur man är när man är avslappnad även på ett forum.
|
|
|
|
|
#65425 |
Stoke: 29 |
Esta
|
|
|
|
|
#65473 |
Stoke: 12 |
Hea
|
jamen vafan har det varit platt ett tag eller??? 
|
|
|
|
|
#65649 |
Svar: OBS! ELin = Sverre 15 år, 8 månader sen |
Stoke: 84 |
|
Hea skrev:
jamen vafan har det varit platt ett tag eller???
Skojjar du... 
|
|
|
|
|
#65670 |
|
Det skulle ju kunna bero på att Elin finns med på bild från "surfölen" i fredags, dvs hon är en verklig person...
|
|
|
|
|
#65675 |
|
danbor skrev:
Det skulle ju kunna bero på att Elin finns med på bild från "surfölen" i fredags, dvs hon är en verklig person...
Jag fanns endast med på bild från SURFJUICEN i fredags och inget annat! 
|
|
|
|
|
#65709 |
Stoke: 84 |
|
|
|
|