Facebook data

1
Sumatra i Juli
#57848 Sumatra i Juli 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Pangor
graphgraph

Tankte aka till Sumatra i Juli, nagon som har varit dar? Har valdigt svart att fa grepp om hur bra det ar. Hur consistent ar vagorna? hur mycket folk? Vind? Hur knepiga ar vagorna?
Tycker det verkar jobbigt att ligga pa bat sa jag funderar pa foljande stallen:
Sumatra mainland kring Karang Nyimbor eller vad den heter.
Nias
Eventuellt aka ut och bo pa Asu eller Bawa.

Har varit pa Bali ett flertal tillfallen men det ar sa otroligt mycket folk under Juli. Hoppas att kunna hitta stallen pa Sumatra som haller samma kvalite pa vagorna som pa Bali men har lite mindre folk..

Nagon som har nagra bra tips?

Logga in för att svara
#57857 Svar: Sumatra i Juli 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Nej tyvärr, men en mycket intressant tråd!!!

Logga in för att svara
#58132 Svar: Sumatra i Juli 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

shorteyyy
graphgraph

lägg in tips nudå

Logga in för att svara
#58136 Svar: Sumatra i Juli 16 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Krui kanske.

Logga in för att svara
#58138 Svar: Sumatra i Juli 16 år, 1 månad sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Läst ur Worldsurfari volume 2!
Best season may-Aug.
Uncrowded for Indo
cheap surfcamps
Malaria infested
Shallow reefs
No tourists what so ever bring everything you need, cash, boards, medics, booties etc.
11 Known breaks only one beachbreak.
Låter som en bra surftripp:-)

Logga in för att svara
#58141 Svar: Sumatra i Juli 16 år, 1 månad sen Stoke: 9

einar
graphgraph
Donerat Brons

Min bedömning är att i och med att du ställer de frågor du gör så är det stor risk för att Sumatra i Juli kan bli en aning tungt. Men kanske är du en grym surfare med dåliga indokunskaper bara?

Generellt så är sumatra konsistent året runt med undantag för kanske nov-feb. var själv på Nias i december 02 (lite bilder i galleriet om du vill se) och tyckte det var ganska utmärkt med midje-axelhögt hälften av dagarna och gubbe-dubbel/trippegubbe (svennemått) resten. I juli kan man nog räkna med tung overhead+ varje dag vad jag förstått, beror ju förstås på spot och region förstås.

Nias är ett utmärkt ställe att surfa på. efter jordskalvet som orsakade den ökända tsunamin har revet höjts en aning också vilket gjort vågen ännu mer hollow och tubar visst även på små dagar nu för tiden. bawa och asu ska också vara fint men tror nog att det är båttrip som gäller ifall du inte är hardcore djungel-jim med malariaresistens.

borde finnas fler här på forumet med djupare kunskaper om fastlandet, bara att hoppas att de orkar skriva.

Logga in för att svara
#58226 Svar: Sumatra i Juli 16 år sen Stoke: 1

Pangor
graphgraph

Tack for svar, keep it coming. Klippet fran world surf safaris later ju positivt.

Har forstatt att Nias ar riktigt bra och att den vagen nog ar hyffsat svar i Juli. Tror tyvarr att det ar mycket mera folk pa Nias nu an 02. Hursomhelst blir det nog ett stop pa Nias for det verkar vara ett soft stalle ochsa.

Nivan pa surfingen kunde ju vara battre men jag har surfat en del i indonesien. Sa lange det inte tubar helt galet och samdidigt ar 50 st proffs i vattnet gar det OK, tanken ar ju att bli battre pa denna resa.

Tycker att det ar svart att fa uppfattning om olika stallen pa och kring sumatra. Mycket info kanns som propaganda eller folk som sprider osanningar. nar man reser under ett kort tag vill man ju inte ga pa nagon nit.

darfor vill jag ha lite tips fran lite hederliga svennar! [img]

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!