Ja då vart det dags att summera surfåret 2006 i Sverige.
Det var en lång och trög väntan innan dom första vågorna hittade in till Åsa området.
Började med två dagar i januari följt av en dag i februari. April var som vanligt ett stort skämt! Endast två dagar där med. Solen dök upp i maj med västvindarna. Dock bara fyra dagar, men det kändes som att nu jäklar är det på gång. Juni bjöd på mycket surf med bra kvlité. Juli kan jag bara räkna med en kväll på Tylösand med rescueboard och en massa skador. Alla som varit på Tylösand i Juli vet att man inte gråter utan surf om ni förstår vad jag menar. Augusti var rätt ok med fem dagar. Sen kom helvetet till stan. Surftorkan var återigen ett faktum. En ynka dag i svea om man inte räknar med en epic tur till stavanger.
Hoppet är det sista som överger mannen och det kanske det gjorde, men surf blev det till slut och helt jävla grymt blev det också. En tur till söder gav mig dom bästa vågorna jag skådat i vårt rike. Tillsammans med mina bröder från åsa delade vi den ena perfekta vågen efter den andra.
November bjöd inte till med några stora vågor, men det vart iallafall tätare mellan lågtrycken.
Backdoors trip till Hoddevika var sinnesjuk! Det som var ännu mer sjukt var att Stavanger var ännu sjukare! Kolla
www.backdoor.se
Tomten kom tidigt och plockade upp fint surf ur säcken med åtta riktigt bra dagar.
Jag blötte ner mig 40 ggr 2006. Inte det bästa året, men dock ett surfår att minnas.
Ha ett bra 2007, må det bli det bästa surfåret hittils!
Åker till Oz om knappt två veckor. Mina Boyz i åsa får hålla koll på detta år istället.
Ha det gött
//Pat