Facebook data

1
BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?)
#5822 BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?) 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

pheur
graphgraph

Hej,

Åker till Australien (Stockholm-Sydney) och har bokat med BA (flygs av Qantas har jag för mig det stod någonstans) just pga deras snälla policys angående brädor.

Nu när resebolaget kontaktar BA kan de ej lova att jag får med brädorna utan det avgörs vid incheckningen vid mån av plats.

Någon som har några ideer om vad man kan göra, förutom det vanliga (god tid, var vänlig, etc)?

I det här läget hade jag nästan hellre betalat en tusenlapp för att säkert få med brädorna istället för att hamna i denna situation.

Logga in för att svara
#5823 Svar: BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?) 18 år, 4 månader sen Stoke: 4

beijbom
graphgraph

Tjena,

jag har hört det där massa gånger och det har alltid löst sig, så jag hade inte oroat mig. Både BA och Quantas tillhörs de justa flygbolagen så det löser sig säkert.... men jag kan förstå att det känns lite cp att inte veta.

Logga in för att svara
#5825 Svar: BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?) 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Misstänker att om du mot förmodan inte skulle få ta med brädan på ditt flyg så kommer den skickas med nästa flight. Du ska naturligvis se till att boka plats på brädan om det är möjligt.

Logga in för att svara
#5849 Svar: BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?) 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

mxsurf
graphgraph

Flög Perth - Sthlm på julafton med BA/Quantas utan problem (förutom en spricka i tailen), behövde inte betala något heller.

Logga in för att svara
#5854 Svar: BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?) 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

Har du bokat biljetten via BA så är det deras regler som gäller oavsett vem som flyger enligt folket på BA's huvudkontor.

Chill..

Logga in för att svara
#5942 Svar: BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?) 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

pheur
graphgraph

Det ni alla skriver får mig definitivt lugnare.

SFL: Ja det vet jag men det är alltså BA som inte kan lova att den får plats.

Logga in för att svara
#5991 Svar: BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?) 18 år, 4 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Flyger alltid Qantas och BA pa grund av detta och har aldrig varit nagra problem. Flog senast med dom fran sthlm i fredags, har alltid haft tva brador i ett cover och inga problem alls.

Kapten

Logga in för att svara
#5995 Svar: BA/Qantas kan ej lova jag får med brädan. (?) 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

pheur skrev:
Det ni alla skriver får mig definitivt lugnare.

SFL: Ja det vet jag men det är alltså BA som inte kan lova att den får plats.

Jag misstänker att du fått prata med någon som inte känner till det så noga. Skriv ut reglerna och ta med dig till incheck ifall det likväl strular.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!