Facebook data

1
Bortryckt Stomp Pad
#58227 Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Av nagon skum anledning lyckades jag rycka av mitten delen av min Stomp Pad igar. Jag tror att leashen virades runt den upphojda bakersta delen och sedan ryckte till.
Paden ar fortfarande i gott skick sa jag skulle vilja satta fast den igen. Vad for lim ar lampligt for detta andamal? Har forsokt googla problemet men har inte direkt fatt napp
Contact Cement och 3M pressure sensitive adhesive var det narmaste jag kunde komma. Bradan ar glasfiber, sa limmet ska ju helst ga bra tillsammans med det.

Nagra tips!?

Johan

Logga in för att svara
#58228 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

SuperDuberMegaExtremeSuperlim är bäst..men andra sorters superlim funkar oxå..akta fingrarna..

Logga in för att svara
#58229 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Köp i den där kina shoppen bredvid OBI Hostelet.

Logga in för att svara
#58242 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Många lagningsfrågor ikväll

Tänkte på en sak. Du sa att din bräda är gjord av glasfiber, det är alla brädor armerade med... men de har olika plaster Epoxy eller det vanligare Polyester. Så när du köper plasten (för hoppningsvis av någon som kan) så säger du att du ska klistra på den plast som din bräda är gjord av så ger han dig rätt lim. Om du inte vet så ta med brädan.

Exempelvis fäster plyesterlim på epoxybrädor inte bättre än vanlig tejp. Info jag fick från gubben jag köpte min epoxy ifrån.

Logga in för att svara
#58248 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

lars skrev:
Köp i den där kina shoppen bredvid OBI Hostelet.

Jag ska kolla dar och se vad dem har....

Tänkte på en sak. Du sa att din bräda är gjord av glasfiber, det är alla brädor armerade med... men de har olika plaster Epoxy eller det vanligare Polyester. Så när du köper plasten (för hoppningsvis av någon som kan) så säger du att du ska klistra på den plast som din bräda är gjord av så ger han dig rätt lim. Om du inte vet så ta med brädan.

Intressant. Ytan pa en Epoxy ser/kanns val annorlunda an en Fiberglass brada? Ar dock ingen expert pa omradet... Tackar for tipset!

Logga in för att svara
#58249 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Att jag skriver är för att du kan få fel grejer om du säger enbart fiberglas. ALLA brädor har glasfiber.

Glasfiber är en matta som man häller plast på ovanpå skummet som en shapare har format till surfbräda... Kan man säga det enklare?
Men det finns olika plaster. Polyester är vanligast (slipar du i det luktar det typ kattpiss), epoxy är hårdare och luktar inget alls. Polyester och Epoxy klistrar inte ihop bra (laminerar inte ihop), därför ska du vara nog med att säga vad du har för bräda för att få rätt lim.

Logga in för att svara
#58252 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Tack for fortydligandet!

Logga in för att svara
#58267 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Resin är tricket.
Lycka till!

Logga in för att svara
#58312 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Patrick skrev:
Resin är tricket.
Lycka till!

Talade med en kompis om att använda resin, men vi var osäkra på hur det skulle härda utan solljus. Måste ju sitta grymt dock om man får till det.

Logga in för att svara
#58323 Svar: Bortryckt Stomp Pad 16 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

... Resin betyder plast... Alltså finns det EpoxyResin och PolyesterResin... Och som jag skrev innan biter inte de bra på varandra. Men om du har en polyesterbräda och penslar på PolyesterResin så kommer det bita perfekt. Lika dant med Epoxy dito. De härdar (torkar) inte med solljus utan man blandar i en härdare som gör jobbet. Inga problem alltså.

Det finns resin eller lagningssatser som härdar i solljus men de kan jag inte rekommendera för någon annan lagningen en rent ytliga skador som mindre dings och dyligt. Så fort det går på djupet behövs tvåkomponentsresin.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!