Facebook data

1
IBERIA
#5832 IBERIA 18 år, 5 månader sen  

Magnus

Någon som lugit med Iberia på sistonde? Dom har ju rykte om sig att ta betalt. För en massa år sedan fick jag pröjsa typ 800 spänn per väg. Ska till Spanien snart, någon som har några uppgifter på vad de tar för en bräda? Har anmält att jag ska ha med en bräda och detta står på biljetten, tänkte att det kanske underlättar, eller så blir det bara värre...

Logga in för att svara
#5833 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen  

Magnus

Jag menar flygit naturligtvis inte "lugit"

Logga in för att svara
#5844 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen  

Gazzer

Inte med Iberia men senatse med Furura (spanskt det också) Jag gjorde följande: Checka in och visar upp brädan - du blir uppmand att gå till en annan desk och betala typ 650:- och sedan går bort till Special Baggage Department - jag sket i steget "betala 650" och gick direkt till Special Baggae inlämmningen och lämnade in brädan till personen - de kollar bara på din bording card - inget annat.

"Pass Go - Collect 200 dollars ........ "

Logga in för att svara
#5851 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jag flög med Iberia fram och tillbaka till Costa rica nyligen (ut 9/12 hem 30/12) och blev fullständigt skinnad i incheckningslotteriet. På vägen ut från Köpenhamn fick jag betala 1300 DKK enligt regeln att en surfbräda motsvarar 2 st baggage på upp till 20 kg st á 650 DKK fastpris. Polaren som checkade in 5 min senare i en annan kö behövde inte betala ett skit. På vägen hem fick jag checka in brädan gratis i Costa Rica men tack vara ETAs bombning var jag tvungen att checka ut baggaget i Madrid på vägen hem. Helvete tänkte jag och helvete blev det. När jag skulle checka in brädan i Madrid blev blev tvungen att betala 260 euro enligt regeln en surfbräda motsvarar 20 kg övervikt á 13 euro/kilo. Till på köpet höll jag på att missa flyget eftersom jag blev tvungen att stå i kö till biljettkassan för att betala för brädan, när jag kom tillbaka till incheckningsdisken sa de "Gate is closed" och ryckte på axlarna och fnös på typiskt spanjormanér. Fick i alla fall följa med efter lite tjat om att det var deras tjat om att jag skulle betala som gjorde att jag blev sen.

Sedan kom inte brädan fram förän två dagar senare och hade en då en liten ding på tailen (dock inget jag orkar bry mig om).

Har skrivit klagomål till Iberia om att jag ska ha i alla fall 90 euro tillbaka vilket är skillnaden mellan vad jag betalade på vägen ut och på vägen hem. Kan bara säga: Undvik Iberia.

Logga in för att svara
#5897 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

evilmatt
graphgraph

Man ska nog undvika Iberia om man åker med brädor verkar det som. De ville ha 250 eurosar av exflickvännen för att ta med brädan. Lite tårar och liknande löste det dock, men man ska nog som sagt inte flyga med Iberia

Logga in för att svara
#5910 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen  

Magnus

Ja, detta är en slutsats jag dragit förut...puh, problemet är bara att flyger man till södra Spanien så är det bara Iberia som har vettiga priser.

Logga in för att svara
#5914 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

OK folks this sounds like a job for ......................... (Pick one)

1. Superman
2. SSA
3. Surfsverige
4. NORD

Assuming we can consider ourselves a viable lobby of sorts. Read: potential clients/customers.

A formal letter of complaint/advice/opinion is signed/indorched (sp?) by intereseted/conserned individguals/organisations/companies as to the surfboard policies for said airlines. Also a description and or definition of various surfboard configurations, demensions and other pertinant details. A thousand names plus might wake them up?

//G.

Logga in för att svara
#5915 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Gazzer skrev:
OK folks this sounds like a job for ......................... (Pick one)

1. Superman
2. SSA
3. Surfsverige
4. NORD

Assuming we can consider ourselves a viable lobby of sorts. Read: potential clients/customers.

A formal letter of complaint/advice/opinion is signed/indorched (sp?) by intereseted/conserned individguals/organisations/companies as to the surfboard policies for said airlines. Also a description and or definition of various surfboard configurations, demensions and other pertinant details. A thousand names plus might wake them up?

//G.

Det låter som en bra idé.
Vad är det som är grejen med IBeria? Varför flyger så många av er med dom ? Har väl varit ökända för brädfrakt rätt länge?

Vad finns det för alternativ om man ska till sydamerika/latinamerika hållet?
Är det det som egentligen är problemet ? Att det är dålig konkurrens?
Har själv aldrig varit på surftripp åt det hållet så det skulle vara intressant att veta.

Logga in för att svara
#5916 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jag flög i alla fall med Iberia för att polaren jag åkte med hade flugit med dem flera gånger tidigare utan att behöva betala något, verkar som han kommer undan den här gången med.

Logga in för att svara
#5950 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen  

Magus

Jag skulle aldrig flyga IBERIA till sydam/centralam. Dit finns många alternativ, united tex som ej tar speciellt mycket för brädor. Till Spaien däremot är det dåligt med konkurens, IBERIA har billigast resor till mindre orter. Air France flyger till rätt många ställen i Spanien, men dom är också ökända vad gällor brädor + att deras resor är dyare. Ja ja det är väl bara att hoppas.

Det här lobbybrevet lät som en bra idé. Surfare flyger ju väldigt frekvent.

Logga in för att svara
#6029 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Gillar personligen inte united, dom krossade mina slalomskidor när jag åkte med dom till kanada. Sa att jag skulle haft skidorna i ett hårt skidfodral och vägrade betala. De var iof 6 år sen

Logga in för att svara
#6039 Svar: IBERIA 18 år, 5 månader sen  

Magnus

Ajdå, det lät inte bra. Jag fick en fetding på min ena bräda av United nyligen som jag tänkte försöka claima. Men det blir kanske svårt då.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!