|
#58528 |
boardshaperns bästa vänner 16 år, 2 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Relaterad tråd till takfläktstråden. Här är förslag på en lista på Boardshaperns bästa omständigheter för ett brett kundunderlag:
Flygplan
Takfläkt
grunda rev
tjuveri
buss
steniga, klippiga stränder i stark onshore, oftast sverige.
Var god feel free fyll på eller ändra listan..
In the name of BOS!
|
|
|
|
|
#58529 |
Svar: boardshaperns bästa vänner 16 år, 2 månader sen |
Stoke: -302 |
|
Flygplan
Takfläkt
grunda rev
tjuveri
buss
-->nybörjare, för till oss kan ni försäljare lura i allt möjligt.  Säljarna säger bara:
- Du måste ha olika brädor beroende på vilket surftrick som du ska utföra. Samt olika vågbrädor beronde på om den ska användas i sötvattten, saltvatten eller bräcktvatten.
- Sen du som är nybörjare måste ha en speciell nybörjarevågbräda och måste därför snart komma tebax
och köpa en uppgraderad för medelåkare.
Plus alla tillbehör som kan varieras i det oändliga med de rätta orsakerna. Sälj, sälj sälj!!!
/Kontakten uppåt, utåt, framåt och inåt!
|
|
|
|
|
#58530 |
Stoke: 6 |
|
Hajar:unsure: 
|
|
|
|
|
#58533 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Backande bil, buss, lastbil, tåg, flygplan, tuk-tuk... allt som backar, även en 150 kg tungviktare med hawaiiskjorta och videokamera.
Baklucka - när man slår igen den utan koll på att brädan sticker ut...
|
|
|
|
|
#58537 |
|
Elin_nybörjaren skrev:
Flygplan
Takfläkt
grunda rev
tjuveri
buss
-->nybörjare, Samt olika vågbrädor beronde på om den ska användas i sötvattten, saltvatten eller bräcktvatten.
- Sen du som är nybörjare måste ha en speciell nybörjarevågbräda och måste därför snart komma tebax
Plus alla tillbehör som kan varieras i det oändliga med de rätta orsakerna. Sälj, sälj sälj!!!
hehe Nybörjare kanske är överst på listan, men inte du då Kontakten, återigen vet du lite väl mycket om allt kring surfning för att vara nybörjare...
Annars måste du vara en riktig surfnybörjarNÖRD! Som är, tänker, skriver, fråga om surf så mycket du kan under flera år utan att riktigt ha kommit till skott än o provat att paddla ut på en bräda..

|
|
|
|
|
#58538 |
|
|
|
|
|
#58561 |
|
sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Flygplan
Takfläkt
grunda rev
tjuveri
buss
-->nybörjare, Samt olika vågbrädor beronde på om den ska användas i sötvattten, saltvatten eller bräcktvatten.
hehe Nybörjare kanske är överst på listan, men inte du då Kontakten, återigen vet du lite väl mycket om allt kring surfning för att vara nybörjare...
Annars måste du vara en riktig surfnybörjarNÖRD! Som är, tänker, skriver, fråga om surf så mycket du kan under flera år utan att riktigt ha kommit till skott än o provat att paddla ut på en bräda..
Bara sen i mars har jag varit en surfnybörjarNÖRD,  för innan läste jag aldrig något eller frågade något surfrelaterat. Det enda jag då visste var vad en surflektion kostade i Montanita i Ecuador. Men eftersom att jag inte då kunde spanska så vill jag inte köpa en lektion med risk för att inte fatta något. Då valde jag tryggheten med att ta en båttur med min personliga guide/tolk och se på valar istället.
/Kontakten
|
|
|
|
|
#58564 |
|
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Flygplan
Takfläkt
grunda rev
tjuveri
buss

Bara sen i mars har jag varit en surfnybörjarNÖRD, för innan läste jag aldrig något eller frågade något surfrelaterat. Det enda jag då visste var vad en surflektion kostade i Montanita i Ecuador. Men eftersom att jag inte då kunde spanska så vill jag inte köpa en lektion med risk för att inte fatta något. Då valde jag tryggheten med att ta en båttur med min personliga guide/tolk och se på valar istället.
/Kontakten
Komplettering: Jag var endast i surfbyn Montanita i 1, 5 dygn i juli 2008 så jag kom aldrig till skott att paddla ut på en vågbräda under denna tid. 
|
|
|
|
|
#58574 |
Stoke: 2 |
|
Den starka vinden som krävs för sverigesurf + knubbiga vintervantar + greppskifte + spetsiga stenbumlingar.
Vinden slet helt enkelt mitt hemmabygge ur händerna när jag skulle byta grepp, tjong ner i närmsta spetsiga sten vilket gav ett fint hål i däcket.
Det här inlägget passar kanske inte här eftersom jag lagade dingen själv så det var inga pengar som tillkom någon brädshaper. I det här fallet var det ju till och med jag som var brädshapern som då istället drabbades av en utgift. Den här posten bör nog strykas egentligen 
|
|
|
|
|
#58576 |
Svar: boardshaperns bästa vänner 16 år, 1 månad sen |
|
Stoney skrev:
Den starka vinden som krävs för sverigesurf + knubbiga vintervantar + greppskifte + spetsiga stenbumlingar.
Vinden slet helt enkelt mitt hemmabygge ur händerna när jag skulle byta grepp, tjong ner i närmsta spetsiga sten vilket gav ett fint hål i däcket.
Det här inlägget passar kanske inte här eftersom jag lagade dingen själv så det var inga pengar som tillkom någon brädshaper. I det här fallet var det ju till och med jag som var brädshapern som då istället drabbades av en utgift. Den här posten bör nog strykas egentligen
Ja! Det är bra om vi försöker att hålla oss inom ämnet! 
|
|
|
|
|
#58586 |
Svar: boardshaperns bästa vänner 16 år, 1 månad sen |
Stoke: 2 |
Nanuq
|
Yes! 
|