Ja, jag "bidde" så laddad idag,efter att ha tittat på filmen Hotrod.
Att jag va tvunget "grejja" ett eget stunt. Jag va dock tvungen att meka typ 2tim innan Sen så drog jag en repa,,,,, Ps. Det blir mer bus imorgon,,,, men, då jag tänkt klippa ihop en lite längre film så,,,dröjer det Ps2. Ljudet är riktigt dåligt,,,det lever om mera i verkligheten,,, Sen, så avbröt jag det hela 300meter för tidigt, då 2st Svanar, bland annat va i "skottlinjen" Hoppas jag kommer ihåg hur jag postar film,,, Då, det va ett tag sen,,, <embed width="448" height="361" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="i166.photobucket.com/player.swf?file=http://vid166.photobucket.com/albums/u102/Kronjocke/AVI_0025.flv">
Spännande när du vänder dig om och släpper på gasen för att filma bakåt!
Allra bäst är ju att hembränntsdunken sitter fasttejpad på skotern!
Jag vänder mig om, för att filma svallet bakom skotern,,, Jag ser akter vågen,,,men kameran fångar det inte på film,,, Och, det som händer är att jag får spinnout på mattan,,,(jag får sladd, och tappar fart, när jag vrider på huvet ) Dunken är med om jag ska sjunka,,,, Då dessa Sankt Bernhard hundar, inte finns annat än i Hollywood filmer,,,,
Spännande när du vänder dig om och släpper på gasen för att filma bakåt!
Allra bäst är ju att hembränntsdunken sitter fasttejpad på skotern!
Jag vänder mig om, för att filma svallet bakom skotern,,, Jag ser akter vågen,,,men kameran fångar det inte på film,,, Och, det som händer är att jag får spinnout på mattan,,,(jag får sladd, och tappar fart, när jag vrider på huvet ) Dunken är med om jag ska sjunka,,,, Då dessa Sankt Bernhard hundar, inte finns annat än i Hollywood filmer,,,,
Precis vad jag tänkte, om du sjunker så flyter dunken upp och den sitter i en rem till skotern, sen kan du bara dra upp den med en tralle
Gjorde liknande grejjer när jag var aktiv i motocross. Men inte lika långt. Att lyckas med en bra "hydroplane" på en skoter är inte så svårt. Den har stor yta mot vattnet med både framskenor och ett brett bälte som driver. Testa med två smala crossdäck.
Själv lyckades jag med 12-15 meter. Men dessa gossarna klarar mer!!
Skidåkarn skrev: Är det ett "sänk skatten" jag hör där på slutet? Har "bos" börjat sprida politiska budskap nuförtiden också? Näääeh,,, Inte politik,,,,??? Men, där skotern sjunker,,,,kan man bärga en GULDSKATT
Feddan skrev: Gjorde liknande grejjer när jag var aktiv i motocross. Men inte lika långt. Att lyckas med en bra "hydroplane" på en skoter är inte så svårt. Den har stor yta mot vattnet med både framskenor och ett brett bälte som driver. Testa med två smala crossdäck.
Joo,det är fett att köra cross på vatten,,, Men,jag hitta inte nåt bra på youtub,,, Om man väger mer änn 60-70kg så rekommenderar jag det inte,,,, Eftersom jag väger "typ" det dubbla så,,,,får jag hålla mig till, skoter på vattten,,,Ps. Det finns filmer på Youtub där crossföraren flyger över styret,,och får en djävla massa stryk,,,,Nu har jag bara orkat leta reda på denna,, Men,jag minns att jag sett andra då föraren flyger över styret och sen studsar flera gånger innan det tar slut,,,
Fan va hart....kan tanka mig hur jocke sitter hemma vid koksbordet med lite knackebrod, fjallbrynt och kokkaffe o funderar hur han ska BOSa till sin dag...
jocke skrev: Feddan skrev: Gjorde liknande grejjer när jag var aktiv i motocross. Men inte lika långt. Att lyckas med en bra "hydroplane" på en skoter är inte så svårt. Den har stor yta mot vattnet med både framskenor och ett brett bälte som driver. Testa med två smala crossdäck.
Joo,det är fett att köra cross på vatten,,, Men,jag hitta inte nåt bra på youtub,,, Om man väger mer änn 60-70kg så rekommenderar jag det inte,,,, Eftersom jag väger "typ" det dubbla så,,,,får jag hålla mig till, skoter på vattten,,,Ps. Det finns filmer på Youtub där crossföraren flyger över styret,,och får en djävla massa stryk,,,,Nu har jag bara orkat leta reda på denna,, Men,jag minns att jag sett andra då föraren flyger över styret och sen studsar flera gånger innan det tar slut,,,
Hahaa... han kör ju på tok för långsamt!! Inte undra på att det skiter sig.
Eftersom det va soligt och fin väder idag på Taigan så,,,,körd lilla jag en tur med skotern i naturen,,, Drog 2st reper. Men, jag måste ha dabbat mig med minnes kortet i kameran eller nått,,, För det bidde inget. Men, filmare och fotograf fans på bron,,, Så ni får hålla tillgodo med några foton idag,,, :blush:Hoppas jag nu kommer ihåg, vilken länk. Jag brukar använda,,då mitt minne är sämre än datorns.
Ja nu gick det bättre,,, Sven höll i kameran på min andra repa,,,,,och den är seg som fan,,,eller så är det jag som är snabb Här ser man arslet och rygg på mig, samt lite vatten i luften Huset i bakgrunden är Casa de Norgrena,,,, Och Mi casa Bos casa DiselBerit vilar i en snödriva oxå,,,
Här poserar "lilla" jag med 3st av mina skotrar,,,, Den jag sitter på har jag tävlat med i vinter på Veteran tävlingar,,,,Den längs bak köpte jag förra veckan,,,, Ska tävlas nästa vinter med den,,, Den gröna är den jag kör på vatten. Det är den nyaste skoter jag äger och den som har mest pulver,,,,
Nu tänkte jag att vi ska ha en Fråge tävling,,,,, Fråga 1. Finn 2st lustiga saker på förra bilden,,, Du vinner äran och en klapp på axeln,,,, När vi möts,,,,
Fråga 2. Hur många Snöskotrar äger Jocke,,,, Vinnaren får en pilsner vid nästa BOS möte (Midsommar) Om du är tjej så ingår det även en hångel stund med Jocke,,, Om du är kille så vinner din flickvänn en hångel stund med Jocke,,,,Då jag naturligtvis är en Gentleman, och ställer upp och bjussar på mig själv, till den som lyckas gissa rätt,,,,,,, Ps. Ni kan börja gissa nu. Bara en gissning per användare,,,,Så, du får inte gissa om och om igen Sverre,,,,
På 1 säger jag att jag uppfattare det som lite lustigt att fotografens skugga suns, sen tycker jag att det ser lite lustigt värre ut med den där tratten på ena skotern...
På fråga 2 säger jag 7 stycken!
Fan vad grymt vi kan ha BOS träff hos dig nästa vår och alla åker ut med skoter i pimplar gäddor!!
sverre skrev: På 1 säger jag att jag uppfattare det som lite lustigt att fotografens skugga suns, sen tycker jag att det ser lite lustigt värre ut med den där tratten på ena skotern...
På fråga 2 säger jag 7 stycken!
Fan vad grymt vi kan ha BOS träff hos dig nästa vår och alla åker ut med skoter i pimplar gäddor!! När du säger TRATTEN,,,Vilken Skoter menar du då,,,,!!!!! Vänster, Mitten ,Höger. ??
sverre skrev: Den högra, BOS skotern! den gröna "Tratten" på den gröna, är soppa tanken. Då det blir mindre bök och stök med en sån liten tank vid en sänkning
jocke skrev: ErikG skrev: 1 Lustgas...2 Jag kan ej se nån dunk med hemkört nånstans på bilden
Fråga två : Ajaj omöjligt svara på, du verkar byta skoter var och vareviga dag.. Erik gissa rätt med Lustgasen Grattis
Fast då ska fan jag ha cred också! Nitrusgas har samma effekt som lustgas och mig veterligen är det det man använder för att ge en boast till motorer. Sug in lustgas och nitrus och du märker att det är samma sak!!!
adamski skrev: jocke skrev: ErikG skrev: 1 Lustgas...2 Jag kan ej se nån dunk med hemkört nånstans på bilden
Fråga två : Ajaj omöjligt svara på, du verkar byta skoter var och vareviga dag.. Erik gissa rätt med Lustgasen Grattis
Fast då ska fan jag ha cred också! Nitrusgas har samma effekt som lustgas och mig veterligen är det det man använder för att ge en boast till motorer. Sug in lustgas och nitrus och du märker att det är samma sak!!!
Fast en värdelös drog ni ungdomar! Man blir snurrig i 2 minuter och så blir man några tusen hjärnceller fattigare. Håll er till glass!
adamski skrev: jocke skrev: ErikG skrev: 1 Lustgas...2 Jag kan ej se nån dunk med hemkört nånstans på bilden
Fast då ska fan jag ha cred också! Nitrusgas har samma effekt som lustgas och mig veterligen är det det man använder för att ge en boast till motorer. Sug in lustgas och nitrus och du märker att det är samma sak!!! Joo, men Erik G va före
jocke skrev: På påsklördan så körde jag oxå lite,,,, DEL 2,1 s166.photobucket.com/albums/u102/Kronjocke/?action=view¤t=P1100331.flv Oj,oj,oj Nu "dabba" jag mig. Fel film är postat till rätt titel,,, Den riktiga 2,1 kommer snart och heter då " Den riktiga 2,1"