|
#58914 |
VW-buss högtak säljes - inredd och resklar 16 år sen |
Stoke: 0 |
|
Hoppas ingen tar illa upp för att jag lägger en post om min buss här, vill hellre sälja till en surfare än någon på Blocket.
Ok, Frankrike eller Portugal i sommar?
Säljer nu min trotjänare då familjen blivit för stor... VW Transporter, högtak, -84, har gått ett antal mil men håller man bara efter vanliga slitdelar så lär den rulla många långresor till. Fyra bältade platser (ink förare), gasolkök, diskho, kyl, extra fritidsbatteri, full ståhöjd, mycket stuvutrymmen, specialtakräcke lastar alla brädorna på sidorna, ev. SUP-paddlar och w-surfriggar packas enkelt i högtaket. I högtaket kan också de små sova, iallafall upp till 4-5 år. Tillräckligt stor för att rymma familjen men tillräckligt liten för att fricampa vid Atlantkusten tex. Brukar också klara personbilsmåtten på färjorna. Dubbelsängen bäddas ut på några sekunder. Vi har rullat ett antal långresor i den och det är inga problem att bo längre tider i bussen. Senaste åren har vi bott med två barn i den.
Bussen ska snart besiktigas vilket jag står för, kommer också fixa ev anmärkningar från besiktnimngen innan jag säljer. Bussen är alltså helt resklar då jag lämnar den.
Prisidé 29.000:- Men minst lika viktigt som att jag får hyfsat betalt är att "det lirar" med köparen. Bussen har helt enkelt FÖR mycket själ för att jag ska sälja till vem som helst... Men tror du att du är den rätte så ring mig på 0708-130445.

|
|
|
|
|
#58915 |
Svar: VW-buss högtak säljes - inredd och resklar 16 år sen |
Stoke: -234 |
|
Vad exakt ingår på bilden? Jag kan förstå att brädan kanske inte ingår... men hur är det med den vackra hushållerskan??
Ser ut som ett jävligt trevligt rullande surfhus!
Hade jag haft pengar så hade jag börjat pruta men jag har inte ens pengar till gardinerna i fönstret...
Lycka till och grattis till den lycklige köparen !
BOS for life

|
|
|
|
|
#58916 |
|
|
|
|
|
#58918 |
Stoke: 6 |
|
Mats_O skrev:
Hoppas ingen tar illa upp för att jag lägger en post om min buss här, vill hellre sälja till en surfare än någon på Blocket.
Säljer nu min trotjänare då familjen blivit för stor... VW Transporter, högtak, -84, har gått ett antal mil men håller man bara efter vanliga slitdelar så lär den rulla många långresor till. Fyra bältade platser (ink förare), gasolkök, diskho, kyl, extra fritidsbatteri, full ståhöjd, mycket stuvutrymmen, specialtakräcke lastar alla brädorna på sidorna, ev. SUP-paddlar och w-surfriggar packas enkelt i högtaket. I högtaket kan också de små sova, iallafall upp till 4-5 år. Tillräckligt stor för att rymma familjen men tillräckligt liten för att fricampa vid Atlantkusten tex. Brukar också klara personbilsmåtten på färjorna. Dubbelsängen bäddas ut på några sekunder. Vi har rullat ett antal långresor i den och det är inga problem att bo längre tider i bussen. Senaste åren har vi bott med två barn i den.
Bussen ska snart besiktigas vilket jag står för, kommer också fixa ev anmärkningar från besiktnimngen innan jag säljer. Bussen är alltså helt resklar då jag lämnar den.
Prisidé 29.000:- Men minst lika viktigt som att jag får hyfsat betalt är att "det lirar" med köparen. Bussen har helt enkelt FÖR mycket själ för att jag ska sälja till vem som helst... Men tror du att du är den rätte så ring mig på 0708-130445.
sälj den inte..låt den gå i arv till kidsen!
|
|
|
|
|
#58920 |
|
plåtslagarn skrev:
Mats_O skrev:

sälj den inte..låt den gå i arv till kidsen!
Håller med! Sjukt soft bil.. går inte att sälja den!
|
|
|
|
|
#58934 |
|
Glömde skriva att det medföljer sommar o vinterdäck på fälg och att det sitter en hyfsad CD-stereo i bussen.
Plåtslagarn o VictorD - det är ett tungt beslut att fatta, inte som att sälja en bil direkt 
|
|
|
|
|
#58947 |
Svar: VW-buss högtak säljes - inredd och resk 16 år sen |
Stoke: 49 |
|
Mats för f-n, du kan bara inte sälja den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om inte annat kan du konservera den till knoddarna ska börja övningsköra (funkar ju till att övningsköra både det ena och andra med denna).
Själv sitter jag på två (bussar) och skulle aldrig aldrig sälja dem.
/JB
|
|
|
|
|
#58948 |
Stoke: 49 |
|
500 pixlar maxbredd var det visst. Min ena buss (med tillbehör): 
|
|
|
|
|
#58951 |
Stoke: -234 |
|
Jesper B skrev:
Med den här bilden har du fångat vad surf är !!!!!
Årets bästa surfbild när det kommer till kategorin lifestyle!!!
BOS awards!
|
|
|
|
|
#59016 |
Obie
|
Jesper B skrev:
Åhhhhh Jesper B exakt en sån buss vill jag ju ha, stort VW märke i fronten och safari fönster.. våtaste drömmen since forever... 
|
|
|
|
|
#59103 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Aaaaaa, Humlan - min drombil!
Mats_O, lagg upp din o Surfmarknaden sa syns den mer!

|
|
|
|
|
#59363 |
Stoke: 11 |
|
Om ni är riktigt snälla kan ni få åka med nångång. Surfbussen är paxad!
|
|
|
|
|
#59365 |
Obie
|
Annika skrev:
SHOTGUN ! ! 
|
|
|
|
|
#59366 |
|
Obie skrev:
Annika skrev:
SHOTGUN ! !
Kvick som en vessla...ett bra drag i en co-driver! 
|
|
|
|
|
#59837 |
|
Nuuuuu är bussen besiktigad o resklar...
Först till kvarn...
Slänger in en annons också.
|
|
|
|
|
#59864 |
Stoke: 1 |
|
Skulle jag bosatt mig i Sverige relativt snart hade det varit en tanke, men de är rätt mycket resande kvar samt, nästan alla mina pengar.. 
|
|
|
|
|
#59868 |
Stoke: 45 |
marQs
|
tjohej va fin buss!
vart i Sverige finns den att skåda?
jag gör en bilaffär senast söndag kväll å åker te norge måndag morgon!
är priset diskuterbart om man verkligen visar sig vara den rätta nya ägaren?
|
|
|
|
|
#59871 |
|
marQs skrev:
tjohej va fin buss!
vart i Sverige finns den att skåda?
jag gör en bilaffär senast söndag kväll å åker te norge måndag morgon!
är priset diskuterbart om man verkligen visar sig vara den rätta nya ägaren?
Finns i Linköping torsdag och fredag morgon, sedan Skåne några dagar.
Ring mig om du är intresserad!
|
|
|
|
|
#61194 |
Svar: VW-buss högtak säljes - inredd och resklar 15 år, 11 månader sen |
|
Såja...då har man alltså varit i Linköping idag och hämtat detta underverk. Dags att ladda bussen inför två månaders surf i Europa nu då...start 22/6!!
Alla surftips och annan användbar förhandsinfo för sträckan Bordeaux - Sagres, via nordvästra Spanien erhålles tacksamt!

|
|
|
|
|