Facebook data

1
tips på surfresa i sommar
#58978 tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 0

Forch
graphgraph

hade tänkt dra en sjysst surfresa i närheten av den här värdsdelen med tanke på min kassa studentekonomi i sommar, även om det inte är bästa tiden för vågor. Har varit i frankrike två ggr och letar nu efter nått nytt ställe. va inne på wannasurf och såg att marocko ska ha sjysst säsong på sommaren men undrar nu om det verkligen stämmer. alla man pratar med säger att marocko som allt annat är bäst på vintern? har även funderat på portugal men när man väl är utomlands är det najs om man kan slippa sin fullsuit for once. någon som har något förslag?
mvh/ markus

Logga in för att svara
#58979 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Glöm Marocko, blåsigt.
Kör Indo om du har råd med 7 papp flyg och vill surfa goa vågor i boardies.
Kör Portugal om du vill ha gött och billigt surf i 3/2a.

Logga in för att svara
#58996 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Glöm inte vårt grannland Norge
Kolla med Göran

www.nordicsurftravel.com

Logga in för att svara
#59057 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

lars skrev:
Glöm Marocko, blåsigt.

Då har du missat vårens nya grej. 4.5 papp framåtillbaka från London till Kuala Lumpur. Air Asia ær bra
Så kør indo før tusan

Logga in för att svara
#59060 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Air Asia är väl ganska klassade som going down deep...

Logga in för att svara
#59062 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

men om man inte bor i london utan i sverige? vilka breaks finns i K.L?

Logga in för att svara
#59066 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 25

lars
graphgraph

LinusE skrev:
lars skrev:
Glöm Marocko, blåsigt.

Då har du missat vårens nya grej. 4.5 papp framåtillbaka från London till Kuala Lumpur. Air Asia ær bra
Så kør indo før tusan

Sverige-London t/r 1000sek, London-KL 4500sek, KL-Bali t/r 1500sek + 3 brädavgifter = 7000+

Logga in för att svara
#59069 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

rackarn skrev:

Det finns inga breaks i KL stupid(inte vid kusten!), fast Desa Waterpark har vågmaskin fast fet crowd.. slogs med 25 andra i poolen!!

Logga in för att svara
#59110 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

[b]Då har du missat vårens nya grej. 4.5 papp framåtillbaka från London till Kuala Lumpur. Air Asia ær bra
Så kør indo før tusan [/quote]

Sverige-London t/r 1000sek, London-KL 4500sek, KL-Bali t/r 1500sek + 3 brädavgifter = 7000+[/quote]

Såg nu att de kör från CPH oxå.. Så då blir 4500 rätt okej till KL och sen bara fortsätta till Denpasar.
Mina polare från Halmstad åkte ner för 5000 till Bali nu.
Även om AirAsia inte är ett högprestanda flygbolag om man säger så.. Så har den ändå skinnsäten och trevlig personal haha

Logga in för att svara
#59111 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Den citeringen gick det inget vidare medB)

Logga in för att svara
#59118 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 0

Forch
graphgraph

Sant bali är riktigt sjysst men då vill man vara borta minst en månad. hade tänkt mig något kortare typ en vecka eller två.
såg dessutom att man kan komma till bali med thai-air nu. stockholm - bangkock - denpasar för 7 000 om man e borta hela maj eller hela juni. plötsligt väldigt mycket dyrare i juli augusti dock.

Logga in för att svara
#59119 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 0

Forch
graphgraph

någon som har några erfarenheter från norra spanien förresten?

Logga in för att svara
#59122 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Norra spanien är kanoners... men se till att åka innan de tar semester själva. Då blir det så jäkla knök = inte kanoners.

Jag har åkt ner ett gäng gånger och alltid haft himla bra surf. Jag har åkt i mitten av juni och kommit hem i mitten av juli. Deras största semestermånad är Augusti men redan i mitten av juli börjar det bli svår att hitta bra camping mm. Dessutom är surfet oftast bättre juni, början juli än senare. I alla fall har det varit så då jag varit nere. Har aldrig (ta i trä) upplevt någon flatspell, fast jag nöjer mig bra med tre fot Sist var det dock över gubbe hela första veckan. Året innan hade vi ännu större halva tiden.

Var ska man åka... Runt Baskien funkar det alltid men jag måste nog hålla med ett tidigare inlägg om att det känns mer intressant, dessutom lättare att hitta fantastiska vågor med få andra i vattnet, runt omkring Santander och Qijon (ungefär i mitten av nordkusten. Vågsäkrast är naturligtvis Galicien men där är det betydligt kallare i vattnet (som Portugal) och inte något att göra alls utom surfet. Väldigt laidback och skönt om man gillar sånt. Fast inget ställe på hela nordkusten mer än möjligtvis Santander är någon direkt partyhåla. Enklare camping med fantastiskt surf är nog bättre beskrivet.

Logga in för att svara
#59220 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Obie skrev:
rackarn skrev:

Det finns inga breaks i KL stupid(inte vid kusten!), fast Desa Waterpark har vågmaskin fast fet crowd.. slogs med 25 andra i poolen!!

I know maaaaan.

någon som vet brädavgifterna på de sträckorna då? känns ju som att det kan hamna på upp till 10k i slutändan ändå.

Logga in för att svara
#59221 Svar: tips på surfresa i sommar 16 år sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

portugal

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!