Norra spanien är kanoners... men se till att åka innan de tar semester själva. Då blir det så jäkla knök = inte kanoners.
Jag har åkt ner ett gäng gånger och alltid haft himla bra surf. Jag har åkt i mitten av juni och kommit hem i mitten av juli. Deras största semestermånad är Augusti men redan i mitten av juli börjar det bli svår att hitta bra camping mm. Dessutom är surfet oftast bättre juni, början juli än senare. I alla fall har det varit så då jag varit nere. Har aldrig (ta i trä) upplevt någon flatspell, fast jag nöjer mig bra med tre fot

Sist var det dock över gubbe hela första veckan. Året innan hade vi ännu större halva tiden.
Var ska man åka... Runt Baskien funkar det alltid men jag måste nog hålla med ett tidigare inlägg om att det känns mer intressant, dessutom lättare att hitta fantastiska vågor med få andra i vattnet, runt omkring Santander och Qijon (ungefär i mitten av nordkusten. Vågsäkrast är naturligtvis Galicien men där är det betydligt kallare i vattnet (som Portugal) och inte något att göra alls utom surfet. Väldigt laidback och skönt om man gillar sånt. Fast inget ställe på hela nordkusten mer än möjligtvis Santander är någon direkt partyhåla. Enklare camping med fantastiskt surf är nog bättre beskrivet.