styva 49h buss/tåg/flyg/mc-resa dit med början 30min efter att jobbet släppt mig; dryga två veckor på plats, varav fyra dagar med 200mm regn vardera, och resten i värmebölja med hög luftfuktighet; fem platta dagar och två epic; ett otal tuber även under de dagar som inte var epic och långt fler pull in's; en utsliten fenbox under en av lågvattenssessionens och en smashad rail mot skenbenet; det bästa swellet sumpat av taskiga tidvattenförhållanden; två öroninflammationer; tolv sjöborretaggar, varav en av de gick rakt genom stortån och fortfarande håller på att jobba sig ut; två förbrukade mygg-stift och trotts det ett par hundra myggbett; ett otal andra bett av oidentifierbar art; en orm trampad på; en ständigt till min hängmatta återvändande 40cm lång gecko som varje gång den var där i sket sin egen kroppsvikt; två av råttor uppätna tvålar, där den senare lyckades överlista min trestegsraket till skyddsanordning; apor som stal min boardbag med brädor i, men lät mig hitta den 200m bort under en buske; en 10 kilos Travelly som nästan fick mig att behöva släppa harpunen; ett rusande vildsvin som fick mig att sätta tandborsten i halsen en morgon, sjukt irriterande skalbaggar som välkomnade kommande torrperiod genom låta som bandsågar nästan varje gång jag la mig i hängmattan för en siesta; 52h lång hemresa direkt illbaka till jobb med 4h's marginal
är jag hemma igen och gör inte annat än att längta tillbaks.