Facebook data

1
Diet-tråden
#59266 Diet-tråden 16 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Nån som kan tipsa om nån bra sida (helst gratis...) där man enkelt kan kolla vad olika måltider innehåller för näringsämnen kalorier osv ?

Logga in för att svara
#59274 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

FRUKOST
Sverres lilla: ett glas dikesvatten, ( jävligt mycket mineraler i ) en nypa harsyra, en skalad banan, en wasa knäcke sport skiva, samt en kotte.
Kalorier : nästan inga

Sverres mellan : ett glas sojamjölk. ( jävligt mycket soja i ) en skopa müsli, med skivad banan, en macka med messmör på, samt ett ägg, skalat och lite kaviar på.
kaloroer : ja

Sverres stora : ett glas juice, ett glas coca cola, tre koppar kaffe, kalaspuffar och frosties samt lite start, med söt youghurt, en banan, en cocosnöt, och acaí, tre Crossunt med jordnötssmör, ett wienerbröd, stekt ägg med bacon, prinskorv.
kalorier : mycket.

Om du vill ha en skala så på en 10 gradig skalenlig skaljävel så är det första c:a 1,5 andra 4 och tredje 9,5

BOS helping out with nutriousious food since it became trendy and popoluar to study müsli on the University

Logga in för att svara
#59284 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Logga in för att svara
#59285 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

...suck... så många trådar med detta ämne. Så många enkla sätt att ta reda på det...

justfuckinggoogleit.com/

Ingen "diss"... bara ett sätt att säga: Använd pannan!! Internet är gigantiskt, men hur enkelt som helst att utforska.

Logga in för att svara
#59286 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

www.whfoods.com/

Ganska bra sida, prova sökfunktionen överst

Logga in för att svara
#59287 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Logga in för att svara
#59292 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

The SharkBoy eats meat and coffee

Logga in för att svara
#59293 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 0

Stefan
graphgraph

Livsmedelsverket har en "livsmedelsdatabas" som är sökbar på en hel radda näringsämnen. Funkar bra om man vet vad man vill söka på, men allt finns självklart inte med... På deras sida finns också en del hyfsat objektiv information om mat/näring/kost.

192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV

/S

Logga in för att svara
#59295 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Logga in för att svara
#59296 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

sverres kvällsvard

alt 1 : en kopp te utan honung i, en kotte att doppa i, lite nötter
kalorier : väldigt lite

alt 2 : REVBENSSTRÄCK! Friterade jätteräkor ( från en dypöl i ett risfält i vietnam ) i sötsur sås, mycket majonäs på rökt firre, KFC hemkört
Kalorier : Ja, lite grann

alt 3 : En tallrik med brynost, samt lite äggost med sill
kalorier, ja men också mycket protein och omega fett

Logga in för att svara
#59302 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Whale Barf skrev:
www.dreamfix.se/livsmedel.php

Exakt vad jag letade efter men inte hade hittat - trots google. Tack för tips till alla, särskilt Sverre som återigen gjorde tappra försök att stjäla uppmärksamheten. Blev du helt ignorerad av dina föräldrar som barn?

Logga in för att svara
#59303 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

hman skrev:
Whale Barf skrev:

Exakt vad jag letade efter men inte hade hittat - trots google. Tack för tips till alla, särskilt Sverre som återigen gjorde tappra försök att stjäla uppmärksamheten. Blev du helt ignorerad av dina föräldrar som barn?

nja....
Menar du stjäla uppmärksamheten från det fantastiskt viktiga och intressanta och icke minst surfrelaterade ämnet om att räkna kalorier??
Nu var inte ens ämnet sådant, dvs det handlade inte ens om att diskutera kalorier, utan det var DU personligen som ville ha en länk till en sida om detta...
På vilket sätt störde mina inlägg den information du fick??

Jag gissar att du tycker att du är för viktig och att ditt intresse för kaloriräkning är för viktigt för att skojas om.. ?
Vad fan, jag förstår dig, det är ju allvarliga grejer det där för vissa!

Själv tycker jag att det är fjolligt...

Logga in för att svara
#59304 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

hman skrev:
Whale Barf skrev:

, särskilt Sverre som återigen gjorde tappra försök att stjäla uppmärksamheten. Blev du helt ignorerad av dina föräldrar som barn?

Inte så tappert som din....
ja men jag blev inte ignorerad av din....

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=2d0ac3211497fa9438664d95c9d3b3fb

Logga in för att svara
#59310 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
hman skrev:
Whale Barf skrev:

, särskilt Sverre som återigen gjorde tappra försök att stjäla uppmärksamheten. Blev du helt ignorerad av dina föräldrar som barn?

Inte så tappert som din....
ja men jag blev inte ignorerad av din....

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see〈=uk&code=2d0ac3211497fa9438664d95c9d3b3fb

Klockren bombay-film, hehe. Som medlare i BOS måste jag dock komma med vissa förtydliganden i trådförfarandet Sverre. Hman ställer en seriös fråga, detta är säkerligen ett forum där många tänker på vad de äter (obs ej ironisk, det spelar ju faktiskt roll hur man äter om man vill få så mycket kraft som möjligt ur sin kropp, tex när man går ut och surfar vid de få tillfälllen det funkar). Han ville få svar och ställer frågan till folk som han anser förstår vad han frågar efter. Sen kommer du, Gudfader, och berättar om vissa tips som en del kan uppfatta som sarkastiska (på sätt och vis). Hman blev antagligen lite stött (som många skulle ha blivit) och gav sig på ett sublimt sätt på självaste Gudfadern, er Sverre. Självklart ger man sig inte på dig hur fel du än må ha (man bör knyta ilskan mot dig inuti och lida som oss i BOS). Vad jag egentligen vill ha sagt Gudfader. Hman visste inte att du har rätt i att bete dig hur du vill, då du ju alltid i slutändan är vis. Hman är cool, du Gudfader är cool. Sträck ut en hand....

Logga in för att svara
#59329 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

JÄTTE bra adamski!! Jättebra att du har förmågan och gåvan att kunna förstå det hela ur båda parters perspektiv!

Moget!!

Det ska göra ont att dissa gudfadern!

Gudfadern sträcker ut sin hand till den som famlar i mörkret och ber om hjälp, inte till någon som gjort narr av gudfadern inför hela surfsverige!!!

Jag kan sträcka ut my ass till dig adamski så kan du

hehehehehe......

Logga in för att svara
#59330 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

sverre skrev:

hehehehehe...... [/quote]

...så kan du VAD?? Köra nåt i stil med "2 girls and a cup"??

Logga in för att svara
#59332 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
JÄTTE bra adamski!! Jättebra att du har förmågan och gåvan att kunna förstå det hela ur båda parters perspektiv!

Moget!!

Det ska göra ont att dissa gudfadern!

Gudfadern sträcker ut sin hand till den som famlar i mörkret och ber om hjälp, inte till någon som gjort narr av gudfadern inför hela surfsverige!!!

hehehehehe......

Din rumpa undviker jag helst att kyssa o Gudfader. Jag anar i ditt inlägg en viss arrogans gentemot din lojale tjänare men jag måste misstaga mig. Vad du egenligen ville ha sagt var nog att mina ord var kloka och du tog dem till dig. Och att du förlåter Hman för att han drog in din romska familj i det hela. Eller hur var det så?

Logga in för att svara
#59340 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Jo verkligen adamski, VERKLIGEN!

så var det!

Logga in för att svara
#59346 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

hman skrev:
Whale Barf skrev:

Exakt vad jag letade efter men inte hade hittat - trots google

Här kan du få en annan version på en sida som kan vara till nytta när du ska knåpa ihop den bästa surfmenyn som ger tillräcklig med energi för att göra ansträngande surftricks.
www.kaloritabell.com

Jag lägger även in en dryck bild som kanske kan ge dig lite tröst i svåra diet-stunder där endast vatten är tillåtet som dryck.

Logga in för att svara
#59378 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Sverre din fjant. Om jag hade skrivit en intetsägande rubrik som "Hjälp" och sen förklarat att jag var på väg att bli för för fet för min quiver så hade du givetvis kommit springande med massa hjälpsamma tips?

Logga in för att svara
#59381 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

hman skrev:
Sverre din fjant. Om jag hade skrivit en intetsägande rubrik som "Hjälp" och sen förklarat att jag var på väg att bli för för fet för min quiver så hade du givetvis kommit springande med massa hjälpsamma tips?

förstår inte vad du försöker insinuera....

var det lite känsligt det här ämnet eller...

Jag förstår det, det är ju lite fjolligt... hehehe....

Logga in för att svara
#59409 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Logga in för att svara
#59412 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Logga in för att svara
#59413 Svar: Diet-tråden 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph