|
#59266 |
Diet-tråden 16 år, 1 månad sen |
Stoke: 5 |
hman
|
Nån som kan tipsa om nån bra sida (helst gratis...) där man enkelt kan kolla vad olika måltider innehåller för näringsämnen kalorier osv ?
|
|
|
|
|
#59274 |
Svar: Diet-tråden 16 år, 1 månad sen |
Stoke: -234 |
|
FRUKOST
Sverres lilla: ett glas dikesvatten, ( jävligt mycket mineraler i ) en nypa harsyra, en skalad banan, en wasa knäcke sport skiva, samt en kotte.
Kalorier : nästan inga
Sverres mellan : ett glas sojamjölk. ( jävligt mycket soja i ) en skopa müsli, med skivad banan, en macka med messmör på, samt ett ägg, skalat och lite kaviar på.
kaloroer : ja
Sverres stora : ett glas juice, ett glas coca cola, tre koppar kaffe, kalaspuffar och frosties samt lite start, med söt youghurt, en banan, en cocosnöt, och acaÃ, tre Crossunt med jordnötssmör, ett wienerbröd, stekt ägg med bacon, prinskorv.
kalorier : mycket.
Om du vill ha en skala så på en 10 gradig skalenlig skaljävel så är det första c:a 1,5 andra 4 och tredje 9,5
BOS helping out with nutriousious food since it became trendy and popoluar to study müsli on the University

|
|
|
|
|
#59284 |
Stoke: 84 |
|
|
|
|
|
#59285 |
Stoke: 8 |
|
...suck... så många trådar med detta ämne. Så många enkla sätt att ta reda på det...
justfuckinggoogleit.com/
Ingen "diss"... bara ett sätt att säga: Använd pannan!! Internet är gigantiskt, men hur enkelt som helst att utforska.
|
|
|
|
|
#59286 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|
|
|
#59287 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|
|
|
#59292 |
Stoke: 30 |
|
The SharkBoy eats meat and coffee
|
|
|
|
|
#59293 |
Stoke: 0 |
|
Livsmedelsverket har en "livsmedelsdatabas" som är sökbar på en hel radda näringsämnen. Funkar bra om man vet vad man vill söka på, men allt finns självklart inte med... På deras sida finns också en del hyfsat objektiv information om mat/näring/kost.
192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV
/S
|
|
|
|
|
#59295 |
Stoke: 10 |
Whale
|
|
|
|
|
#59296 |
|
sverres kvällsvard
alt 1 : en kopp te utan honung i, en kotte att doppa i, lite nötter
kalorier : väldigt lite
alt 2 : REVBENSSTRÄCK! Friterade jätteräkor ( från en dypöl i ett risfält i vietnam ) i sötsur sås, mycket majonäs på rökt firre, KFC hemkört
Kalorier : Ja, lite grann
alt 3 : En tallrik med brynost, samt lite äggost med sill
kalorier, ja men också mycket protein och omega fett
|
|
|
|
|
#59302 |
hman
|
Whale Barf skrev:
www.dreamfix.se/livsmedel.php
Exakt vad jag letade efter men inte hade hittat - trots google. Tack för tips till alla, särskilt Sverre som återigen gjorde tappra försök att stjäla uppmärksamheten. Blev du helt ignorerad av dina föräldrar som barn?
|
|
|
|
|
#59303 |
|
hman skrev:
Whale Barf skrev:
Exakt vad jag letade efter men inte hade hittat - trots google. Tack för tips till alla, särskilt Sverre som återigen gjorde tappra försök att stjäla uppmärksamheten. Blev du helt ignorerad av dina föräldrar som barn?
nja....
Menar du stjäla uppmärksamheten från det fantastiskt viktiga och intressanta och icke minst surfrelaterade ämnet om att räkna kalorier??
Nu var inte ens ämnet sådant, dvs det handlade inte ens om att diskutera kalorier, utan det var DU personligen som ville ha en länk till en sida om detta...
På vilket sätt störde mina inlägg den information du fick??
Jag gissar att du tycker att du är för viktig och att ditt intresse för kaloriräkning är för viktigt för att skojas om.. ?
Vad fan, jag förstår dig, det är ju allvarliga grejer det där för vissa!
Själv tycker jag att det är fjolligt... 
|
|
|
|
|
#59304 |
|
|
|
|
|
#59310 |
Stoke: 20 |
|
sverre skrev:
hman skrev:
Whale Barf skrev:
, särskilt Sverre som återigen gjorde tappra försök att stjäla uppmärksamheten. Blev du helt ignorerad av dina föräldrar som barn?
Inte så tappert som din....
ja men jag blev inte ignorerad av din....
www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see〈=uk&code=2d0ac3211497fa9438664d95c9d3b3fb
Klockren bombay-film, hehe. Som medlare i BOS måste jag dock komma med vissa förtydliganden i trådförfarandet Sverre. Hman ställer en seriös fråga, detta är säkerligen ett forum där många tänker på vad de äter (obs ej ironisk, det spelar ju faktiskt roll hur man äter om man vill få så mycket kraft som möjligt ur sin kropp, tex när man går ut och surfar vid de få tillfälllen det funkar). Han ville få svar och ställer frågan till folk som han anser förstår vad han frågar efter. Sen kommer du, Gudfader, och berättar om vissa tips som en del kan uppfatta som sarkastiska (på sätt och vis). Hman blev antagligen lite stött (som många skulle ha blivit) och gav sig på ett sublimt sätt på självaste Gudfadern, er Sverre. Självklart ger man sig inte på dig hur fel du än må ha (man bör knyta ilskan mot dig inuti och lida som oss i BOS). Vad jag egentligen vill ha sagt Gudfader. Hman visste inte att du har rätt i att bete dig hur du vill, då du ju alltid i slutändan är vis. Hman är cool, du Gudfader är cool. Sträck ut en hand.... 
|
|
|
|
|
#59329 |
|
|
|
|
|
#59330 |
Stoke: 8 |
|
|
|
|
|
#59332 |
Stoke: 20 |
|
|
|
|
|
#59340 |
|
|
|
|
|
#59346 |
Stoke: -302 |
|
hman skrev:
Whale Barf skrev:
Exakt vad jag letade efter men inte hade hittat - trots google
Här kan du få en annan version på en sida som kan vara till nytta när du ska knåpa ihop den bästa surfmenyn som ger tillräcklig med energi för att göra ansträngande surftricks.
www.kaloritabell.com
Jag lägger även in en dryck bild som kanske kan ge dig lite tröst i svåra diet-stunder där endast vatten är tillåtet som dryck.

|
|
|
|
|
#59378 |
hman
|
Sverre din fjant. Om jag hade skrivit en intetsägande rubrik som "Hjälp" och sen förklarat att jag var på väg att bli för för fet för min quiver så hade du givetvis kommit springande med massa hjälpsamma tips?
|
|
|
|
|
#59381 |
|
|
|
|