|
#59306 |
BOS-stunts fur alle 16 år sen |
Stoke: 20 |
|
Jocke kom ju på den eminenta idén med att vara BOSY och köra skoterstunts då inga vågor fanns i sikte. Det här är tråden för alla er som i er tristess av att inte kunna surfa ändå vill göra nåt BOSY och fånga det på bild/film. Det kan handla om att fånga en björn med bara händerna, eller stoppa fingrarna i eluttaget för att se vad som händer. Eller som jag då jag hade cp-tråkigt igår, damma av brädan och dra med mina polare för lite skjet. Tyvärr kunde jag knappt stå på fanskapet så fick nöja mig med en ollie i hippen. Tack vare Jocke försöker jag dock göra nåt BOSY varje dag nu, oavsett det handlar om att säga till störiga snorungar på bussen eller säga emot jobbiga jävlar i allmänhet. KOM IGEN, VISA NÅT BOSY!!!
PS, jag fick mersmak av rullbrädan, synd att mina gamla ben är så jävla osmidiga....

|
|
|
|
|
#59307 |
Svar: BOS-stunts fur alle 16 år sen |
|
Det är också bosy att våga visa sånt man skäms för. Tex den här surfbilden på en perfekt våg, inga människor i sikte, och så får jag till värsta kook-stancen.... Att våga skämmas är ett stunt....

|
|
|
|
|
#59312 |
Stoke: 2 |
|
Bra post adamski!
"Att våga skämmas är också ett stunt" mycket bra
Strong men also cry, strong men also cry... äh whatever det var lite internt mellan mig och mig själv.
Jo nu har jag ju inga bilder så det blir lite intetsägande. MEN jag brukar skejta pool lite då och då. Sjukt kul! MEN jag är också sjukt dålig. Gör inget annat än pumpar mig runt...vågar mig mig inte upp på copingen överhuvudtaget) Har bara skejtat lite sporadiskt genom åren och aldrig riktigt lärt mig något direkt. MEN det är jävligt värt att ignorera det faktum att det är rätt muppigt att som 30-åring börja ge sig i kast med rullbrädan utan att ha någon som helst koll. Jag är utrustad med alla tänkbara skydd som går att få tag på och det är inte särskilt coolt direkt. Jag ser ut som en jävla mupp helt enkelt. Till en början var det väldigt förödmjukande att falla som en fura rakt ner i botten av poolen framför alla coola heroin chick skejters med alla rätta attribut. Sedan härdas karaktären och man kommer över det faktum att man inte på långa vägar är cool längre(om man nu någonsin varit det och vad innebär det egentligen at vara cool?? frågor frågor) Jo jag skulle återknyta till adamskis inlägg...att skämmas är också ett stunt....precis så är det....att ha stenkoll på tricken är inte mycket till stunt...men killen som på vårat lokala härnösandsmästerskap gjorde onefoot frontflip to disaster utan att egentligen ha koll på hur man svänger på en snowboard var tio tusen ggr mer radikal än oss som hade rätt bra koll och safade med någon 360/540 grab eller 720 eller whatever. Sen spelar det väl iofs ingen som helst jävla roll om man 'r radikal eller inte så länga man har kul iofs. Fast det är iofs ball at se folk som pressar sig över gränsen för sin förmåga. Vilket jävla pladder....
Ditt stance är någon slags blandning mellan Mark Richards wounded seagull och superman. Helt klart originellt. Klart man kan tycka att du borde skämmas men jag tycker nog snarare att du ska vara stolt över ett så originellt stance. Du står ju trots allt in the pocket på en jävligt fn våg i Costa rica I guess?
Mitt mål är att bli så cool att jag inte bryr mig om vad nån tycker om mig(gäller inte så mycket min personlighet somt vad jag har på mig eller vad jag sysslar med) så länge jag tycker att jag kan stå för det jag gör. Jag är har helt klart en bit kvar men det är bara att kämpa på.
godnatt
mvh
Castorn

|
|
|
|
|
#59323 |
Stoke: 0 |
KayP
|
Castorn skrev:
Strong men also cry, strong men also cry... äh whatever det var lite internt mellan mig och mig själv.
Do you mind if i do a J?

|
|
|
|
|
#59324 |
Stoke: 30 |
|
KayP skrev:
Castorn skrev:
Do you mind if i do a J?
Dude, you are being very undude
|
|
|
|
|
#59344 |
Stoke: -234 |
|
adamski skrev:
Det är också bosy att våga visa sånt man skäms för. Tex den här surfbilden på en perfekt våg, inga människor i sikte, och så får jag till värsta kook-stancen.... Att våga skämmas är ett stunt....
nja adamski .... du hade kunnat skriva på ett annat sätt också, typ :
" tucking in for the tube " det är så alla andra brukar skriva.... 
|
|
|
|
|
#59349 |
|
adamski skrev:
Jocke kom ju på den eminenta idén med att vara BOSY och köra skoterstunts då inga vågor fanns i sikte. Det här är tråden för alla er som i er tristess av att inte kunna surfa ändå vill göra nåt BOSY och fånga det på bild/film. Det kan handla om att fånga en björn med bara händerna, eller stoppa fingrarna i eluttaget för att se vad som händer. Eller som jag då jag hade cp-tråkigt igår, damma av brädan och dra med mina polare för lite skjet. Tyvärr kunde jag knappt stå på fanskapet så fick nöja mig med en ollie i hippen. Tack vare Jocke försöker jag dock göra nåt BOSY varje dag nu, oavsett det handlar om att säga till störiga snorungar på bussen eller säga emot jobbiga jävlar i allmänhet. KOM IGEN, VISA NÅT BOSY!!!
PS, jag fick mersmak av rullbrädan, synd att mina gamla ben är så jävla osmidiga....
angående det här med att bedöma våghöjd... eller nu då höjden i detta sammanhang...
så skulle jag säga att om man ser till träden i bakgrunden så är du nästan lika högt... ungefär 10 meter upp då... vilket ger en storlek från baksidan av kanten mätt på c:a 9 meter för det är en meters skillnad mellan dalen och kanten i .... i... " rampen "
vad fan säger man, i polen!
Vilket ger en fothöjd på c:a 27 fot!! 
|
|
|
|
|
#59356 |
|
sverre skrev:
adamski skrev:

angående det här med att bedöma våghöjd... eller nu då höjden i detta sammanhang...
så skulle jag säga att om man ser till träden i bakgrunden så är du nästan lika högt... ungefär 10 meter upp då... vilket ger en storlek från baksidan av kanten mätt på c:a 9 meter för det är en meters skillnad mellan dalen och kanten i .... i... " rampen "
vad fan säger man, i polen!
Vilket ger en fothöjd på c:a 27 fot!!
Mycket riktigt gudfadern. I rullbrädeåkning ser man på bilden och vet hur högt man "hoppat" genom att titta på bakgrunden. I det här fallet var min ollie alltså 10 meter hög.
Adamski flying high since fuckn´ever!
|
|
|
|
|
#59357 |
|
Och kom igen nu alla, vad gör ni för nåt BOSY idag?!!!! Vill se bilder! Dessutom så är det väl finemang om det finns en tråd där man får se olika grejer som folk har för sig. Tror tom att "allt-måste-handla-om-surf-för-jag-är-så-jävla-anal-av-mig-människorna" kan uppskatta att se vad surfare runt om i Sverige håller på med på dagarna. Eller så surfar alla varje dag och jag är helt jävla ute och cyklar och lever i en psykos...
|
|
|
|
|
#59620 |
|
Det var då helvete vad ni är snåla med att dela med er! Kom igen nu! Den här tråden är är till för alla att dela med sig av det de har för sig, ATT LEVA ÄR ETT STUNT!!!!
|
|
|
|
|
#59625 |
Stoke: -302 |
|
adamski skrev:
Det var då helvete vad ni är snåla med att dela med er! Kom igen nu! Den här tråden är är till för alla att dela med sig av det de har för sig, ATT LEVA ÄR ETT STUNT!!!!
Alla kanske inte har förmånen till en personlig fotograf vid dessa stunt tillfällen  .
|
|
|
|
|
#59626 |
|
Okey jag får väl sätta standarden som vanligt.... Det är ett stunt att dricka öl framför datorn, det kan ju trots allt gå riktigt illa....
BILDER KOM IGEN!!!! Oj vad jag behöver surfa tydligen:unsure:
|
|
|
|
|
#59627 |
|
Elin_nybörjaren skrev:
adamski skrev:
Alla kanske inte har förmånen till en personlig fotograf vid dessa stunt tillfällen .
DU kan va en FOTOGRAF!!!
|
|
|
|
|
#59628 |
|
alltså, Elin, du kan ta dina egna bilder, det var vad jag menade:cheer:
|
|
|
|
|
#59630 |
|
adamski skrev:
alltså, Elin, du kan ta dina egna bilder, det var vad jag menade:cheer:
Ja just det  , det finns ju faktiskt en självutlösare på min kamera. Jag får gå på jakt efter passande stunt stunder. Jag tänkte faktiskt springa uppför ett berg i kväll frågan är bara om jag hinner fastna på något kort. 
|
|
|
|
|
#59636 |
|
Jag sprang visst för fort uppför berget, så jag kunde aldrig dokumentera ett av mina stunt. Däremot hann jag fota ett riktigt stillastående grodperspektiv.  Se sjäva.
Jag hoppas de inte kände sig så  .
|
|
|
|
|
#59647 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
Castorn skrev:
Bra post adamski!
"Att våga skämmas är också ett stunt" mycket bra
Jo nu har jag ju inga bilder så det blir lite intetsägande. MEN jag brukar skejta pool lite då och då. Sjukt kul! MEN jag är också sjukt dålig. Gör inget annat än pumpar mig runt...vågar mig mig inte upp på copingen överhuvudtaget) Har bara skejtat lite sporadiskt genom åren och aldrig riktigt lärt mig något direkt. MEN det är jävligt värt att ignorera det faktum att det är rätt muppigt att som 30-åring börja ge sig i kast med rullbrädan utan att ha någon som helst koll. Jag är utrustad med alla tänkbara skydd som går att få tag på och det är inte särskilt coolt direkt. Jag ser ut som en jävla mupp helt enkelt. Till en början var det väldigt förödmjukande att falla som en fura rakt ner i botten av poolen framför alla coola heroin chick skejters med alla rätta attribut. Sedan härdas karaktären och man kommer över det faktum att man inte på långa vägar är cool längre(om man nu någonsin varit det och vad innebär det egentligen at vara cool?? frågor frågor) Jo jag skulle återknyta till adamskis inlägg...att skämmas är också ett stunt....precis så är det....att ha stenkoll på tricken är inte mycket till stunt...men killen som på vårat lokala härnösandsmästerskap gjorde onefoot frontflip to disaster utan att egentligen ha koll på hur man svänger på en snowboard var tio tusen ggr mer radikal än oss som hade rätt bra koll och safade med någon 360/540 grab eller 720 eller whatever. Sen spelar det väl iofs ingen som helst jävla roll om man 'r radikal eller inte så länga man har kul iofs. Fast det är iofs ball at se folk som pressar sig över gränsen för sin förmåga. Vilket jävla pladder....
Ditt stance är någon slags blandning mellan Mark Richards wounded seagull och superman. Helt klart originellt. Klart man kan tycka att du borde skämmas men jag tycker nog snarare att du ska vara stolt över ett så originellt stance. Du står ju trots allt in the pocket på en jävligt fn våg i Costa rica I guess?
Mitt mål är att bli så cool att jag inte bryr mig om vad nån tycker om mig(gäller inte så mycket min personlighet somt vad jag har på mig eller vad jag sysslar med) så länge jag tycker att jag kan stå för det jag gör. Jag är har helt klart en bit kvar men det är bara att kämpa på.
godnatt
mvh
Castorn
Word, kunde inte förklarat de enklare om jag försökte
Själv sitter jag fast mitt i Texas i två månader, varmt soligt och aslångt från vettiga vågor. Efter en månad så har de börjat bli jobbigt. Så i eftermiddags efter jobbet drog jag och köpte TVÅ långboards. (De var bra pris OK. Kanske hittar jag nån som vill åka med mej, eller så kränger jag en i Oslo när jag kommer hem. Och tjänar en hacka.)
Sen drog jag ut och gled runt i bostadsområdet och njöt av känslan och vädet. Nu är världen vackrare

|
|
|
|
|
#59915 |
Svar: BOS-stunts fur alle 15 år, 12 månader sen |
Stoke: 143 |
|
Försmäckta icke Adamski  Ty, nu är jag hemma,,,  Och idag, så ska jag, göra en cool grejj,,  Nä, två st faktiskt .  Ett stunt ,samt en annan cool grejj 
|
|
|
|
|
#59916 |
Svar: BOS-stunts fur alle 15 år, 12 månader sen |
|
Aha,,,  Ingen som är ny fiken,,,,,  Jag, ska "Floppa" ,,,,,, 
|
|
|
|
|
#61520 |
Svar: BOS-stunts fur alle 15 år, 11 månader sen |
|
Mitt Floppande på Valborgs sket sig,,,,
Men här är en bild, som visserligen är några år gammal.
Det är lilla jag som hoppar ramp och kör surfar stuket. Med linne, shorts och flippflopps.
Hjälm,Ryggskydd,,Knäskydd,Crosskänger samt skinnbyxer är för Fjoller i166.photobucket.com/albums/u102/Kronjocke/Jocke035.jpg
|
|
|
|
|
#61522 |
|
Attans  Nu bidde det en länk,,,,vi prövar igen, igen och igen tills den sitter,,,, 
|
|
|
|
|
#61524 |
Stoke: 30 |
|
jocke skrev:
Attans Nu bidde det en länk,,,,vi prövar igen, igen och igen tills den sitter,,,,
that's bad ass, BOS supports this
|
|
|
|
|
#61525 |
|
Danke schöne Haiknabe. Ish habe eine ansicht, son haber de er name "onehander" 
|
|
|
|
|
#61528 |
|
|
|
|
|
#61543 |
|
sverre skrev:
HAHAHA!!!! BOS FLYING HIGH SINCE JOCKE STARTED TO FLOP!!!!
 Jaa,ja, Danke, danke,,,,Jag har en massa gamla tokig heter ligganes i gömmorna,,,,Men.
Dom, ligger på stenkakeskiver,,,,  Kanske nån dag, när latitud och longitud ),,,,Samt, att sjänorna står i rätt bana, så ska jag scanna in dom, och ladda ned och,,,,,ja ni vet,,,, 
|
|
|
|
|
#65598 |
Svar: BOS-stunts fur alle 15 år, 8 månader sen |
|
Anledningen till att man ska hålla sig långt borta från longboardskates är följande. Nollie frontside flip...

|
|
|
|
|
#65599 |
|
|
|
|
|
#65601 |
|
|
|
|
|
#65602 |
|
|
|
|
|
#65603 |
|
|
|
|
|
#65604 |
|
Tack Christian... bra dag i falkenberg men bäst var när jag såg Miche (surfsveriges egen lilla kelgris) och hade hardcore sex med honom på betongen... kolla liksom... hur ska man motstå?

|
|
|
|
|
#65605 |
|
sjukt tajt röv för att vara 35 måste jag tillägga....
|
|
|
|
|