|
#59548 |
BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen |
Stoke: 143 |
|
HEJ
Tänkte att vi på BOS kan tipsa alla hang around om knep å knåp så här i deklarations tider
Jag börjar,,,,,,,,,
Steg 1. Ta fram alla papper. Korka upp en vinare. Svep i dig vinet. Fyll glaset igen med vin. Lägg ut alla deklarations papper,,,,,,,,Nu, kan du börja,,,,,,
Förklaring,,,,, Steg 1. Innebär att du blir mer "våglig" Översättning från BOS till Svenska = Tuffare
Steg 2. Deklarera nu,,,,  Vänta inte till den 3-4:e maj  Nä, du måste deklarera före, den sista April
Förklaring ,,,Steg 2. Om, du va för "duktig" i steg 1, Och hamnar inför deklarations nämnden för granskning.
Så säger du "bara" APRIL,APRIL
Andra Bos medlemmar kommer med sina tips, under veckan,,,,,
Ps. Denna tjänst är gratis för alla användare på Surfsverige,,,, Ja, utom Nerdcrew.
Om, ni på Nerd använder dessa tips så måste ni sätta in 200kr på Sverres bankkonto 
|
|
|
|
|
#59553 |
Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen |
|
Själv, så har jag redan Deklarerat,,,,Men, eftersom jag va lite lat, och "bara" orka jobba  7mån under 08. (Man, måste ha lite "egen tid" också) Så, är inkomsten blygsam,,,  Och avdragen därefter,,,,  Så, jag får bara  tillbaka 14k. Vilket å andra sidan gör att jag kan åka och surfa,,,eller, bygga min brädbyggar lokal färdig,,,,,, 
|
|
|
|
|
#59556 |
Stoke: 0 |
|
Du, Jocke. Vad va det du sa, på fika rasten, att jag skulle fylla i för avdrag under hemreser i 09 rutan ?
|
|
|
|
|
#59557 |
|
Klas,Klas lilla Klas  Du ska fylla i summa 11224 i ruta 09  Vilket innebär att du får tilbax 3,7k utöver dina andra slantar,,,,
|
|
|
|
|
#59558 |
Stoke: 2 |
|
Glöm inte bort att fylla i godtycklig siffra i rutan för övriga kostnader. Se bara till att ni inte, som en kompis till mig, blir uppringda och får höra -Men lilla vän, du kan inte få tillbaka mer än du har skattat...
|
|
|
|
|
#59560 |
|
Gör som Klättermus. Fråga om Deklarationen, och få Pengar tillbaka,,,,  Sätt in, 10% av över skottet du får tillbaka. (På Bos spar tips) Till BOS Pensions konto (För gamla Bos surfare) Kontakta Sverre, för kontonr till Bos pension fonder. 
|
|
|
|
|
#59562 |
|
|
|
|
|
#59563 |
|
Klättermus skrev:
Du, Jocke. Vad va det du sa, på fika rasten, att jag skulle fylla i för avdrag under hemreser i 09 rutan ? Grrrr  Din rackare,,,  Du, får tebax mer än lilla jag,,,,,,,
|
|
|
|
|
#59565 |
Obie
|
Jo jocke jag arbetade bara svart hela förra året, kan man deklarera så jag får tillbax på det jag inte skattat?
|
|
|
|
|
#59567 |
Stoke: 8 |
|
Obie skrev:
Jo jocke jag arbetade bara svart hela förra året, kan man deklarera så jag får tillbax på det jag inte skattat?
Helt rätt tänkt, Obie. More power to ya!!
|
|
|
|
|
#59570 |
|
|
|
|
|
#59571 |
Stoke: 30 |
|
Jocke, you have become a fine addition to BOS, you make us proud
BOS, making BOS proud since 2007
|
|
|
|
|
#59575 |
Stoke: 28 |
|
FY FAN!!!!! Att ni överhuvudtaget befattar er med en sånt där är ett skam och ni borde skämmas ordentligt. Jag fattar mig kort så kanske ni börjar haja hur ni ska betee er EGENTLIGEN i framtiden.
"Låt de som vill jobba och låt oss andra vara ifred!"
citerar från Kronofogden:
Reslutat från löneutredning
Gäldenär saknar känd inkomst
Uppgifter i utredningen
Informationen är inte inhämtad från gäldenären
Motivering: Har ej lyckats fått kontakt med gäld
Förrättningen är inte genomförd
Motivering: Synes ej meningsfullt
YOU GUYS STARTING TO GET THE PICTURE!!!???!!??
WAKE UP FER FUCKS SAKE!!
Nerd Crew: leading the fight for freedom and abolishment from slavery since before any of you were born!
|
|
|
|
|
#59598 |
Obie
|
|
|
|
|
#59599 |
Obie
|
|
|
|
|
#59964 |
|
|
|
|
|
#59970 |
Stoke: 28 |
|
enkelt-- om man inte lämnar in nån dekleration (för att man anser inte har tillräckligt med inkomster att deklarera vilket kan vara sant men i visa fall tydligen dikutablet ..) får man (ändå) fogden efter sig som en klump rötten sjötång .... 
|
|
|
|
|
#59976 |
|
Gazzer skrev:
enkelt-- om man inte lämnar in nån dekleration (för att man anser inte har tillräckligt med inkomster att deklarera vilket kan vara sant men i visa fall tydligen dikutablet ..) får man (ändå) fogden efter sig som en klump rötten sjötång ....
aha hanger med nu gazzer var lite nyvaken innan sa hjarnan hangde inte riktigt med...
|
|
|
|
|