Facebook data

1
BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN
#59548 BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

HEJ
Tänkte att vi på BOS kan tipsa alla hang around om knep å knåp så här i deklarations tider
Jag börjar,,,,,,,,,
Steg 1. Ta fram alla papper. Korka upp en vinare. Svep i dig vinet. Fyll glaset igen med vin. Lägg ut alla deklarations papper,,,,,,,,Nu, kan du börja,,,,,,
Förklaring,,,,, Steg 1. Innebär att du blir mer "våglig" Översättning från BOS till Svenska = Tuffare
Steg 2. Deklarera nu,,,, Vänta inte till den 3-4:e maj Nä, du måste deklarera före, den sista April
Förklaring ,,,Steg 2. Om, du va för "duktig" i steg 1, Och hamnar inför deklarations nämnden för granskning.
Så säger du "bara" APRIL,APRIL
Andra Bos medlemmar kommer med sina tips, under veckan,,,,,
Ps. Denna tjänst är gratis för alla användare på Surfsverige,,,, Ja, utom Nerdcrew.
Om, ni på Nerd använder dessa tips så måste ni sätta in 200kr på Sverres bankkonto

Logga in för att svara
#59553 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Själv, så har jag redan Deklarerat,,,,Men, eftersom jag va lite lat, och "bara" orka jobba 7mån under 08. (Man, måste ha lite "egen tid" också) Så, är inkomsten blygsam,,, Och avdragen därefter,,,, Så, jag får bara tillbaka 14k. Vilket å andra sidan gör att jag kan åka och surfa,,,eller, bygga min brädbyggar lokal färdig,,,,,,

Logga in för att svara
#59556 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 0

Klättermus
graphgraph

Du, Jocke. Vad va det du sa, på fika rasten, att jag skulle fylla i för avdrag under hemreser i 09 rutan ?

Logga in för att svara
#59557 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Klas,Klas lilla Klas Du ska fylla i summa 11224 i ruta 09 Vilket innebär att du får tilbax 3,7k utöver dina andra slantar,,,,

Logga in för att svara
#59558 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Glöm inte bort att fylla i godtycklig siffra i rutan för övriga kostnader. Se bara till att ni inte, som en kompis till mig, blir uppringda och får höra -Men lilla vän, du kan inte få tillbaka mer än du har skattat...

Logga in för att svara
#59560 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Gör som Klättermus. Fråga om Deklarationen, och få Pengar tillbaka,,,, Sätt in, 10% av över skottet du får tillbaka. (På Bos spar tips) Till BOS Pensions konto (För gamla Bos surfare) Kontakta Sverre, för kontonr till Bos pension fonder.

Logga in för att svara
#59562 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Stoney skrev:
Glöm inte bort att fylla i godtycklig siffra i rutan för övriga kostnader. Se bara till att ni inte, som en kompis till mig, blir uppringda och får höra -Men lilla vän, du kan inte få tillbaka mer än du har skattat... Ja, det kan bli tokigt ,om man byter ut vinet mot Hämbränt,,,,

Logga in för att svara
#59563 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Klättermus skrev:
Du, Jocke. Vad va det du sa, på fika rasten, att jag skulle fylla i för avdrag under hemreser i 09 rutan ? Grrrr Din rackare,,, Du, får tebax mer än lilla jag,,,,,,,

Logga in för att svara
#59565 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Jo jocke jag arbetade bara svart hela förra året, kan man deklarera så jag får tillbax på det jag inte skattat?

Logga in för att svara
#59567 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Obie skrev:
Jo jocke jag arbetade bara svart hela förra året, kan man deklarera så jag får tillbax på det jag inte skattat?

Helt rätt tänkt, Obie. More power to ya!!

Logga in för att svara
#59570 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Obie skrev:
Jo jocke jag arbetade bara svart hela förra året, kan man deklarera så jag får tillbax på det jag inte skattat? Grattis Obie Du är en så kallad "nolltaxerare" och tack vare vårat BOS tips, ska du nu betala 10% av din inkomst till Bos pensionsfond,,, Halleluja

Logga in för att svara
#59571 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Jocke, you have become a fine addition to BOS, you make us proud

BOS, making BOS proud since 2007

Logga in för att svara
#59575 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

FY FAN!!!!! Att ni överhuvudtaget befattar er med en sånt där är ett skam och ni borde skämmas ordentligt. Jag fattar mig kort så kanske ni börjar haja hur ni ska betee er EGENTLIGEN i framtiden.

"Låt de som vill jobba och låt oss andra vara ifred!"

citerar från Kronofogden:

Reslutat från löneutredning
Gäldenär saknar känd inkomst

Uppgifter i utredningen
Informationen är inte inhämtad från gäldenären
Motivering: Har ej lyckats fått kontakt med gäld

Förrättningen är inte genomförd
Motivering: Synes ej meningsfullt

YOU GUYS STARTING TO GET THE PICTURE!!!???!!??

WAKE UP FER FUCKS SAKE!!

Nerd Crew: leading the fight for freedom and abolishment from slavery since before any of you were born!

Logga in för att svara
#59598 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Gazzer skrev:
FY FAN!!!!! Att ni överhuvudtaget befattar er med en sånt där är ett skam och ni borde skämmas ordentligt. Jag fattar mig kort så kanske ni börjar haja hur ni ska betee er EGENTLIGEN i framtiden.

Uppgifter i utredningen

WAKE UP FER FUCKS SAKE!!

Nerd Crew: leading the fight for freedom and abolishment from slavery since before any of you were born!

Ha ha årets roligaste inlägg

Logga in för att svara
#59599 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

jocke skrev:
Obie skrev:
Jo jocke jag arbetade bara svart hela förra året, kan man deklarera så jag får tillbax på det jag inte skattat? Grattis Obie Du är en så kallad "nolltaxerare" och tack vare vårat BOS tips, ska du nu betala 10% av din inkomst till Bos pensionsfond,,, Halleluja

What 10% du dödar mig... ska iaf se vad jag kan skrapa fram *skrap* *skrap* åh ett gammalt tuggummi, duger det?

Logga in för att svara
#59964 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

Gazzer skrev:

Uppgifter i utredningen

WAKE UP FER FUCKS SAKE!!

jag fattar noll gazzer.
vad har kronofogden med varan deklaration att gora?

Logga in för att svara
#59970 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

enkelt-- om man inte lämnar in nån dekleration (för att man anser inte har tillräckligt med inkomster att deklarera vilket kan vara sant men i visa fall tydligen dikutablet ..) får man (ändå) fogden efter sig som en klump rötten sjötång ....

Logga in för att svara
#59976 Svar: BOS Tipsar om INKOMSTDEKLARATIONEN 16 år sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

Gazzer skrev:
enkelt-- om man inte lämnar in nån dekleration (för att man anser inte har tillräckligt med inkomster att deklarera vilket kan vara sant men i visa fall tydligen dikutablet ..) får man (ändå) fogden efter sig som en klump rötten sjötång ....

aha hanger med nu gazzer var lite nyvaken innan sa hjarnan hangde inte riktigt med...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!