Facebook data

1
Franska västkusten?
#59582 Franska västkusten? 16 år sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Nu e det snart dags. Landar i Bordeux 5 juni, jag och tjejen, och nu vill jag ha lite surftips. Jag menar inte vilka tips som helst. Vill ha tips som: Smyg ner bakom kyrkan, följ stigen fram till skattkammargrottan, gå in i grottan (glöm inte ficklampan), ta vänster när du kommer fram till kapten rödskäggs gamla benknotor (glöm inte att lägga ett offermynt i hans gamla piratmössa) och där, när du kommer ut på andra sidan, hittar du brytet du alltid har letat efter. Jag vill hitta smultronstället, de gömda pärlorna, the beach...franska västkustens nirvana. (De e longboard som gäller)

Dessutom lite andra aktiviteter som inte är surfrelaterat. Något som skulle kunna intressera en tjej som inte surfar. Någon som varit där och hittade något som andra inte hittade, en mysig vingård, en häftig affär, den bästa resturangen, coolaste natthänget, tips på en rolig dagsytflykt med bilen. Saker man inte bör göra. Tipsa om vad som helst, använd fantasin...det skall roadtripas.

Resan börjar i Biarritz...skall man kanske åka söderut in i Spanien (San Sebastian) kanske, eller är det bättre att söka sig norrut i Frankrike?

Tackar!

Logga in för att svara
#59607 Svar: Franska västkusten? 16 år sen Stoke: 2

marie_froslin
graphgraph

Tjaaaaaa.

Jag tipsar gärna om San Sebastián, surfar en session ihop där eller går på Tapas-runda. Jag har bott där i 2 år! Nu har jag varit iväg ett tag, men kommer vara på plats igen från den 17 juni. Jag tycker det är bäst att ni kanske hyr en bil med takräcke för brädorna om ni har stash och körkort...då kan ni röra er fritt och göra vad ni känner för. Det finns Sjukt många spots både beach och reef i Biarritz/San Sebastián-området!! Surfa lugnt. och jag kan tipsa mer exakt om du vill...

Logga in för att svara
#59657 Svar: Franska västkusten? 16 år sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Tjena!

Riktigt kul. Har hört mycket bra om San Sebastian. Tanken att röra sig norrut i Frankrike är att jag tror det är mindre folk där. Yes vi har bil, och vi åker hem 21 juni så en session skulle kunna klämmas in, om du nu kan tänka dig att köra med en 34 årig slö longbord gubbe. Tanken är ju att vi skall vara en 7 dagar i Biarritz för att sedan roadtripa runt längs kusten. Om vi åker norrut eller söderöver kommer vi väl förmodligen bestämma oss för i sista sekunden som vanligt. San Sebastian ligger ju så nära Biarritz ändå, så en liten avstickare dit är väl ett måste om man nu ändå är i området. Du får gärna tipsa vilka bryt du tycker är bra eller vilka du tycker är dåliga i SS, så man slipper ödsla massa tid. Kolla din gästbok inom kort, kommer lite frågor där om det är OK.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!