Facebook data

1
Halmstad + surfspots?
#59712 Halmstad + surfspots? 16 år sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

Vad ær att rekomendera.

Halmstad eller varberg om man vill ha mest surf.

Någon som kan fylla ut med lite information om Halmstad och våg surf?

Hur ofta finns det surf bara vågor i dessa områden. Ær det en gång i månaden eller lutar det mer åt en gång i veckan? Førstår jo att det ær vældigt sæsongs betonat men hvis noen har litt pejling på læget så hade det vart kult å få reda på det =)

Logga in för att svara
#59713 Svar: Halmstad + surfspots? 16 år sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Hejsan!

Joo peiling på surfet i halmstad alltså..

Det måste i princip blåsa kuling eller mer för att du ska kunna surfa. Blåser det alltfrån sydligt, sydväst, västligt och nordvästligt är det surfbart.
Vi hade en sjukt epic dag den 28 juli nu 08:a. Hade blåst västligt hela dagen, för att sedan på eftermiddagen kvällen vrida om och blåsa nordligt så vågorna rullade in medan havet va flat. . Det var niice
Jag har inte varit hemma så mycket iår, men har hört att surfet inte vart så jättebra under vintern och nu på våren. Men vi hoppas såklart på en blåsig sommar, så det blir mycke folk på surfskolan.

Finns ju lite olika bryt i halmstad att testa.
När vi började surfa, så surfade vi alltid Ringenäs(vilket egentligen är en håla där kitesurfare och vinsurfare håller till). Men det var alltid väldigt stökigt, och man fick egentligen aldrig några bra vågor.
Nu surfar vi bara Sandhamn. Mest Gessles höger och viken då. Gessles är en högervåg som oftast funkar bäst när det blåser mycket och när det blåser västligt. Då kan det bli riktigt stort. Nackdelen är väl att det ofta bli rätt strömt så du må vara en bra paddlare .. haha
Det är stenbotten både på gessles och i viken.
Viken funkar alltid. Pass på stenen som ligger i mitten, där gick min första bräda. Den syns ofta rätt bra när det är lågt vatten. :Dhaha
Fråga på om du vill ha svar.
haaaaade!! SNX! / Linus

Logga in för att svara
#59714 Svar: Halmstad + surfspots? 16 år sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

... Bäst vågor har vi oftast runt aug-oktober typ.. Iaf om man kollar senaste året.
Men vi fick ändå runt 10 vågdagar under sommaren.. Så kanske 5 dagar i månaden, i princip 1 gång i veckan

Logga in för att svara
#59717 Svar: Halmstad + surfspots? 16 år sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

tackar för svarena Linus =) Det var schysst utav dig å dela med dig med all den infon.

Är sånn att jag ska flytta till västkusten och forskar lite vart som är bäst å bo. varberg eller halmstad.

Du bor i stavanger nu? Har det vart nåt där spektakulärt där i sistone?

Jag bodde ute på bore en go stund förut, va nästan dagligen några små vågor å surfa..

Brukade köra söderut en del, inte så mye crowds som det är på salstein,bore,sele ja alla de spotsen.

Ha en go dag. Hoppas vågorna sveper in över jären land. Hade !!

Logga in för att svara
#59728 Svar: Halmstad + surfspots? 16 år sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Ja ingen orsak! Sitter ju inne på en hel del secrets, men du må børja med Sandhamns breaken, så får vi se sen

Ja stavanger ær great.. Swellet som kommer in nu i slutet av veckan ser jag fram emot. Hoppas prognosen håll i sig før då blir det cleant med rætt bra højd ..

Nær flyttar du då?

Haade!

Logga in för att svara
#60186 Svar: Halmstad + surfspots? 15 år, 12 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

Tjena Linus.

Skrev i gæstboken din istællet.

Hørde det var jævligt bra i stavanger i helgen. Jungel telegrafen sprider sig ænda till oslo

Hoppas du fick dig lite goa bølger !!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!