|
#59783 |
Varför yoga du? 16 år sen |
Stoke: 84 |
|
Jag skriver ett litet arbete om varför man ska träna yoga. Kan ni surfers kanske droppa lite kommentarer om varför ni yogar? Vad det ger er.
Så kan jag lägga in det i arbetet. Hur läckert som helst.

|
|
|
|
|
#59815 |
Svar: Varför yoga du? 16 år sen |
Stoke: -302 |
|
Liinus skrev:
Jag skriver ett litet arbete om varför man ska träna yoga. Kan ni surfers kanske droppa lite kommentarer om varför ni yogar? Vad det ger er.
De två yoga övningar jag gör ger mig bättre matsmältning.
|
|
|
|
|
#59816 |
Stoke: 143 |
|
Liinus skrev:
 Ja, yoga inte alls,,,,  Däremot så är Ironman en hejjare på stretching,,,,  Jaa,åtminstone i videon från Lillsnäck 89  TYP 
|
|
|
|
|
#59827 |
Stoke: 1 |
|
Palla yoga, man bara kör! eller? ;D
|
|
|
|
|
#59834 |
Stoke: 2 |
|
Jag yogar eftersom det får mig att ta kontakt med min inre skönhet. Det balanserar även mina chi-energinivåer samt ger mitt shakra en push i rätt riktning. Men först och främst yogar jag nog för att det är så trendigt.
|
|
|
|
|
#59840 |
Stoke: -302 |
|
Ni vet väl om att yoga är en del av en viss religion. Akta er ni kanske blir religiösa på kuppen!!!
Och allt p.g.a surfing. 
|
|
|
|
|
#59841 |
Stoke: -10 |
|
Jag tycker det är underbart att yoga långsamt längs en vacker väg ute i skogen. Jag orkar inte springa fort så jag yogar istället... ehh!?
|
|
|
|
|
#59845 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Castorn skrev:
Jag yogar eftersom det får mig att ta kontakt med min inre skönhet. Det balanserar även mina chi-energinivåer samt ger mitt shakra en push i rätt riktning. Men först och främst yogar jag nog för att det är så trendigt.
Chi? Det heter prana i yoga.
|
|
|
|
|
#59848 |
|
JFL skrev:
Castorn skrev:
Chi? Det heter prana i yoga.
Nja prana är väl mest den indiska motsvarigheten samt även namnet på ett pretto klätterklädmärke. Beror ju på vilken skola man tillhör...
|
|
|
|
|
#59851 |
Stoke: 0 |
|
Det finns seriös klinisk forskning som knyter samman yoga och välbefinnande. Håller själv på med ett forskningsprojekt där yoga ingår som en delkomponent. Om du behöver material är det bara att hojta till:)
/Dennie
|
|
|
|
|
#59852 |
|
Ja, prana betyder livskraft och det är denna livskraft du andas in genom din näsa...
|
|
|
|
|
#59855 |
|
Jag yogar (inte tillräckligt ofta) för att bli mindre stel!
|
|
|
|
|
#59856 |
Stoke: 33 |
|
Liinus skrev:
Ja, prana betyder livskraft och det är denna livskraft du andas in genom din näsa...
denna livskraft du andas in genom din näsa kallas LUFT!

|
|
|
|
|
#59860 |
|
Intresseklubben antecknaaarrrr...
|
|
|
|
|
#59862 |
|
Liinus skrev:
Intresseklubben antecknaaarrrr...
Den här skulle du också kunnat köra. Den är nästan lika grym.
"Ursäkta men du måste blanda ihop mig med någon som bryr sig"
|
|
|
|
|
#59863 |
|
äh, c´mon man bara kör!
Livsenergin och allt crap får man ju när man går ner till stranden och ser vågorna.
De är som om något bara sätter igång. *sching!* Och så mår man bra.
Väl ute i vattnet, JA NI VET JU HUR DET KÄNNS, så vad kan Yoga ge en då?

|
|
|
|
|
#59866 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Andiss skrev:
Liinus skrev:
Och det som kommer ut ur röva kallas då dödskraft höhöhöh
|
|
|
|
|
#59873 |
Stoke: 12 |
Per
|
alex el gordo skrev:
Jag tycker det är underbart att yoga långsamt längs en vacker väg ute i skogen. Jag orkar inte springa fort så jag yogar istället... ehh!?
 Ja den "yogan" är vad jag håller på med också. Detta för att få kondition. Stretchar gör jag efteråt för att bli mjukare och energi (kalorier) får jag från mat och en och annan öl.
|
|
|
|
|
#59875 |
Stoke: 33 |
|
ErikG skrev:
Andiss skrev:
Liinus skrev:

Och det som kommer ut ur röva kallas då dödskraft höhöhöh
Intresseklubben bloggar...... mohahahahahahhahahahahahahaha
|
|
|
|
|
#59877 |
|
Per skrev:
alex el gordo skrev:
Ja den "yogan" är vad jag håller på med också. Detta för att få kondition. Stretchar gör jag efteråt för att bli mjukare och energi (kalorier) får jag från mat och en och annan öl.
Right on P!
|
|
|
|
|
#59883 |
|
För mig är yogan som en livsfilosofi, inte religion då det inte finns några måsten eller fördömanden. Låter rätt självklart, men att behandla andra och sig själv på ett schysst sätt. Precis som surfing är det fysiskt utmanande (åtminstone ashtanga yoga) men ger samtidigt en mental avslappning, då fokus bara finns på det som finns här och nu - flow
|
|
|
|
|
#59886 |
|
Surfingyogini skrev:
För mig är yogan som en livsfilosofi, inte religion då det inte finns några måsten eller fördömanden. Låter rätt självklart, men att behandla andra och sig själv på ett schysst sätt. Precis som surfing är det fysiskt utmanande (åtminstone ashtanga yoga) men ger samtidigt en mental avslappning, då fokus bara finns på det som finns här och nu - flow
jag kör nog bara på surfing, de här med yoga börjar låta så, inveckalt.. 
|
|
|
|
|
#59888 |
Stoke: 20 |
|
UnderTheSun skrev:
Surfingyogini skrev:
jag kör nog bara på surfing, de här med yoga börjar låta så, inveckalt..
Nja... om du vill få så mycket ut av din surfing som möjligt är det klart att du ska testa på yoga. Själv är jag stel som en gammal jävla bergsbock och blev svinsne när jag testade på yoga. Man var tvungen att kunna sitta skräddarsits och tydligen kan de flesta tom sitta skräddare och tycka att det ÄR SKÖNT! Allt jag kunde tänka på var hur jävla ont det gjorde, försökte på olika ställningar men de hurtiga jävla asen hade bara lagt ut några centimenterhöga kuddar man kunde ha under sig. Jag gav upp efter halva tiden och gick ut och drack mig redlös för att jag kände mig så illa till mods. Tränar dock mycket och försöker få upp min vighet med stretching. Nån som kan tipsa om nån yogaform som inte är så jävla hurtig och där man typ kan få vara lite stel i början?
|
|
|
|
|
#59889 |
Stoke: 20 |
|
Liinus skrev:
Du som håller på med ett arbete kring yoga, NÅ, vad finns det för former som riktar sig till stela människor men som vill få upp sin vighet... Känner mig fett exkluderad:S
|
|
|
|
|
#59892 |
Tore
|
 Yoga? Real men stretch in 5 foot shore break!
|
|
|
|
|
#59893 |
|
Tore skrev:
Yoga? Real men stretch in 5 foot shore break!
Klockren! 
|
|
|
|
|
#59896 |
|
Bra inlägg Adamski och SurfinYogi! Dem ska jag ha med i arbetet. Fint att få det förklarat hur det VERKLIGEN kan kännas när man yogar i början.. Ingen dans på rosor alltid..
Adamski, jag tycker du kan testa lite Poweryoga. Förhoppningsvis har du en skön flummig yogatant t lärare också och ingen speedad tjej som är utbildad på SATS och tror att yoga bara handlar om att få fina muskler... Hatar de passen när inte det andliga hinns med och man bara ska träna som om man vore på Bootcamp...
Du är där du själv är i yoga och töjjer bara så långt som du kan, även om det betyder att inte töjja ett skit. Poweryoga brukar vara lite lugnare än, säg Ashtangayoga som ska ha ett flow genom hela stunden...
Najs yoga innebär både fysiskt arbete och en stunds meditation och avslappning.
|
|
|
|
|