Elijah skrev: adamski skrev: Jag blir så fullständigt upprörd över Elijahs brist på empatisk förståelse och reflektionsförmåga att jag blir mörkrädd. Anser samtidigt att det är fullständigt fruktlöst att försöka debattera med Elija så jag vill bara här uttrycka mitt totala avståndstagande från hans sätt att tänka. Ett sådant totalt förakt för människor som Elijah visar upp borde man ifs bekämpa, men inser att jag på denna tråd inte kan göra mer än att ta avstånd från hans inlägg. En professor i retorik sa en gång till mig att man ibland inte ska bemöda sig med att bemöta en del människor, även fast de har för människan farliga åsikter. Jag protesterade då och sa att man alltid kan föra en konstruktiv dialog, nu inser jag att professorn hade rätt. I fallet Elijah så kommer jag istället att ignorera hans inlägg, hans skeva människosyn gör att han I NULÄGET OCH I DETTA SAMMANHANG inte är mottaglig för ett reflexivt tänkande.
MEN INGEN AV ER SOM SITTER HÄR OCH SKRIKER ATT JAG ÄR ETT MONSTER HAR BEHAGAT SVARA PÅ HUR NI SKA HJÄLPA DESSA TVÅ OFFER!
VARFÖR?
SVERRE? SKA DU HJÄLPA DOM ? ELLER VILL DU BARA SKRIKA HÖGT FÖR ATT STRAFFET PÅ MAJA ÄR FÖR HÖGT? DET ENDA DU VILL ÄR ATT KUNNA RÖKA FRITT VART SOM HELST I HELA VÄRLDEN?
FÖR VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM NI I ERT TYCKE HAR DOM BÄSTA VÄRDERINGARNA I VÄRLDEN, ATT NI ÄR DOM HUMANAST PERSONERNA MED ULTIMAT MÄNNISKOSYN,
OM NI INTE GÖR NÅGOT????????
Jag VET att ni inte kommer att göra ett skit! enda ni kan är att sitta och kritisera andras åsikter samt klappa varann på axeln! PATETISKT.
Men är det inte oftast så? det är lätt låta munnen gå och prata och prata och prata, men inte lika kul att VERKLIGEN göra någonting.
SÅ NI SOM KRITISERAT MIG OCH HÅNAT MIG OCH KALLAT MINA INLÄGG FÖR DOM VÄRSTA I MANNAMINNE, HUR OCH NÄR KOMMER NI GÖRA ALLT FÖR ATT HJÄLPA DESSA 2 HELT OSKYLDIGA/OFFER?? SVARA PÅ DETTA!!!
Varför jag inte har skrivit hur jag ska hjälpa dom?
Min tanke har aldrig varit att hjälpa dom genom att skicka ciggaretter.. dom kanske inte ens röker
Dom behöver hjälp av advokater familj och vänner. Diskussionen har inte handlat om hur vi ska hjälpa dom, jo BOS förbereder fritagning.
" OM VI INTE GÖR NÅGOT " Som du säger kan man inte göra så mycket mer än att respektera de indonesiska lagarna.. samt uttrycka sitt förakt för dom och betala sin medlemsavgift till Amnesty. Man kan också bekämpa inhumana uttalanden när man får dom spottade i sitt ansikte.
Men ni som säger att mina inlägg är bland det mest skrämmande ni läst, vad grundar ni det på?
Det enda jag säger är att man får ta seden dit man kommer och att jag inte tycker synd om killarna.
Sen säger sverre att jag hatar människor tex, svar på vart i min inlägg jag säger det.
Sverre säger också att jag verkar hata svenskar att det är som judar som hatar judar.
Säg mig vart det står i mina inlägg.
Sverre skrev också med tanke på min fruktansvärda människosyn att man ska respektera knarkare och kriminella. Jag bifogade två länkar. Tittade ni på dom? Om inte gör det och berätta för mig varför jag ska ge min empati och respekt till en pedofil eller en kvinnodräpare.
Ni sitter och skriver hur hemsk jag är men svarar inte på mina frågor eller ger konkreta exempel.
Btw ett till exemple på hur jävla hemsk och inhuman jag är: 200 kr vardera VARJE månad i 8 år nu skänker jag till Rädda barnen samt till Röda Korset.
Sen ska NI komma och kritisera att jag pissar på 2 knarkande idioter?
.
NEJ , det är inte det enda du säger, att man ska ta seden dit man kommer. Erik G och Lindzter med andra säger det, men inte du, inte endast. Läs ditt första inlägg igen.
Svar på att du hatar människor. Knarkare är människor, du skriver blan annat att du pissar på dom, och hela din människosyn leder till denna koncensus. Sen hatar du väl inte alla människor, men som jag skrev är det inte så svårt att gilla kvinnor och barn...
Samma sak med ditt svenskhat, läs ditt första inlägg igen...
Jag förstår inte varför jag ska behöva peka på det du skriver, läs för fan igen istället... eller är det din logiska slutledningsförmåga som är lite knackig???
Dina länkar om pedofiler och kvinnomördare passar jävligt dåligt in i detta sammanhanget och är en helt annan fråga.
Det är ju bra att du skänker stålar, men du verkar leva i en svartvit värld där vissa är goda och andra onda.
ok då vet vi sverre, att det enda du hade att komma med var tomt prat.
ingen handling utan tomt prat.
patetiskt
btw länkarna jag postade är relevanta för att DU skrev, jag citerar; "en human människosyn innebär att man även respekterar missbrukare, kriminella..."
Så jag undrade om du respekterade de två kriminella killarna i artiklarna. Gör du det? För enligt din påstående så måste du ju göra det.
Ok gazzer jag håller med name calling kanske inte var så bra MEN att kalla nån för monster och att jag lider av TOTALT förakt mot människor är inte heller god sed..
Men som sagt: At the end of the day, what have YOU done that is so fucking good?
Alltid lätt att snacka och vara tuff framför en dator men när man tillslut INSER att det faktiskt är en DOG eat DOG jävla värld vi lever i, kanske man hade önskat att man inte var så jävla naiv.
Ett tips till er som inte fattar bättre, rök inte maja på bali, för om ni åker fast så kommer ni att få jävligt ont i rumpan på "Hotell Kerobokan"och det hjälper inte fast sverre och adamski tycker synd om er. Själv kommer jag stå utanför och garva och dricka bira
nu pallar jag inte skriva mer, får inga svar på mina frågor utan bara mer skit
\(^.^)/
//E
Jag ska erkänna att min humana människosyn har fått sig ett kraftigt bakslag,
jag känner nämligen ett ganska djupt förakt för dig och det du står för.
Dina fördomar, ( jag röker inte maja ) din nästan olagligt låga intelligenskvot, din ännu lägre EQ, din föraktfullhet.
Så genom ditt förakt av människor och humanism så föraktar jag dig...
det är därför man aldrig egentligen ens ska ge sig in i en diskussion med sådana som dig, det smittar av sig, bakvägen.. fast någon måste ändå göra det.
Stå du utanför fängelset och drick din jävla bira, om du inte har något bättre för dig, att surfa exempelvis..
Det är ju du som kom in här och försökte spela allan framför din dator, jag bara försvarar människovärdet.
Även om jag har slängt mycket dynga i ansiktet på folk härinne har jag aldrig känt något förakt för någon tidigare.. innerst inne gillar jag alla, även Gazzer även om många hatar mig, men DU har lyckats GRATTIS
För mig är du en liten jävla usel råtta med pest.
Sänder även en lite film på vart dom befinner sig just nu .
Hit kommer man om man inte fattar att röka maja på Bali är olagligt.
Hit kommer man vare sig man vill eller inte.
Här sitter man även om hela jävla Sverige tycker synd om en.
Esta skrev: eller
De använder 'Reefer Madness' som skrämselpropaganda. Vilka ärthjärnor!!! Herreguuuuud!
Skrämselpropaganda?
Det är en film om hur vidrigt det är i fängelset.
Den propagerar inte för någonting annat än att fängelset är ett jävligt dåligt stället att hamna på.
Vilka är det som är ärthjärnor? Franska ambasadören som tagit bilder? eller han som lagt upp filmen på nätet för att visa hur jävligt det är?
Ta till dig informationen istället för att visa att du kan titeln på låten.
Elijah skrev: Esta skrev: eller
De använder 'Reefer Madness' som skrämselpropaganda. Vilka ärthjärnor!!! Herreguuuuud!
Skrämselpropaganda?
Den propagerar inte för någonting annat än att fängelset är ett jävligt dåligt stället att hamna på.
Vilka är det som är ärthjärnor? Franska ambasadören som tagit bilder? eller han som lagt upp filmen på nätet för att visa hur jävligt det är?
NU får du nog ta och kolla igen,
Refeer Madness är inte titeln på låten utan bilden till artikeln som du länka till...
Elijah skrev: Esta skrev: eller
Skrämselpropaganda?
Öööööööööööööh???
Denna länk, din länk: www.balidiscovery.com/messages/message.asp?Id=5216
Kolla filmaffischen!
Den som lagt upp den i samband med artikeln om grabbarna är en ärthjärna, en solklar sådan!
Denna film e enbart propaganda när farbror blå inte behövde jaga spritsmugglare i USA på 30-talet, mao när prohibitionen tog slut, och därför måste sysselsättas med annat. Den e så full av fördomar så om spliffrökare vore en egen ras, skulle filmen klassas som rasistisk.
Mer info: en.wikipedia.org/wiki/Reefer_Madness
Iofs har den nu blivit en kultfilm i vissa kretsar... I klass med bl a Ed Woods 'Plane 9 from outer space'
Fascinerande hur lätt det e att manipulera läsare...
Esta skrev: Elijah skrev: Esta skrev: eller
Skrämselpropaganda?
Öööööööööööööh???
Denna länk, din länk: www.balidiscovery.com/messages/message.asp?Id=5216
Kolla filmaffischen!
Den som lagt upp den i samband med artikeln om grabbarna är en ärthjärna, en solklar sådan!
Denna film e enbart propaganda när farbror blå inte behövde jaga spritsmugglare i USA på 30-talet, mao när prohibitionen tog slut, och därför måste sysselsättas med annat. Den e så full av fördomar så om spliffrökare vore en egen ras, skulle filmen klassas som rasistisk.
Mer info: en.wikipedia.org/wiki/Reefer_Madness
Iofs har den nu blivit en kultfilm i vissa kretsar... I klass med bl a Ed Woods 'Plane 9 from outer space'
Fascinerande hur lätt det e att manipulera läsare...
Gazzer skrev: Du måste visa lite ansvar och återhållsamhet också sverre. Du sällen om någonsin försöker leder samtalet inne på mer konsruktiva banor själv.
$hades skrev: KayP skrev: Elijah skrev:
Själv kommer jag stå utanför och garva och dricka bira
Evil...!
second that.
bbb
jag skrev att det var ett tips att så här går det om man inte fattar lagarna i indo, MEN skulle nån här på forumet göra om bravaden och åka fast IALLAFALL fast vi haft denna upphetsande diskussion, så visst kalla mig evil då för jag kommer garva häcken av mig
Hoppas fan nästan att vissa kunde vara så hjärndöda.
Fast iofs det vissa har bevisat här borde peka på att det kanske både blir en och tre idoter till som åker dit. ^^
Så jäkla stor WT varning härinne att man blir mörkrädd.
Samt jag har aldrig stött på så många som VET tamefan ALLT om livet och hur det funkar och vem som har rätt och fel.
Men så går det när småtuffisarna med hangaround håller hov eller hur sverre?
hur många medlemmar har du som sitter klistarde med läpparna i brunögat på dig?
Dum i huvudet må du vara men jag jag får erkänna att du har väl surfvärlden renaste anal?^^
jävla tomte! hahaha!
Gå in på nått riktigt forum istället så får ni kanske se två sidor av en diskussion istället för att agera hejaklack åt WT freaksen, ni kanske kan lära er att alting har en baksida.
Wow btw sverre grattis till stora retard priset 5000 posts, du måste vara stolt? 5000 hjärndöda inlägg är tamefan en bedrift.
Och ditt inlägg när du drog på stora trumman och kallade mig råtta och ena med det andra!
fy fan jag har inte garvat så mycket på en månad!!!
Du bevisar bara att din farsa verkligen är din brosa och morsan din kusin.
WT 4ever eller vad säger ni i hemma i husvagnen?
hahahah fyfan puss på dig ditt jävla mumintroll!
Elijah skrev: $hades skrev: KayP skrev: Elijah skrev:
Evil...!
second that.
bbb
Gå in på nått riktigt forum istället så får ni kanske se två sidor av en diskussion istället för att agera hejaklack åt WT freaksen, ni kanske kan lära er att alting har en baksida.
Om du blir mörkrädd härinne så gör dig då själv en tjänst och håll dig härifrån. Sprid inte pesten!
Du har tydligen inte fattat att det inte är mig medlemmarna gillar, det är inte därför dom är emot dig. DET är DIG dom ogillar!
Varför ska vi gå in på något riktigt forum? Detta är ett riktigt SURFforum, Du kan dra åt helvete härifrån om du inte har någon surf att snacka, utan bara pest att sprida.
sverre skrev: Elijah skrev: $hades skrev: KayP skrev: Elijah skrev:
Evil...!
second that.
bbb
Om du blir mörkrädd härinne så gör dig då själv en tjänst och håll dig härifrån. Sprid inte pesten!
Du har tydligen inte fattat att det inte är mig medlemmarna gillar, det är inte därför dom är emot dig. DET är DIG dom ogillar!
Varför ska vi gå in på något riktigt forum? Detta är ett riktigt SURFforum, Du kan dra åt helvete härifrån om du inte har någon surf att snacka, utan bara pest att sprida.
HAHAHA!!! Det är mig dom ogillar?? buhuhuuu!!
Sverre sverre....du må tro vad du vill och sitta på din tron och gapa.
Men faktum är att det är sånna som du som förpestar sverige med er naiva och okunniga syn på världen i stort. Ni ger också Sverige ett jävligt dåligt rykte utanför gränserna.
Men det är så det är, gråsvensken (i detta fallet du sverre) tycker sig veta det mesta men fattar inte bättre än att bli knullad både uppifrån och nerifrån.
Du blir knullad av staten och du blir knullad av din egen trångsynta sk. moral och medmänsklighet.
Du tror att allt gott kommer från ovan sverre för det lärde du dig i småskolan, fast i verkligheten är det ett enda stort samspel.
Man får ta det goda med det onda för att överleva här i världen.
Att säga som du sa, och håll käften nu, för detta sa du: "En human människosyn innebär att man även respekterar missbrukare, kriminella,"
Och visst sverre du kanske tror på detta men så funkar det inte. Du ska inte komma och säga till mig att du respekterar en pedofil eller liknande, för det gör du inte.
Och eftersom du inte gör detta faller du på eget grepp, eftersom du inte själv klarar det kriterie du satt för en human människosyn.
Så då kommer vi till vad jag vill säga, eftersom vi nu har klarlagt att man kanske inte kan respektera alla kriminella för att ha en human människosyn, Vem är då du att säga till mig vilka kriminella jag ska respektera? Vad gör dig till domare och bödel?
För en sak ska du ha klart för dig sverre det är en sak att vara tuffast på siten men en annan sak att ta ut dina åsikter och stå upp för dom ute i stora världen.
Och jag tror inte du skriker så högt i verkliga livet som du gapar här.
Jag tror inte du skulle sagt dom saker du kallat mig om vi suttit vid samma bord.
Inte för att jag är någon galning eller ser speciellt farlig ut men det krävs lite mer än skrivkunnighet att kalla nån okunnig, rasist, med hemsk människosyn samt en råtta med pest, om man ser personen i ögonen.
så ligger det till lille mumin.
samt att jag har ställt en jävla massa frågor i mina inlägg och har du och ditt hov besvarat 2% får man väl vara glad. Det bevisar ju också att ni inte riktigt vet vad ni snackar om. ^^
wow, jag önskar också att jag kunde vara så kategorisk och klar i mina nyanser som du Elijah. Tänk att bara få vakna upp en morgon och se allt i svart och vitt. Synapserna må vara offer för gravt tunnelseende, men shit vilka glasklara kopplingar. Livet skulle bli så mycket enklare.
men men, både du och jag kanske kunde tjäna på att betänka följande:
don't judge a man until you've walked a mile in his shoes.
puss och kram, och se upp så ingen stoppar lite ganja i din rygga nu...
Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen
Dr. Hemlich
sverre skrev: Klättermus skrev: Nån stal det.
Det kan ha varit nerd crew eller nån annan humorbefriad som behövde stjäla ett skratt eftersom dom inte själva har det... hehehe... Jag är rätt ny här, men har hängt här ett tag. Varför är Gazzer och NERD så knäppa ?
Den här och flera nya nya tråder är all lysande example på hur sverre fuckar över vad annars kunde haft en annan ton och mening. De vettiga inläggen och deltagare lyser sedan länge med sin frånvaro - de också. Synd
DON'Tsmoke dope in bali..firstly it ain't worth it, secondly the surf is too good and if you're a real surfer you'll be in the water at dawn while all the other wankers are sleeping off their sari club hangovers, thirdly if you get caught you go to jail for at least ten years..wait to get home to have a choof , it's safer....
i had a freind that got caught in '85 with 1 gram of hash, got ten years, came out 35 years old and not the same person...don't choof in bali..or anywhere in indo actually..not good..
Håller me Redax!
Den stora huvudsakliga anledningen till att maja blev förbjudet i usa på 40-talet var för att folk i mexico å sydamerica började använda cannabis för producerade av, papper, kartong, byggmaterial etc. vilket blev ett stort problem då en stor del av usa:s inkomst låg i virke å pappersindustrin.
Sen så vill varje samhälle att sina arbetsmyror ska vara så effektiva som möjligt... kan nått dra ner på deras arbetssätt eller liknande e de en annan anledning för dem att förbjuda de.
hade någon kommit på sprit å tobak ida så e ja ganska övertygad om att de inte skulle vara lagligt länge...
så ja de e en rättighet... som människa att göra de du vill, även om de landet du av händelse blevigt född i; förbjuder de!
men kom ihåg barn!
"once a mounth with weeks of space
keep your soul and mind in place"
säger inte att ja röker... säger bara att man behöver inte se samma håll som landet som man bor i's regering ser åt.
22.5 miljoner människor röker under samma dag...
det är 0,6 av världens befolkning