Facebook data

123
Svenskar rökte på på Bali
#60350 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Jag håller med John Lennon i texten till låten John Sinclair!

It ain't fair, John Sinclair
In the stir for breathing air
Won't you care for John Sinclair?
Let him be, set him free
Let him be like you and me

They gave him ten for two
What else can Judge Columbo do?
Gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta set him free

Man kanske inte kan kräva att gräs ska vara lagligt (men tänk vilka skatteintäkter det skulle kunna generera) men nog fan är 10 år helt vansinnigt för mycket. De kommer iofs vara fria, men panka inom kort.

Logga in för att svara
#60354 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

adisgladis skrev:
Jag håller med John Lennon i texten till låten John Sinclair!

It ain't fair, John Sinclair
Won't you care for John Sinclair?
Let him be, set him free
Let him be like you and me

They gave him ten for two
What else can Judge Columbo do?
Gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta, gotta set him free

Man kanske inte kan kräva att gräs ska vara lagligt (men tänk vilka skatteintäkter det skulle kunna generera) men nog fan är 10 år helt vansinnigt för mycket. De kommer iofs vara fria, men panka inom kort.

du tror inte det blir fängelse eller?(jag har noll koll)

Logga in för att svara
#60357 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

Fria innom kort? Inte en chans. Nu har det kommit ut i media, vilket har gjort det jävligt jobbigt.

Logga in för att svara
#60388 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

Lindzter
graphgraph

adamski skrev:
Lindzter skrev:
Men lite ansvar för sina egna handlingar har man väl ändå? Om man VÄLJER att göra något som man VET inte är enligt lagen, finns det alltid en RISK att man åker fast... (Det spelar egentligen ingen roll VAD det är,eller VART man är... eller hur mycket man än tycker att lagen och straffen suger. Dom finns ändå där) Man kanske borde fundera på om det är VÄRT det OM man skulle åka fast...
Att skylla på, som Sverre skerv i ett tidigare inlägg, att det är lätt att tro att det är ok bara för att folk vill sälja det precis överallt är ungefär som när förskolebarn säger att "men min kompis sa att jag skulle..." fast dom vet att det är fel. Jag menar det gör det ju inte mer lagligt lixom...
Man kan inte jämföra det med vad folk ska ha på sig eller inte, för det finns inga lagar som säger nåt om det.

Med det inte sagt att jag inte tycker synd om dem, och jag hoppas verkligen för deras skull, och deras anhörigas skull, att de slipper tio år i Indonesiskt fängelse... Fy fan alltså... (Och då vill jag också tillägga att jag älskar Indo)

Exakt Lindzer! Fan va bra talat. Därför tycker jag också att det är löjligt att det finns vissa gnällkärringar i Saudiarabien som går ut offentligt utan att bära kläder enligt den klädkod som finns inskriven i lagen där. Hade inte lagen sagt att det var fel så har de väl rätt att protestera men lagen är lagen ju. Lite synd kanske man ska tycka om gnällkärringarna som bor där men när sen västerlänska kärringar ska börja trilskas i länder med strikta klädkoder blir man ju förbannad! Ta seden dit ni kommer era dumma jävlar! Man blir upprörd ju... Att svenskarna rökte gräs på bali FASTÄN de kanske visste om deras lagar är lika upprörande. Tänk vilket brott!!!!

Nä allvarligt, det sjuka i det hela ligger fortfarande att ett misstag av denna karaktär kan få sådana oerhörda konsekvenser. Inte att två idioter (kanske de var) valde att röka gräs när det är så strängt förbjudet. Ta ansvar för sina handlingar, jovisst, men nån jävla måtta får det vara. Nä, tror som Castorn att det är moderattänk som ligger bakom sådana resonemang...

BOS carrier of truth since 2007

Jag säger inte att jag tycker att alla lagar är bra. Det finns definitivt lagar som kan och ska ifrågasättas, både här och i andra länder. T.ex. gnällkärringarna i Saudiarabien som vägrar lyda lagen... Skillnaden är att dessa damer troligtvis är mycket väl medvetna om vad konsekvencerna kan bli och är troligtvis berädda på att dö för något de tror på och för att visa sin PROTEST. (Och förhoppningsvis kommer det att leda till en förändring för kommande generationer. Och jag vill vara tydlig med att jag inte tycker att det är OK att människor misshandlas och dödas för sånt här.)
Har svårt att tänka mig att snubbarna på Bali satt och rökte gräs på ett hotellrum som en protest för att de tycker att Indonesiens knarklagar är skit. Men du Adamski borde kanske åka ner till Indo och protestera så att svenskar kan åka dit och röka på utan att riksera orättvisa straff i framtiden. Försök förändra något då. För så länge som ingen gör något kommer lagarna aldrig att ändras.

Logga in för att svara
#60391 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

adisgladis skrev:

Helt korrekt, du ska inte kräva NÅGONTING.
Vaför? Du är inte indones. Du är svensk.
Ett stort jävla fel många av er som tycker synd om idioterna gör, är att ni som svenskar tycker er ha rätt att säga till indoneserna hur lagar och regler ska följas i deras land.
Det enda ni har rätt till är att dra igen käften och följa lagen om ni är här i indnesien annars kan ni dra hem till sverige igen.

Dumma jävla White trash pack.
Tror att hela världen är som lilla sverige och sen har mage att bli upprörd när det visar sig att så inte är fallet.

Sen att sitta och grina över att "men, men horor är ju tillåtet, svamp får man ju äta! varför får man inte röka gräs?!", det är ju bara så IQ befriat det bara går.
Lagen här i indonesien är som den är, gillar du det inte så stick åt helvete.
Stanna i sverige och rök ditt gräs, kom för fan inte hit.

ALLA vet att det är dödsstraff på att smuggla droger samt FETA straff om man blir haffad för innehav.
ALLA vet detta. Väljer man att skita i riskerna så får man skylla sig själv.
Säger man någonting annat är man antingen ett jävla pothead själv eller så är man bara för dum i huvudet för att fatta bättre!

Säger det igen; INDONESIEN ÄR INTE SVERIGE!!! KOMMER DU HIT SÅ GÄLLER INDONESISK LAG!
FATTAR DU INTE DET SÅ STICK HEM ELLER SITT PÅ KÅKEN! DITT DUMMA HELVETE!

/Elijah

Logga in för att svara
#60392 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Elijah skrev:
adisgladis skrev:

Ett stort jävla fel många av er som tycker synd om idioterna gör, är att ni som svenskar tycker er ha rätt att säga till indoneserna hur lagar och regler ska följas i deras land.
Det enda ni har rätt till är att dra igen käften och följa lagen om ni är här i indnesien annars kan ni dra hem till sverige igen.

Tror att hela världen är som lilla sverige och sen har mage att bli upprörd när det visar sig att så inte är fallet.

Sen att sitta och grina över att "men, men horor är ju tillåtet, svamp får man ju äta! varför får man inte röka gräs?!", det är ju bara så IQ befriat det bara går.

ALLA vet att det är dödsstraff på att smuggla droger samt FETA straff om man blir haffad för innehav.
Säger man någonting annat är man antingen ett jävla pothead själv eller så är man bara för dum i huvudet för att fatta bättre!

Säger det igen; INDONESIEN ÄR INTE SVERIGE!!! KOMMER DU HIT SÅ GÄLLER INDONESISK LAG!

/Elijah

Men....bara för att något är olagligt betyder det inte att det är fel liksom - speciellt när det gäller saker som rör en själv. För 55 år sedan var det till exempel olagligt att vara homosexuell i Sverige....

Fall ur ledet Elijah!!!!

Logga in för att svara
#60394 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

adisgladis skrev:
Elijah skrev:
adisgladis skrev:

/Elijah

Men....bara för att något är olagligt betyder det inte att det är fel liksom - speciellt när det gäller saker som rör en själv. För 55 år sedan var det till exempel olagligt att vara homosexuell i Sverige....

Fall ur ledet Elijah!!!!

kanns som det blandas i hop tva olika fragor pa den har traden.

1 ar det ratt eller fel med sa harda lagar?
2 ar det smart av grabbarna att roka pa?

tva helt olika fragestallningar

tror inte du forstar vad han menar. spelar ingen roll om man tycker det ar fel eller inte. jag ar inte for dodsstraff och tycker lagarna ar lite val hard i indonesien men....det spelar ingen roll vad jag tycker eller andra svenskar for den delen. ar man inte beredd att ta konsekvenserna far man folja lagarna i respektive lander.

fragan var om det var vart att ta risken for att roka pa lite eller att ta den risken. jag tycker att det ar riktigt korkat! sen kan jag aven tycka att det ar en dalig jamforelse med manskliga rattigheter (homosexuell pa 50 talet) och roka gras i kuta...

Logga in för att svara
#60395 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

adisgladis skrev:
[b]

Fall ur ledet Elijah!!!!

Klaga på vad du vill när det gäller Sverige, men så länge du inte är indones eller har indonesiskt medborgarskap, har du INGEN rätt att att bryta mot indonesisk lag och sen tycka det är hemskt när du får straff.
Du vet lagen, du vet straffet, du gör ett val. Deal with it.
Sen är det skit samma om lagen är bra eller dålig, den finns där och du vet att dom kommer använda den.

Det jag menar är att alldeles FÖR MÅNGA SVENSKAR TROR ATT VÄRLDEN ÄR SOM SVERIGE.
Det är den inte.
Alldeles för många svenskar tror också att bara för att man är svensk så blir man särbehandlad.
Det blir man inte
Att man kan bete sig som hemma i sin lilla småstad eller i sin lilla lägenhet.
Det kan man inte. D
Du blir rövknullad på kåken precis som australiensaren eller som amerikanen blir.
Och är då så naiv att du inte förstår detta så får du skylla dig själv.

Fall in i verkligheten pojkar.

Natural Selection kallas det.

Logga in för att svara
#60397 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Skön livsfilosofi. Om man vill klaga på att ett annat lands lagar är fucked up så får man väl göra det om man vill. Det är inget fel på internationella påtryckningar när det gäller mänskliga rättigheter.

www.amnesty.org

Logga in för att svara
#60398 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

Redax skrev:
Skön livsfilosofi. Om man vill klaga på att ett annat lands lagar är fucked up så får man väl göra det om man vill. Det är inget fel på internationella påtryckningar när det gäller mänskliga rättigheter.

www.amnesty.org

Sen när blev det en mänsklig rättighet att röka maja?
Sen när blev det en mänsklig rättighet att åka till andra länder och bryta mot deras lagar?

Kom in in matchen.

Logga in för att svara
#60401 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Elijah skrev:
adisgladis skrev:

/Elijah

Det där var ta mig FAAAAAANNN det bästa, rakaste inlägg på SS alla katagorier någonsin (inkluderad min F____ __F bos inlägg t.om. ) - sånt gillar jag!!!

Helt jävle korrekt - lagarna i t.ex. är precis ligga stränga i Oklahoma USA en liten mängde maris och du sitter 10 år. Så är bara. 10 taggar till Elijah!!!

Men jag undrar hur det kan komma sig att att Elijah har bra svenska och tagentbord?

Logga in för att svara
#60403 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elijah skrev:
adisgladis skrev:

/Elijah

Elijah! Hejsan svejsan!
Du verkar vara JÄTTE världsvan och VÄLDIGT berest och förstår dig väldigt mycket på världen. DU ÄR väldigt holistisk och har förstått dig på hur världen fungerar, jämfört med oss inbundna svenskar!!
tror du iallafall...
Du tror dig kanske också nästan vara Indones... och verkar vara rasistisk mot svenskar... lika puckat som att vara judehatare om man är jude.. fast du kanske inte är svensk? Du har bara lärt dig språket bra..
Det löjligaste som finns och det mest blåsta som finns är människor som tror sig ha rätt, som tror sig veta vad de pratar om och sen skriker ut det... och inte har intelligens att fatta att dom blandar äpplen med päron och blottar sin okunskap. Du tillhör denna kategori. Egentligen är det helt meningslöst att diskutera med sådana som dig eftersom ni inte har förmåga att förstå, men jag ska ge dig en chans. Jag ska börja med att tala om för dig att allt det du säger är ingen som heller har påstått!

Det är ingen som KRÄVER att gräs ska vara lagligt i Indo! Däremot är proportionerliga straff en mänsklig rättighet!

Det är ingen som har påstått att inte Indonesisk lag gäller i Indonesien!!

Det enda vi har rätt till är att dra igen käften... nja yttrandefrihet och åsiktsfrihet är grundläggande mänskliga rättigheter!

Det är ingen som tror att hela världen är som Sverige!

Du skriker ut hur blåsta alla är men inser inte att du är den blåsta.. HAHAHAHA!!!

Logga in för att svara
#60405 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elijah skrev:
Redax skrev:

www.amnesty.org

Sen när blev det en mänsklig rättighet att röka maja?
Sen när blev det en mänsklig rättighet att åka till andra länder och bryta mot deras lagar?

Kom in in matchen.

Det här är bara för jävla bra!! Hur du skriker i tron att du har rätt men blottar din egen dumhet!
Angående att komma in i matchen :
INGEN har påstått att det är en mänsklig rättighet att röka maja!! KAN DU FATTA DET!!!

En liten kort upplysning om vad mänskliga rättigheter är :
Mänskliga rättigheter fastslås i internationella instrument som i FN konventioner och Europakonventionen etc. Mänskliga rättigheter är värdsliga och gäller överallt i alla tider, famgår av Wiendeklarationen 93.
Själva innebörden av mänskliga rättigheter är att dessa gäller över ett nationellt lands lagar. Om ett land har lagar i strid med dessa så bryter landet mot de mänskliga rättigheterna. Ett lands suveränitet begränsas därför av de mänskliga rättigheterna. Det är visserligen svårt att tvinga fram ett lands efterlevnad, men det är en annan sak, som bla Amnesty jobbar för.
Det är ingen mänsklig rättighet att röka maja. DET ÄR INGEN SOM HAR PÅSTÅTT!
Kritiken gäller det oproportionerligt långa straffet!!!
Proportionerliga straff är en mänsklig rättighet.

Sen oavsett snacket om mänskliga rättigheter står det var och en fritt att använda sitt förnuft, sin empati, sin medmänsklighet och humanism, sin åsiktsfrihet, sitt stöd till en sådan tragedi som detta är.

Att sparka på någon som ligger ( oavsett om han själv har fallit ) riktigt jävla uselt!!
Jag förstår vissa inlägg i början som insinuerade dumheten i det hela, detta är ju sant. Det är jävligt puckat att röka på där!
Men sen kommer en sådan person som du och blottar hela din okunskap, dina missuppfattningar, din hemska människosyn...

Gazzer hakar på dig, vilket bekräftar vilket jävla dyngsnack du lyckats att förmedla.

BOS FOR FUCKING LIFE in serious times and in playful times

Logga in för att svara
#60406 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

"Det är ingen som KRÄVER att gräs ska vara lagligt i Indo! Däremot är proportionerliga straff en mänsklig rättighet!"

inget kan var mer fel och du har minst av alla rätt att kalla nån annan för pucko!!

If you don't like the laws fuck off - och om du väljer att bryra de tar du helt enkelt konsekvenserna av de. Gäller här som där. Don't do the crime .................... du kan ju resten

det var skrattretande - du tar ju PuckoPriset - SAMTLIGA OCH ALLA JÄVLE KATAGORIER!!!

Logga in för att svara
#60407 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
"Det är ingen som KRÄVER att gräs ska vara lagligt i Indo! Däremot är proportionerliga straff en mänsklig rättighet!"

inget kan var mer fel och du har minst av alla rätt att kalla nån annan för pucko!!

If you don't like the laws fuck off - och om du väljer att bryra de tar du helt enkelt konsekvenserna av de. Gäller här som där. Don't do the crime .................... du kan ju resten

det var skrattretande - du tar ju PuckoPriset - SAMTLIGA OCH ALLA JÄVLE KATAGORIER!!!

jaja...
Ut o raffsa i jorden istället nu...

Logga in för att svara
#60411 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Gazzer skrev:

Are u driving with or without license when it's surf, no buddies to drive u and u gotta go out there?
Gazz, I thought u were a rebel not following unfair laws... I thought u were a man fighting for freedom of speach usw... This thread is not about liking Sverre or not, u should know that 'cause u started it.
10 years for a few grams of a plant is barbary! 1 day/gram should be 'okey' but not 10 fucking years! (och jag vet ju att du tycker detsamma eller?)

Logga in för att svara
#60420 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

jå, naturligtvis marislagen både här och där är åt helvete!! Ingen snack där! Jag suttit i både Mexicanskt och Svensk fängelse (Malmö häktet och isoleringscell på Kumlabunkern så det så - allt kom inte fram i intervyn!) på grund av märkliga lagar och om jag åker ditt på olovligt körning gnäller jag inte heller. Man gör allt olagligt på egen risk. Elihas inlägg är trots allt helt korrekt och han har rätt inställning - sverre har ingen anledning att kalla honum för rasist eftersom både svenskar och folk från andra länder är idioter om de väljer att bruka substanser i länder med liknande straffsatser. Tar man den risken har man gjort sitt val och få står sin kast vad man sedan kan tycka om lagen är oväsentligt i det läge. Tyvärr

Logga in för att svara
#60427 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Gazzer skrev:
jå, naturligtvis marislagen både här och där är åt helvete!! Ingen snack där! Jag suttit i både Mexicanskt och Svensk fängelse (Malmö häktet och isoleringscell på Kumlabunkern så det så - allt kom inte fram i intervyn!) på grund av märkliga lagar och om jag åker ditt på olovligt körning gnäller jag inte heller. Man gör allt olagligt på egen risk. Elihas inlägg är trots allt helt korrekt och han har rätt inställning - sverre har ingen anledning att kalla honum för rasist eftersom både svenskar och folk från andra länder är idioter om de väljer att bruka substanser i länder med liknande straffsatser. Tar man den risken har man gjort sitt val och få står sin kast vad man sedan kan tycka om lagen är oväsentligt i det läge. Tyvärr
Okey man. Sansat svar. Bra!
Men glöm inte att i många länder tillämpas inte alltid lagen till punkt o pricka. Det kan vara förbjudet att röka där men polisen ser mellan fingrarna för de har värre problem att buktas med än potheads. Missvisande för t ex unga grabbar som reser mkt.
Jag ser det som hände i Indo som ett hysteriskt politiskt utspel, ett till land som anslutit sig till okunskapens öken. Men men, vad vet jag? Kanske måste ett land med fler än 200 miljoner invånare styras hårdare för att det inte ska kollapsa? Funkar det verkligen så?...

Logga in för att svara
#60432 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

sverre skrev:

Du tror dig kanske också nästan vara Indones... och verkar vara rasistisk mot svenskar... lika puckat som att vara judehatare om man är jude.. fast du kanske inte är svensk? Du har bara lärt dig språket bra..
Det löjligaste som finns och det mest blåsta som finns är människor som tror sig ha rätt, som tror sig veta vad de pratar om och sen skriker ut det... och inte har intelligens att fatta att dom blandar äpplen med päron och blottar sin okunskap. Du tillhör denna kategori. Egentligen är det helt meningslöst att diskutera med sådana som dig eftersom ni inte har förmåga att förstå, men jag ska ge dig en chans. Jag ska börja med att tala om för dig att allt det du säger är ingen som heller har påstått!

Det är ingen som KRÄVER att gräs ska vara lagligt i Indo! Däremot är proportionerliga straff en mänsklig rättighet!

Det enda vi har rätt till är att dra igen käften... nja yttrandefrihet och åsiktsfrihet är grundläggande mänskliga rättigheter!

Du skriker ut hur blåsta alla är men inser inte att du är den blåsta.. HAHAHAHA!!!
[/quote]

wow grattis. så jag är rasistisk mot svenskar? LOL tror du kan läsa på lite vad rasism betyder.

skickar dig en länk sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Bra att du säger att ingen påstår att indonesisk lag INTE gäller i Indonesien.
Då kan man heller inte grina över hur dålig den är när man bryter den och åker fast.

VART ser du att proportionerliga straff en mänsklig rättighet?
Om du tycker att straff på droger ska jämnställas med om homosexuallitet skall vara lagligt i tex Iran så är du jävligt fel ute.
Om du inte fattat det så är droger någonting dåligt.
Det är dåligt för brukaren och dåligt för samhället pga den kedja av kriminalitet som införsel och försäljning av en drog innebär.
Men det är som vanligt potheadsen som skriker högst när nått sånt här händer.

Btw om du nu tycker det är så jävla synd om grabbarna, skicka massa cigg och pengar till dom.
Det lär dom behöva så kanske dom kan köpa sig en fläkt eller 2.
För det lär inte hjälpa dom mycket att du sitter är och kallar mig rasist eller fördömmer lagar hit och dit.

Men jag tvivlar på att du kommer göra något mer än att gapa här.

Och jag håller med dig, Det löjligaste som finns och det mest blåsta som finns är människor som tror sig ha rätt, som tror sig veta vad de pratar om och sen skriker ut det.

Säg det till grabbarna när du träffar dom

Logga in för att svara
#60433 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

sverre skrev:
Sen oavsett snacket om mänskliga rättigheter står det var och en fritt att använda sitt förnuft, sin empati, sin medmänsklighet och humanism, sin åsiktsfrihet, sitt stöd till en sådan tragedi som detta är.
[/quote]

Du är ju för fan rubbad.
Är detta en tragedi? hahahaha
Vafan ska jag ge min medmänsklighet eller empati till två jävla knarkare för?
Nej du "bobo" dessa ger jag till någon som behöver dom.

Logga in för att svara
#60437 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Elijah skrev:
sverre skrev:

Du är ju för fan rubbad.
Är detta en tragedi? hahahaha
Vafan ska jag ge min medmänsklighet eller empati till två jävla knarkare för?
Nej du "bobo" dessa ger jag till någon som behöver dom.[/quote]

Jävlar vad rädd man blir när man läser dina inlägg.
"Vafan ska jag ge min medmänsklighet eller empati till två jävla knarkare för?"
Din människosyn e ju helt åt helvete, förstår du inte det själv?

Logga in för att svara
#60441 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

freddas skrev:

Din människosyn e ju helt åt helvete, förstår du inte det själv?[/quote]

ge din jävla empati till vem du vill så ger jag min till vem jag vill.

Och vad har min människosyn med detta att göra?
Jag har bra människosyn, Jag slår inte kvinnor, jag slår inte män jag slår inte barn eller djur, jag förespråkar religiosfrihet samt sexull frihet. Jag ser inte ner på andra människor beroende på hudfärg eller etnicitet.

Jag tycker däremot att Indonesien har bra narkotika lagar och att det är bra när folk åker fast.
Jag känner ingen som helst sorg när två VUXNA män bryter mot en lag med berått mod fast dom vet straffet och sedan åker fast.

Så berätta för mig varför min människosyn är helt åt helvete?
Berätta för mig varför du verkar tycka att jag är en hemsk människa.

Logga in för att svara
#60444 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Liinus skrev:
freddandson skrev:
[b]Liinus skrev:
HAHAHAHAHA.. Eeehh... Är du helt humorbefriad????

hehe nej inte helt. du är faktiskt ganska komisk i dina resonemang. tex tycker du att de här killarna ska som du säger "Live with it. DEAL with it" medans topless bruden i costa rica som blev sur gjorde rätt när hon bröt mot surf etik och droppade in på andra med brösten som främsta vapen... hon borde också ha "Live with it. DEAL with it" och lärt sig surfetik och oskrivna regler.

Som sagt: TOTALT humorbefriad...[/quote]

hahahaa ja jag är nog de... ser nu hur korkad jag var, tar på mig årets dumstrut och ställer in mig i ledet igen...sorry.

Logga in för att svara
#60447 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elijah skrev:
sverre skrev:

wow grattis.

VART ser du att proportionerliga straff en mänsklig rättighet?
[/quote]

Proportionalitetstanken är en övergripande princip som genomsyrar de mänskliga rättigheterna.

I den humanitära rätten finns det dessutom tydligt utskrivet den fjärde wienkonventionen i artiklarna 67 " the penalty shall be proportioned to the offence " art 68 " provided the duration of such internment or imprisonment is proportionate to the offence committed "

Logga in för att svara
#60448 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elijah skrev:
freddas skrev:

Din människosyn e ju helt åt helvete, förstår du inte det själv?

ge din jävla empati till vem du vill så ger jag min till vem jag vill.

Och vad har min människosyn med detta att göra?
Jag har bra människosyn, Jag slår inte kvinnor, jag slår inte män jag slår inte barn eller djur, jag förespråkar religiosfrihet samt sexull frihet. Jag ser inte ner på andra människor beroende på hudfärg eller etnicitet.

Jag tycker däremot att Indonesien har bra narkotika lagar och att det är bra när folk åker fast.
Jag känner ingen som helst sorg när två VUXNA män bryter mot en lag med berått mod fast dom vet straffet och sedan åker fast.

Så berätta för mig varför min människosyn är helt åt helvete?
Berätta för mig varför du verkar tycka att jag är en hemsk människa.[/quote]

Är du så du mäter din människosyn...
Det är inte särskilt svårt att avstå från att slå kvinnor, barn och djur.
( Eller tycka att det ska råda frihet på en rad områden. )
Dom som ägnar sig åt sådant har inte bara problem med sin människosyn...
En human människosyn innebär att man även respekterar missbrukare, kriminella, prostituerade och andra människor som befinner sig i en jävligt svår situation. Trots att de är klandervärda eller just därför att dom redan är utsatta.
Du kan hata gräs hur mycket du vill, men varför hata människor??

Logga in för att svara
#60450 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

sverre skrev:

En human människosyn innebär att man även respekterar missbrukare, kriminella, prostituerade och andra människor som befinner sig i en jävligt svår situation. Trots att de är klandervärda eller just därför att dom redan är utsatta.
Du kan hata gräs hur mycket du vill, men varför hata människor??[/quote]

Vart står det att jag hatar människor?
Och varför tror du att dessa två knarkande herrar är offer?
Dom är fan inga offer, 16 majacigg i en väska tyder på någonting helt annat.
Det betyder också att det inte var ett "litet" misstag från deras sida.
1 cigg är ett litet misstag, inte 16.

Och en human människosyn behöver inte innebära att man MÅSTE respektera knarkare eller kriminella, nu får du fan ge dig din nerökta jävla idiot.
Om du vill respektera kriminella får du göra det visst, vill du tycka synd om knarkare får du göra det.
MEN jag tror nog fan jag har rätt att inte respektera vare sig knarkare eller kriminella, SAMT att jag har rätt att i tal och tryck sprida dessa åsikter
Åsiktsfrihet samt yttrandefrihet.
Din dumma jävel.

Ta nu och hjälp dessa 2 utsatta stackars offer till människor istället för att grina på mig.
Visa nu att du är en sån bra människa.
Skicka pengar och cigg, och visa att du bryr dig så jävla mycket som du säger att du gör,
Dom behöver fläktar kan jag lova dig, hjälp dom med det nu.

Logga in för att svara
#60451 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

Två till som jag HEMSKT nog inte respekterar Herr Sverre är dessa två offer!
Men för all del ta nu och visa hur human du är och skänk dessa två din empati samt respekt.

www.kvp.se/Nyheter/1.1431315/svensk-hotas-av-dodsstraff
www.aftonbladet.se/nyheter/article5090935.ab

Logga in för att svara
#60454 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

Johny Reggie
graphgraph

Hahahaha. nu kome mitt typ tredje inlägg på den här siten för detta ämne intresserar mig mycket. Elijah! Va skön du e! Att kalla två gräsrökare för jävla knarkare! Du e ju helt galen!

Du har förmodligen tagit dig en rejäl fylla lite då och då i ditt liv och enligt mig betyder det att du är en jävla knarkare för alkohol är förmodligen den värsta drogen i samhället. Även om jag skulle se dig som en "jävla knarkare" på grund av detta så skulle jag fortfarande respektera dig och till och med tycka synd om dig om du skulle åka in 10 år för detta för ingen människa ska riskera att sitta i tio år för ett brott som enbart skadar dem själva minimalt.

Har du någonsin varit ute i Tex stockholm eller Kuta klockan 5 på morgonen. Om inte så kan jag förklara för dig att det är ett jävla ZOO och det är inte på grund av att folk röker gräs, det vill jag lova.

Nu vet jag i och försig inte om du är nån sorts renlevnadsmänniska som bor i bergen och bara äter fallen frukt. Om detta är fallet så bortse från mina föruppfattade meningar om dig.

Personligen håller jag mig borta från gräs när jag besöker dessa länder men det är fortfarande helt åt helvete fel och inhumant att spärra in dessa gossar.

Logga in för att svara
#60456 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

Johny Reggie
graphgraph

och ord som "din nerrökta jävel" och "din jävla idiot" är i och försig underhållande men det drar ner samtalet på dagisnivå. Snälla. var saklig så låter dina argument mer trovärdiga.

Logga in för att svara
#60475 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Jag blir så fullständigt upprörd över Elijahs brist på empatisk förståelse och reflektionsförmåga att jag blir mörkrädd. Anser samtidigt att det är fullständigt fruktlöst att försöka debattera med Elija så jag vill bara här uttrycka mitt totala avståndstagande från hans sätt att tänka. Ett sådant totalt förakt för människor som Elijah visar upp borde man ifs bekämpa, men inser att jag på denna tråd inte kan göra mer än att ta avstånd från hans inlägg. En professor i retorik sa en gång till mig att man ibland inte ska bemöda sig med att bemöta en del människor, även fast de har för människan farliga åsikter. Jag protesterade då och sa att man alltid kan föra en konstruktiv dialog, nu inser jag att professorn hade rätt. I fallet Elijah så kommer jag istället att ignorera hans inlägg, hans skeva människosyn gör att han I NULÄGET OCH I DETTA SAMMANHANG inte är mottaglig för ett reflexivt tänkande.

Vill också tillägga att jag inte jämför Elijha med tex Lindzer som jag tidigare förde en dialog med (om än med lite väl mycket ironi från min sida). Lindzer och jag har meningsskiljaktigheter men har säkert en liknande människosyn i grunden.

Lindzer: Nej jag tänker inte kriga för att göra gräs lagligt i Indonesien. När jag var där i 3 månader förra året skydde jag cannabis som pesten och en legalisering av cannabis är ingenting att kriga för där. Då skulle jag hellre åka dit och kriga för jämställdhet mellan könen. Allt jag ville ha sagt med mitt inlägg var att:

1) Killarna som åkte dit var korkade i den kontext de befann sig (de kanske är smarta i andra sammanhang men kanske saknade konsekvenstänkande)
2) Ingen förtjänar att sitta inne 10 år för att röka cannabis, även om de är korkade. Än mindre om de var korkade faktiskt.
3) Visst har vi en fri vilja men man måste alltid sätta denna fria vilja i relation till i vilken situation vi befinner oss. Alla människor har inte samma kunskaper och erfarenheter och bedömer därmed situationer annorlunda. Därför ska man i den mån det går undvika att fördöma.

Min jämförelse med kvinnorna i Sauidarabien var inte den bästa men ville med den bara visa på att Lagar inte alltid bör följas så som jag uppfattade att du menade i ditt första inlägg.

Peace and Love!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#60478 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

adamski skrev:
Jag blir så fullständigt upprörd över Elijahs brist på empatisk förståelse och reflektionsförmåga att jag blir mörkrädd. Anser samtidigt att det är fullständigt fruktlöst att försöka debattera med Elija så jag vill bara här uttrycka mitt totala avståndstagande från hans sätt att tänka. Ett sådant totalt förakt för människor som Elijah visar upp borde man ifs bekämpa, men inser att jag på denna tråd inte kan göra mer än att ta avstånd från hans inlägg. En professor i retorik sa en gång till mig att man ibland inte ska bemöda sig med att bemöta en del människor, även fast de har för människan farliga åsikter. Jag protesterade då och sa att man alltid kan föra en konstruktiv dialog, nu inser jag att professorn hade rätt. I fallet Elijah så kommer jag istället att ignorera hans inlägg, hans skeva människosyn gör att han I NULÄGET OCH I DETTA SAMMANHANG inte är mottaglig för ett reflexivt tänkande.

Vill också tillägga att jag inte jämför Elijha med tex Lindzer som jag tidigare förde en dialog med (om än med lite väl mycket ironi från min sida). Lindzer och jag har meningsskiljaktigheter men har säkert en liknande människosyn i grunden.

Lindzer: Nej jag tänker inte kriga för att göra gräs lagligt i Indonesien. När jag var där i 3 månader förra året skydde jag cannabis som pesten och en legalisering av cannabis är ingenting att kriga för där. Då skulle jag hellre åka dit och kriga för jämställdhet mellan könen. Allt jag ville ha sagt med mitt inlägg var att:

1) Killarna som åkte dit var korkade i den kontext de befann sig (de kanske är smarta i andra sammanhang men kanske saknade konsekvenstänkande)
2) Ingen förtjänar att sitta inne 10 år för att röka cannabis, även om de är korkade. Än mindre om de var korkade faktiskt.
3) Visst har vi en fri vilja men man måste alltid sätta denna fria vilja i relation till i vilken situation vi befinner oss. Alla människor har inte samma kunskaper och erfarenheter och bedömer därmed situationer annorlunda. Därför ska man i den mån det går undvika att fördöma.

Min jämförelse med kvinnorna i Sauidarabien var inte den bästa men ville med den bara visa på att Lagar inte alltid bör följas så som jag uppfattade att du menade i ditt första inlägg.

Väldigt bra skrivet Adamski!

-BOS, spreading the love since 2007-

Logga in för att svara
#60480 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Har inte mer att inflika än att jag tror att Eiljahs inlägg är bland det mest skrämmande jag läst. Oavsett om lagen är som den är kan man känna medlidande för personerna. 25år gamla och ser fram emot 10år bakom galler i indo. Oavsett om lagen ser sån ut för alla så är det rätt hårda straff. Ibland gör folk saker utan att tänka sig för så mycket. Klantigt? Absolut, men inte mindre tragiskt.

Tycker sverres tankar är vettiga däremot. Tyvärr verkar de inte riktig gå fram...

Logga in för att svara
#60481 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Alltså sett ur ett svenskt perspektiv är straff på tio år för ett brott som detta bizarrt. Men nu är ju detta Indonesien. Enbart på Java bor det runt 200 miljoner människor. Indoneserna har givetvis rätt att skipa rätt på ett sätt som passar dom och deras situation. Man får ta seder och lagar dit man kommer, inget konstigt med det. Jag har vart runt Indonesien massor med gånger, har aldrig fått något stulet, ALDRIG blivit hotad eller känt mig trängd. Nån enstaka trafikpolis på Bali har haffat mig när jag kört fel med böter på plats osv. Möjligt att dom skulle behöva informera besökarna mer om ev konsekvenser av att trotsa lagarna. Dom där skyltarna om dödsstraff för narkotikabrott har jag aldrig sett. Är det verkligen i Indo? Man får önska lycka till åt grabbarna, hoppas de lyckar trassla sig ur det hela. Om inte får nån baka in en bågfil i en limpa eller nåt..

Logga in för att svara
#60483 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

...killarna skulle cashat upp nar de kunde....

Annars ar ju lagar politiska, att roka pa indonesien ar ju lika farligt som vara fildelare i sverige...

Politisera eder...

Logga in för att svara
#60495 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen  

Dr. Hemlich

Hoppas Pundarna får sitta riktigt länge

Logga in för att svara
#60499 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Dr. Hemlich skrev:

Din MAMMA får sitta riktigt länge på sin påle...

Logga in för att svara
#60511 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen  

Dr. Hemlich

sverre skrev:
Dr. Hemlich skrev:

MIN MAMMA har det nog bättre än KNARKARNAS MAMMA Hehehehehehehehe,

Hur är det men din TRAILERTRASCH MAMMA

Logga in för att svara
#60514 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Dr. Hemlich skrev:
sverre skrev:
Dr. Hemlich skrev:

MIN MAMMA har det nog bättre än KNARKARNAS MAMMA Hehehehehehehehe,

Hur är det men din TRAILERTRASCH MAMMA

Har du HM boardshorts??

Logga in för att svara
#60516 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen  

Dr. Hemlich

Mina shorts, har jag sytt själv av hampa Så man inte åker dit

Logga in för att svara
#60518 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Dr. Hemlich skrev:
Mina shorts, har jag sytt själv av hampa Så man inte åker dit

Bra, då kan du ju söka upp ett syslöjdsforum....

Logga in för att svara
#60544 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Drugs are bad!!!!

Logga in för att svara
#60545 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

Lindzter
graphgraph

adamski skrev:

Hmmm... ja, vi tänker nog ungefär lika, men tycker lite olika...
Peace

Logga in för att svara
#60546 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

Lindzter
graphgraph

Fast jag håller med om att jämställdhet är något som är värt att kämpa för...

Logga in för att svara
#60550 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

adamski skrev:

Wow, WOW. Bara för att jag inte känner med 2 st idioter som åker ditt för droginnehav så jag har ett TOTALT förakt mot människor?
Jag är en fruktansvärd människa?
FÖR ATT JAG INTE TYCKER SYND OM 2 IDIOTER??
Vad är ni för människor igentligen?
Herre Gud. Hör du inte själv hur det låter?
Jag har brist på empatisk förståelse??
Jag har farliga åsikter som borde bekämpas??
Detta har gått för långt nu.
Du måste ju vara helt sjuk i huvudet.
Allt detta för att jag inte vill/kan känna förståelse för knarkare aller kriminilla?
Wow.
Ni är den mest tragiska samling Besserwissers jag någonsin har stött på!
Vem är det som inte kan acceptera vems åsikter här igentligen?

Jag kan fortfarande inte fatta hur i HELVETE du kan sitta och kalla mina åsikter farliga.
Om det är någon som är farlig så är det du. fy fan för att försvara kriminella och drogmissbrukare och kalla mig för monster, som inte har gjort något kriminellt i hela mitt liv. Du är fan en hemsk människa.

MEN INGEN AV ER SOM SITTER HÄR OCH SKRIKER ATT JAG ÄR ETT MONSTER HAR BEHAGAT SVARA PÅ HUR NI SKA HJÄLPA DESSA TVÅ OFFER!
VARFÖR?
SVERRE? SKA DU HJÄLPA DOM ? ELLER VILL DU BARA SKRIKA HÖGT FÖR ATT STRAFFET PÅ MAJA ÄR FÖR HÖGT? DET ENDA DU VILL ÄR ATT KUNNA RÖKA FRITT VART SOM HELST I HELA VÄRLDEN?
ADAMSKI? HUR SKA DU HJÄLPA KILLARNA? FÖR DU KAN VÄL INTE SITTA OCH RÅ KRITISERA MIG OCH KALLA MIG MONSTER OCH SEN INTE GÖRA NÅGONTING SJÄLV?
DU ÄR VÄL INTE EN SÅN HEMSK MÄNNISKA SOM JAG?

FÖR VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM NI I ERT TYCKE HAR DOM BÄSTA VÄRDERINGARNA I VÄRLDEN, ATT NI ÄR DOM HUMANAST PERSONERNA MED ULTIMAT MÄNNISKOSYN,
OM NI INTE GÖR NÅGOT????????
KILLARNA SKITER VÄL FAN I ERA ÅSIKTER, FÖR INTE FAN BLIR DOM FRIA ELLER KAN KÖPA FLÄKT BARA FÖR ATT NI TYCKER SYND OM DOM!! DOM BLIR INTE MINDRE FUCKADE BARA FÖR ATT NI TYCKER JAG ÄR EN IDIOT! FATTAR NI INTE BÄTTRE ÄN SÅ HÄR?

Jag VET att ni inte kommer att göra ett skit! enda ni kan är att sitta och kritisera andras åsikter samt klappa varann på axeln! PATETISKT.
Men är det inte oftast så? det är lätt låta munnen gå och prata och prata och prata, men inte lika kul att VERKLIGEN göra någonting.

SÅ NI SOM KRITISERAT MIG OCH HÅNAT MIG OCH KALLAT MINA INLÄGG FÖR DOM VÄRSTA I MANNAMINNE, HUR OCH NÄR KOMMER NI GÖRA ALLT FÖR ATT HJÄLPA DESSA 2 HELT OSKYLDIGA/OFFER?? SVARA PÅ DETTA!!!

Logga in för att svara
#60552 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Elijah
graphgraph

En sak till, låt inte detta ta fokus från min fråga i föregående inlägg bara, utan svara även på den.

Men ni som säger att mina inlägg är bland det mest skrämmande ni läst, vad grundar ni det på?

Det enda jag säger är att man får ta seden dit man kommer och att jag inte tycker synd om killarna.

Sen säger sverre att jag hatar människor tex, svar på vart i min inlägg jag säger det.
Sverre säger också att jag verkar hata svenskar att det är som judar som hatar judar.
Säg mig vart det står i mina inlägg.
Sverre skrev också med tanke på min fruktansvärda människosyn att man ska respektera knarkare och kriminella. Jag bifogade två länkar. Tittade ni på dom? Om inte gör det och berätta för mig varför jag ska ge min empati och respekt till en pedofil eller en kvinnodräpare.
Jake, vad är det i mina inlägg som gör den bland det mest skrämmande du läst?

Ni sitter och skriver hur hemsk jag är men svarar inte på mina frågor eller ger konkreta exempel.

Btw ett till exemple på hur jävla hemsk och inhuman jag är: 200 kr vardera VARJE månad i 8 år nu skänker jag till Rädda barnen samt till Röda Korset.
Sen ska NI komma och kritisera att jag pissar på 2 knarkande idioter?
KNARKANDE JA! Marijuana är narkotika klassat i både Indonesien och Sverige så rätt benämning är att dom just KNARKADE. Sen om ni pro maja pojkar har en annan benämning spelar ingen roll.
Hur mycket skänker ni till välgörenhet? hur mycket gör ni för att öka jämnställdheten i världen?
Hur mycket mer än att sitta på internet och skriva i detta forum gör ni igentligen?

Sen igen säger jag 1 cigg är ett misstag. 16 är INTE ett misstag.

Så svara nu först på hur ni kommer hjälpa dessa 2 killar samt svara på mina frågor jag ställt i detta inlägg.

Logga in för att svara
#60553 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ja fan, hatar folk som inte anvander overgangsstallen, idioter de borde skjutas pa plats!!
Mycket varre an knark o sant.

Logga in för att svara
#60554 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Elijha du kommer inte att får nån som helst vettig svar från varken sverre eller kompjonerna - så det är slik inge idé att utmanana de kring ett resonamang. Finns inte på kartan. Sedan begick du ett rätt vanligt misstag när du började med name calliing (som Jonny Reggie påpekade) Folk gör korkade, idiotiska saker i mellan åt. Det gör både du och jag. Men det gör de inte till idioter. Att kalla de knarkare är inte heller relevant i sammanhanget även det kan låta väldigt konstigt i din öron. Vi kan inget om deras vanor - i mina öron kan det vara mer eller mindre missbruk (jag är marisliberal till viss del... ) men det har som sagt inget större betydelse just nu. Därför kan vi lämna det därhän. Så tillbaka till ruta ett. Min fråga löd: Nån vi känner? Och frågan har vi inte fått svar på ännu. Sedan vi fått reda på det kan man ta ställning till vad man ev. kan göra eller inte göra. Deras situation verkar som vi alla vet - tragiskt - jag varken försvara eller fördöma deras handling men har en viss förståelse för att de sitter där de sitter och vill veta mera. Det var det hela.

Logga in för att svara
#60555 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
Elijha du kommer inte att får nån som helst vettig svar från varken sverre eller kompjonerna - så det är slik inge idé att utmanana de kring ett resonamang. Finns inte på kartan. Sedan begick du ett rätt vanligt misstag när du började med name calliing (som Jonny Reggie påpekade) Folk gör korkade, idiotiska saker i mellan åt. Det gör både du och jag. Men det gör de inte till idioter. Att kalla de knarkare är inte heller relevant i sammanhanget även det kan låta väldigt konstigt i din öron. Vi kan inget om deras vanor - i mina öron kan det vara mer eller mindre missbruk (jag är marisliberal till viss del... ) men det har som sagt inget större betydelse just nu. Därför kan vi lämna det därhän. Så tillbaka till ruta ett. Min fråga löd: Nån vi känner? Och frågan har vi inte fått svar på ännu. Sedan vi fått reda på det kan man ta ställning till vad man ev. kan göra eller inte göra. Deras situation verkar som vi alla vet - tragiskt - jag varken försvara eller fördöma deras handling men har en viss förståelse för att de sitter där de sitter och vill veta mera. Det var det hela.

Det var det bästa du har skrivit i mannaminne

Logga in för att svara
#60556 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
Gazzer skrev:

Det var det bästa du har skrivit i mannaminne

Förutom de översta raderna..

Logga in för att svara
#60557 Svar: Svenskar rökte på på Bali 15 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Elijah skrev:
En sak till, låt inte detta ta fokus från min fråga i föregående inlägg bara, utan svara även på den.

Men ni som säger att mina inlägg är bland det mest skrämmande ni läst, vad grundar ni det på?

Det enda jag säger är att man får ta seden dit man kommer och att jag inte tycker synd om killarna.

Sen säger sverre att jag hatar människor tex, svar på vart i min inlägg jag säger det.
Sverre säger också att jag verkar hata svenskar att det är som judar som hatar judar.
Säg mig vart det står i mina inlägg.
Sverre skrev också med tanke på min fruktansvärda människosyn att man ska respektera knarkare och kriminella. Jag bifogade två länkar. Tittade ni på dom? Om inte gör det och berätta för mig varför jag ska ge min empati och respekt till en pedofil eller en kvinnodräpare.
Jake, vad är det i mina inlägg som gör den bland det mest skrämmande du läst?

Ni sitter och skriver hur hemsk jag är men svarar inte på mina frågor eller ger konkreta exempel.

Btw ett till exemple på hur jävla hemsk och inhuman jag är: 200 kr vardera VARJE månad i 8 år nu skänker jag till Rädda barnen samt till Röda Korset.
Sen ska NI komma och kritisera att jag pissar på 2 knarkande idioter?
KNARKANDE JA! Marijuana är narkotika klassat i både Indonesien och Sverige så rätt benämning är att dom just KNARKADE. Sen om ni pro maja pojkar har en annan benämning spelar ingen roll.
Hur mycket skänker ni till välgörenhet? hur mycket gör ni för att öka jämnställdheten i världen?
Hur mycket mer än att sitta på internet och skriva i detta forum gör ni igentligen?

Sen igen säger jag 1 cigg är ett misstag. 16 är INTE ett misstag.

Så svara nu först på hur ni kommer hjälpa dessa 2 killar samt svara på mina frågor jag ställt i detta inlägg.

tyck vad du vill, jag bryr mig inte, men jag har lite svårt med att folk låsas upp i buror pga av något som classificeras som olagligt men går inte ut på andra över huvudtaget.

Det kanske är olagligt för kvinnor att gå utan hal i visa länder, men jag hade tyckt synd om dem om dem blev stenad eller fängslad för det också.

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!