Jag var där från Oktober - slutet av januari. Alltså under hela regnperioden. Jag har varit där under torrperioden också och skulle verkligen tipsa dig om att åka då istället.

haha
Men vi hade trots allt en väldigt bra tid, med sjuukt bra surf många gånger.
Under wetseason så funkar i princip bara östsidan, vilket egentligen inte är fel. Östsidan har många bra bryt, som Nusa dua och Serangan. Du kommer få många dagar med offshore, vilket heller inte är fel. Oftast blåser det västligt och då funkar det bra på många av östsidans spots. Vågriktingen är annolunda under wetseason också. Dessvärre kan det bli sjuukt strömt på många spots, men du får paddla mer helt enkelt.
Januari regnar det i princip mest. vi har typ 2 veckor med näst intill bara regn. Men det är bara till att köpa en poncho och hoppa upp på scootern och köra iväg. Men det var nice.

Slapp man bränna sig så mycket av solen

haha
En positiv sak är att det inte är så crowded, klart det kan ligga mycke folk på sina ställen men det är inte överfullt av aussis och japsar som det brukar vara under torrperioden.
Skulle jag åka igen, eller när jag gör det;) För Bali och indo är gryyyymt!! Så gör ja det mellan april - juni. Dvs när det inte är så mycke folk, när man ser solen, och vågorna på västsidan funkar perfekt.

Dock sitter högervågorna på östsidan som en smäck.
Ni bör pröva kanggu, Tugo och Brawa på västsidan under regnperioden, kan blir riktigt epic om ni har tur. Hyr gärna tv o dvd, kan vara rätt mysigt och ligga på terassen med en öl och kolla lite film när det störtregnar frammåt kvällen.
Men INDO ÄÄR NIIICE!!
Ha en go resa, det lovar ja att ni kommer ha!!