Facebook data

1
morgonsurf aiight! (torö)
#6019 morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

japp!! Porra pilot och snake-aloss tänkte imorgon (tisdag) dar oss ut tidigare än tuppen till torö för en skön morgnsession. vi åker ifrån norrort vid 6 och har vägarna förbi gullmars plan t.ex om någon är pepp på att haka.

ring isåfall och väck oss ca 05.45 på porra:0705299690 elr snaken:0735284096

Logga in för att svara
#6037 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

hur var det? funderade på att åka men det såg ut att bli lite för jobbigt (=hårt kallt onshorekaos)...

Logga in för att svara
#6043 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen  

snaken

de stämmer:)!! kyligt, onshore kaos med några fina vågor imellan åt.

klassiskt

Logga in för att svara
#6044 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

fan va snabb du va din jävel

Logga in för att svara
#6132 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

liten sammanfattning för er som inte kom ut dessa dagar...

tisdagsmorgonen var en typsik torö session. bröst-huvudhögt i setten, bara jag och snaken ute och en riktigt fin soluppgång.. både jag och min vänn svor att aldrig mer åka till torö om det inte var varmare än 15 grader i vattnet.

självklart skulle vi ut dagen efter också....

onsdagsmorgonen var en morgon vi fruktade hela tisdagen, natten till onsdagen och onsdag morgon. vinden ven i lägenheten så de lät som en spökorkester. med vindar kring 20 s/m sydligt så är torö inte din vänn, utan din värsta fiende. när vi vaknade var tröttheten och otagget ett faktum.. som tur var fick vi med oss farsan som ville filma hela spektaklet..
...när vi springer ner för stigen så är det i stort sätt vindstilla och ett huvud+ torö med side/offshore är det som möter oss tillsammans med en soluppgång som slog det mesta..
jag snaken och en skön dude med gul bräda (?!) låg ensamma i ca 1 timme då 2 andra killar joinade oss..

lite tråkig läsning möjligtvis, men var bara tvungen att få min lycka och tillfredställelse på papper

fred!

Logga in för att svara
#6134 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Låter ju sjukt trevligt!

Logga in för att svara
#6142 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

snakie
graphgraph

sjukt trevligt av de verkligen.

dock till min besvikelse hade jag nog lämnat mina handskar kvar på taket när vi åkte hem på tisdagen.
I morse när dräkten var på och tagget på topp så märkte jag ju att handskarna ej va i bilen.
Det kan inte vara möjligt tänkte jag, bästa torö jag sett under min korta tid som surfare, inga i vattnet och jag har glömt handskar????
jag tog ett par våtddräktsdojjor porra hade me sig i reserv och körde som handskar.. inet alls pjokigt, varmt men lite orörligt. fick bara byta lite grepp vid pop-up.
efter 30min va ja trött på dojjorna till handskar och körde utan sista timmen. kyligt men stokad till max höll man sig kvar!

tack för en skön morgon!

Logga in för att svara
#6149 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Tokigt bra session på Torö idag. Riktigt avspänt. De där två snubbarna som kom efter en timme var jag och anders. Sen när ni dragit dök två andra killar upp, Limpan och Toski. Riktigt sköna lirare, kul att sitta i en glassy lineup och snacka skit å vänta in vågor. Tack grabs!

Logga in för att svara
#6156 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

En magisk plats, en magisk dag med ett torö som levererade magi. Skönt att se hemmapärlan bjuda upp till dans med utländska steg. 4 pers mer behövs inte, ni andra kan fortsätta sitta hemma och talla på er själva eller vad ni nu gör hehe. Tack för idag slut för idag.

Logga in för att svara
#6166 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Bara att lyfta på hatten och gratulera! Själv hade vi det tyvärr inte lika fint idag. Efter ett grymt eftermiddagssessions på Cape St. Franz tog vi igår kväll in på ett vandrarhem i Iggesund med stora förhoppningar på onsdagsmorgonen. Tillbaka vid Frasses kunde vi bittert med en klump i magen beskåda en helt underbar soluppgång, klockren offshore och näst intill obefintliga vågor. Det på morgonen väntade vridet hade kommit redan vid 2-3 tiden och årets första och kanske tidernas bomkörning var ett faktum. 17 tunga mil hem...

Logga in för att svara
#6167 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

¤&%%¤/&% gaaaahhh!!! Hur länge höll det i sig? Jag begår harakiri om det var bra på eftermiddagen, var hos tandläkaren först och sen efter ett par mil börjar reserven blinka, och så har man såklart glömt plånkan hemma. Vågade inte chansa på att det var nån där efter 13 så det var bara och bita i det sura äpplet och åka hem igen.

Logga in för att svara
#6169 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen  

porra

ja kan lätt tänka mig att det var vågor kl 13 och nån timme till.. var fortfarande stort (lite över huvudet i de största seten) när vi drog kl halv 11....

skåne och norrland i all sin prakt men när torö levererar så är det så uuunderbart!!!! kan vara för att man är en hängiven local

peace

Logga in för att svara
#6170 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen  

porra

ps. ska försöka lägga upp nåra bilder i dagarna..

Logga in för att svara
#6366 Svar: morgonsurf aiight! (torö) 18 år, 4 månader sen  

Johan

Faan va' gott att ni fått fin surf i veckan grabbar. Lägg upp film och bilder så att vi som tyckte det var "kul" (läs var tvugna) att börja jobba igen efter trettonhelgen och missade surfet kan få oss lite lycka vi också.

Kanske syns söndag morgon...?

Kör hårt!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!