|
#6020 |
Surfa Chile? 18 år, 4 månader sen |
Stoke: 18 |
erc
|
Sitter och spanar på wannasurf och e sjukt sugen på att dra en surftrip till Chile.
Finns det någon av er som har varit där? Det finns ju grymmt mycket kust att utforska, så lite tips skulle vara fett, Crowd, bästa sätt att ta sig runt, priser mm.
Snackade med en Aussie i CR som påstod att på vissa ställen var rånrisken sjukt hög, bland annat vid Punta de Lobos...
tack på förhand
|
|
|
|
|
#6031 |
Svar: Surfa Chile? 18 år, 4 månader sen |
|
Ylva
|
Jag blev av med en handduk vid Punta de Lobos. Det är nog dummt att lämna saker obevakade på stranden. Fast jag älskar platsen ändå!
Jag är ganska så nybörjare när det gäller surf, men om man bodde i pichilemu så.... Jag får ta och flytta dit och lära mig surfa på riktigt någon dag helt enkelt, det är ju så grymmt underbart!
Vad gäller punta de Lobos så är det väldigt vackert, fina vågor, lite mycket stenar för min smak (vilket beror på att jag inte kan så mycket, de som vet hurman gör har inga problem, och väldigt många väldigt trevliga människor.
Ls pichilminos själva pratar om Puertecillo, men dit är det nog väldigt svårt att ta sig som turist om jag har fattat saken rätt.
|
|
|
|
|
#6035 |
|
El Toro
|
Bodde i Chile och lärde mig surfa (hjälpligt) där. Väldigt bra vågor men inget vidare som nybörjare (i alla fall norra Chile)! Generellt skulle jag beskriva Chile som en rätt hardcore surfdestination. Kallt vatten, stora, tunga vågor som bryter över rev eller sten och mycket strömmar och svåra utpaddlingar. Iquique där jag bodde får tex minus i Surfguide World pga "No mellow breaks" och jag har läst en hel del artiklar om mellersta Chile som ofta handlar om att det är svårt att surfa där. O andra sidan har jag alltid velat åka tillbaka dit nu när jag har mer erfarenhet, för vågorna är av hög klass och vad jag hört fortfarande inte överdrivet crowded.