|
#60201 |
Hemmabyggestävling på lördag den 9-10/5 15 år, 11 månader sen |
Stoke: -10 |
|
Nu blir det av!!
Enligt Windfinder veckoprognos blir det bra tryck på lördag eftermiddag.
- Hemmabyggestävlingen är med andra ord PÅ!
Exakt tid för tävling bestäms dagen innan. Håll ögonen öppna.
Vi försöker naturligtvis köra när vågorna är som bäst men vi kan ruckar på tidsschemat något om någon har problem att dyka upp en exakt tid. Men försök komma i god tid innan. Torö är lynnigt på våren.
De som har någon kamping-korvgrill storlek större kan väl ta med sig den. Vad som ska läggas på denna eventuella grill får dock var och en stå för.
|
|
|
|
|
#60203 |
Svar: Hemmabyggestävling på lördag den 9-10/5 15 år, 11 månader sen |
|
Vi som vill kommer att joina städningen som tursamt går av samma dag. Inget tvång men som hemmabyggare känns det väl helt rätt eller hur.
|
|
|
|
|
#60209 |
|
Redax
Kan du göra så att denna tråd ligger fast i toppen här på forumet, tills helgen i alla fall? Kanske inte tillräckligt seriös och antalet deltagare är kanske för få, men det skulle vara kanon om det gick 
|
|
|
|
|
#60212 |
Stoke: 7 |
Cagge
|
Va cool! Säj till om du behöver låna jerseys/tutor/flaggor etc..
|
|
|
|
|
#60215 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Det är klart att den här ska klistras! Det är ett rågrymt initiativ och en kul idé! Ni kanske t.o.m. kan samorganisera med Surfrider och strandstädningen samma dag, vad vet jag? Önskar er all lycka och ser fram mot att se resultatet.
|
|
|
|
|
#60217 |
Stoke: 2 |
|
Fan vad grymt Alex att du kommer & joinar städningen! Eftersom städningen är på förmiddagen blir det en grym kombo!
|
|
|
|
|
#60264 |
Stoke: 4 |
Nick
|
hehehe, jag kan de flesta helger i maj utom denna:(
Hoppas ni får en kanondag däruppe! 
|
|
|
|
|
#60293 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
alex el gordo skrev:
Vi som vill kommer att joina städningen som tursamt går av samma dag. Inget tvång men som hemmabyggare känns det väl helt rätt eller hur.
Nu såg jag att du redan föreslagit det där, hehe! Hur som helst, bra timing med swellet.
|
|
|
|
|
#60302 |
|
Testade min bräda igår... Andra vågen körde en snubbe, som tyckte det var roligt att hela tiden ligga en meter ifrån mig, rakt in i min bräda med alla tre fenorna. Nu har jag tre fina sår som går in en decimeter i brädan i höjd med logon. Då jag inte kommer ha tid att laga brädan innan tävlingen så kommer jag istället bara ha den liggande på torra marken... Det visade sig nämnligen att frigolit suger vatten som en svamp, tvärt emot vad jag trodde. Den väger säkert dubelt så mycket som innan. Man ska inte bygga i frigolit helt enkelt.
Min stoke har lagt sig lite MEN tävlinge är på fortfarande
Skulle vara bra att veta hur många som kommer?
|
|
|
|
|
#60322 |
Stoke: 49 |
|
Jag kommer nog ner om inte annat för att städa. Gjorde en bräda till min dotter för drygt år sedan som jag kan tävla med. Dock ser det ut att vara lite tunt på vågfronten, blir nog mer fredag kväll som prognoserna ser ut nu. Men ett mikrotorö är mycket roligare än inget alls... /JB
|
|
|
|
|
#60344 |
Cagge
|
Tyckte det var lite kallt igår så jag tar med en microvågsugn. 
|
|
|
|
|
#60412 |
|
Prognosen är inte lika bra längre. Det ser fortfarande surfbart ut men relativt smått. Det verkar ju dessutom som att det bara är jag som gjort bräda för denna typ av vågor så om ni vill köra en annan helg så säg till.
Återkommer imorgon.
|
|
|
|
|
#60455 |
|
Bara två som sagt sig kunna komma.
Ska vi skjuta på det?
Roligare om vi blir ett gäng.
|
|
|
|
|
#60479 |
|
Måttligt intresse verkar det som. Jo jag tappade nästan lusten själv när brädan pajjade ihop.
Vi drar ut och städar istället tycker jag, var och en på sitt bryt och strand.
Om intresset ökar senare i maj så får ni hojta till här på forumet.
Redax
Gör om den här till vanlig länk om det går. Tack för hjälpen i alla fall.
|
|
|
|
|
#60568 |
|
Jag är gärna med och tävlar med gamla bettan som var min första bräda och hemmabygge. Detta eftersom brädan jag hade tänkt att delta med inte är klar!
Nu är det ju inte så många som vill vara med så då kanske det är bättre att skjuta på det. kan du hinna laga pärlan också Alex!
/Simon
|
|
|
|
|
#60570 |
Stoke: 33 |
|
Ger Hemmabyggestävling paong till SSA's "bäst i sverige ranknings lista"...?

|
|
|
|
|
#60572 |
|
Andiss skrev:
Ger Hemmabyggestävling paong till SSA's "bäst i sverige ranknings lista"...?
Nej
Detta är ett till 100% oseriöst jippo för oss som gillar surfbrädor, tänka på dom, snacka om dom och bygga egna, samt givetvis surfa på dom.
|
|
|
|
|
#60573 |
|
Tycker det är konstigt att exempelvis Fugusport och Erik G inte varit mer aktiva. Här har de chansen att visa att de är bättre än en vanlig hemmabyggare... eller inte.
|
|
|
|
|
#60592 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Jag har inte tid...beklagar. Inget ont om Torö heller men varför inte hålla det på nåt ställe med bättre surf? Kanske Gotland istället? Går det verkligen få ihop tillräckligt med gubbar till ett sånt här evenemang?
|
|
|
|
|
#60625 |
Stoke: 11 |
Willy
|
ErikG skrev:
Jag har inte tid...beklagar. Inget ont om Torö heller men varför inte hålla det på nåt ställe med bättre surf? Kanske Gotland istället? Går det verkligen få ihop tillräckligt med gubbar till ett sånt här evenemang?
Haha! Kan inte låta bli...
Du har inte tid men du föreslår att det ska vara på Gotland istället?!?! KOKOBÄNG!
Sen ifrågasätter du hela grejen???! KOKOKOKOBÄNG!
|
|
|
|
|
#60628 |
|
|
|
|
|
#60630 |
ErikG
|
Willy skrev:
ErikG skrev:
Du har inte tid men du föreslår att det ska vara på Gotland istället?!?! KOKOBÄNG!
Sen ifrågasätter du hela grejen???! KOKOKOKOBÄNG! Jo kanske kan va med en annan har DU tänkt så långt KOKOBENGT?
|
|
|
|
|
#60632 |
ErikG
|
Willy skrev:
ErikG skrev:
Sen ifrågasätter du hela grejen???! KOKOKOKOBÄNG!
Nu var det ju så att Alex undrade varför jag inte engagerat mig i detta och jag svarar. Åka 60 mil för att surfa Torö (jo vet att det är ok eller bra ibland..) lockar inte MIG tillräckligt mycket. Gillar inte iden att tävla heller, ok jag vet att det inte är en tävling...öööhhsttöön
|
|
|
|
|
#60673 |
|
Erik
Anledningen med att jag överhuvudtaget slet med att visa hela mitt bygge, samt att försöka få ihop folk som också intresserar sig för att bygga själv i denna "tävling" är att jag kände att det behövdes lite mer surfrelatierade trådar på Surfsverige, och lite fler aktiviteter bland oss svenska surfare i sverige.
För tyvärr är surfsverige idag bara en comunity för "humorister" med teman som inte ens är i närheten av surfing. Trist tycker jag, men majoriteten har ju alltid rätt...
Att "tävlingen" fick bli här var ju för att faktiskt finns en del surfare norr om Sthlm och att det då liksom blev i mitten. Att jag dessutom bor här gör ju att det skulle vara lite väl krystat om jag skulle arrangera en dylik grej i Skäret eller Mölle...
Så Erik, meningen var inte att vi skulle scora de absolut bästa vågorna i sverige utan träffas och ha möjlighet att utbyta idéer och erfarenheter med varandra. Kanske sporra de som inte lyckats så bra med sitt första bygge och glädjas med de som lyckats riktigt bra. Du och Fugusport kunde ju visa och prata om hur ni gör och varför, utan samma risk att bli lästa mellan raderna som här på forumet.
Om du har någon bättre idé, på annan plats, som du arrangerar, så är jag inte sen att nappa.
Tjoflöjt
/Alex
|
|
|
|
|
#60686 |
ErikG
|
Tycker fortfarande det är en kul ide. Har som sagt dåligt med tid just nu. Är heller inte så aktiv med brädbyggen just nu heller. Brist på lokal också tyvärr just nu. Jag har inte byggt mer än 5-6 stycken så vet inte om jag kan bidra så otroligt mycket mer än nån annan. Vi kanske kunde samarrangera nåt till hösten, om den jävla tiden räcker til..Lite bättre chans att få riktiga vågor också, kanske på nåt ställe som funkar på många vindriktningar Har ev lite nybyggen och ideer på gång i mån av tid. Ska se om jag kanske kan fota lite mer också, jag lagar en del brädor. Tyvärr är det ju kletigt och dammigt så det blir lite tricksigt.
Hade
|
|
|
|
|
#61061 |
Stoke: 2 |
|
jag är glad att det inte blev av i helgen, jag var sjuk och i göteborg. men om tävlingen skjuts till i höst kommer mitt hemmabygge inte finnas längre, med tanke på hur snabbt den slits.
jag är riktigt sugen på att kolla in och höra andras hemmbygehistorier. hoppas att det vågar på sig till nästa helg! 
|
|
|
|
|
#61070 |
|
Om vi blir ca 10 pers, och dessa hör av sig här på forumet, så kan jag tänka mig att hålla i tyglarna. Vi hörs.
|
|
|
|
|