Facebook data

1
surflagar
#60414 surflagar 16 år sen Stoke: 0

Kesse
graphgraph

Jag är ju total nybörjare och vill inte vara i vägen i vågorna. Jag vill inte få en smäll på käften för att jag gör fel. Ej heller bli ovän med localsen. Det blir även roligare om jag fattar orden "proffsen" säger.

Har för mig att jag sett en "vågsurfing for dummies" samt en ordlista för nybörjare på forumet.
Har sökt, men sökmotorn verkar vara paj. Får bara 0 i resultat vad jag en söker på.

Trodde att den som först paddlade med vågen hade företräde. Men efter att läst runt lite blir jag förvånad av att det i "surfetikett" står jag satt lägst på vågen och har därför företräde. Medans motparten skriver jag låg och gled med vågen tills den blev kraftfull nog att surfa.

Om jag hade droppat in på en våg där någon sitter på sin planka en bit ner i vågen. Skulle jag tolka det som han satt och pissade eller vilade. Om någon gled på vågen skulle jag tolka det som han avvaktade. Har även dessa "vilande" personer företräde på vågen även om man kommer paddlande för att få fart.

Hoppas någon kan klistra in länkar till relevanta texter.

/Thomas

Logga in för att svara
#60416 Svar: surflagar 16 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#60419 Svar: surflagar 16 år sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Logga in för att svara
#60423 Svar: surflagar 16 år sen Stoke: 0

Kesse
graphgraph

Tackar.
Är kass på engelska och har översatt dem i google. Blir skum gramatik men man hajjar ju innebörden.
Mer tips mottages tacksamt.
/Thomas

Logga in för att svara
#60429 Svar: surflagar 16 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Sharkboy har flera ggr lagt in en tråd med "surfregler". prova att söka igen, detr fungerade på min PC.

Lycka till där ute:)

Peter
www.nordicsurftravel.com

Logga in för att svara
#60431 Svar: surflagar 16 år sen Stoke: 0

Kesse
graphgraph

Sökord surfregler
Totalt 0 träffar

Tyvärr, funkar inte

Logga in för att svara