Facebook data

1
förlorat bagage
#6068 förlorat bagage 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

Flög med BA till marocko över nyår, fick inte min boardbag under hela rean och inte fått den ännu heller... någon som varit med om detta med BA? ersättningsnivåer etc? Vad lyckades ni få ut?
peace

Logga in för att svara
#6073 Svar: förlorat bagage 18 år, 4 månader sen  

Surfshopen

Boardbagen brukar försvinna snabbt under rean!

Logga in för att svara
#6086 Svar: förlorat bagage 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Jag hade samma problem med Air France. Boardbagen kom inte ner förrän efter 5 dar. Håller du bara reda på papperen - lost luggage-papperet, kvitto på uthyrda grejer, etc - så får du igen pengarna. Sen när jag åkte hem missade de min anknytande flight vilket gjorde att jag fick betala 50 Euro mer eftersom jag blev bokad med Lufthansa från Paris (de tar mer för brädor) och när jag kom till stockholm hade arlanda express och bussen slutat gå - fick ta taxit. Men detta ersatte de också.
Ska hädanefter försöka undvika att inte flyga direkt om det går, Tap direkt till Portugal nästa gång.

Logga in för att svara
#6088 Svar: förlorat bagage 18 år, 4 månader sen  

nin

Om du bokat reasan med visa kort hade du nog fått hela beloppet om du köpt ny bräda där nere.
Försäkringen som ingår i Visa gäller dock bara inköp utomlands tror jag... men det är klart... om BA slarvat bort brädan helt och hållet får de väl ersätta den? Lusläs kreditkorts papper och resevillkor.

Jag tror max belopp på VISA är 8000 kr per person för försenat bagage.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!