Facebook data

1
Veckans swell i Norge
#60702 Veckans swell i Norge 16 år sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Nån mer æn jag som fick kænna på swellet som vi hade hær i veckan?!?!
Ær i stavanger och jag kan sæga att Revehavn gick av. Tisdag, onsdag och torsdag bjød sjukt skøna åk. Blåste sydligt och vågorna låg på från væst. Man kan ju verkligen inte klaga nær man låg dær sjælv de 2 førsta timmarna på tisdagen.
Igår fredag var man istællet på pointbreaket på sola, lite långt mellan varje set, men nær de væl kom var det vært. I princip goa åk på 100-200 meter.
Kommer lite bilder sen.
haaade! Ge jærnet!

Logga in för att svara
#60704 Svar: Veckans swell i Norge 16 år sen Stoke: 1

IslandWarrior
graphgraph

tjaaa....

Logga in för att svara
#60705 Svar: Veckans swell i Norge 16 år sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Så här såg det ut förra i Stadt i lördags för en vecka sedan.

Logga in för att svara
#60706 Svar: Veckans swell i Norge 16 år sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Logga in för att svara
#60712 Svar: Veckans swell i Norge 16 år sen Stoke: -234

sverre
graph

IslandWarrior skrev:
tjaaa....

Jävla spray där!!!

Logga in för att svara
#60870 Svar: Veckans swell i Norge 15 år, 12 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

fick åka några vågor i hoddeviken i lördags å söndags..
å inviga "husbilen"!
vågorna va ju helsköna enligt mig, fick några långa åk på guppiga vågor å t.o.m vind från land en stund på kvällen!! de va en upplevelse för de va kallt i vattnet och fick sand i ögat som inte lossna förns idag å då är ögat lite svullet å jävligt..

offtopic: tips på hur man får sand ur ögonen så fort som möjligt om man inte har en ögontvätt?

mera swell i norge tack

Logga in för att svara
#60878 Svar: Veckans swell i Norge 15 år, 12 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

marQs skrev:
å inviga "husbilen"!
vågorna va ju helsköna enligt mig, fick några långa åk på guppiga vågor å t.o.m vind från land en stund på kvällen!! de va en upplevelse för de va kallt i vattnet och fick sand i ögat som inte lossna förns idag å då är ögat lite svullet å jävligt..

offtopic: tips på hur man får sand ur ögonen så fort som möjligt om man inte har en ögontvätt?

mera swell i norge tack

hehe... nja... pilla lite med fingret kanske och blinka extra mycket och hårt...

Har du målat något då?

Logga in för att svara
#60882 Svar: Veckans swell i Norge 15 år, 12 månader sen Stoke: 3

mariapetersson
graphgraph

Jädrarns kanoner!!!

är det svinigt kallt ännu? hur länge klarar man sig på en 3.2 våtdräkt?

Logga in för att svara
#60911 Svar: Veckans swell i Norge 15 år, 12 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

marQs skrev:
å inviga "husbilen"!

mera swell i norge tack

Offtopicsvar: Snabbaste sättet att bli av med sand i ögonen bord vara att dyka ned med huvudet under vatten med öppna ögon & låta havet göra sitt. Annars är ju vanlig koksaltlösning inte så dumt. Häll över i typ en sportdryckflaska som du kan reglera flödet i, lägg dig på rygg & skölj ögonen. Går kanske i nödfall med vanligt sötvatten oxå...?

Logga in för att svara
#60922 Svar: Veckans swell i Norge 15 år, 12 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

mariapetersson skrev:
Jädrarns kanoner!!!

är det svinigt kallt ännu? hur länge klarar man sig på en 3.2 våtdräkt?

Är cirka 10 grader i vattnet nu i Hoddevik, inte vidare kallt. men det är kallt när du kommer upp pga vinden.
3,2 är nog i tunnaste laget just nu. surfat hela helgen i 4,3 och det gick fint i 3 timmar åt gången.

Logga in för att svara
#60976 Svar: Veckans swell i Norge 15 år, 12 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

sverre skrev:
marQs skrev:
å inviga "husbilen"!

mera swell i norge tack

hehe... nja... pilla lite med fingret kanske och blinka extra mycket och hårt...

Har du målat något då?

Sandkornet kom ut efter en natt tror jag.. de bästa sättet är nog att INTE peta å hålla på för då glider det runt..
Å int hare blivi nån målning heller..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!