|
#6072 |
Kom och rädda Mölle på lördag! 18 år, 4 månader sen |
Stoke: 3 |
|
Uppmaning,
Vi behöver alla entusiasterna och engagerade surfare på lördag till ett av Sveriges bästa surfställen, Mölle. Prognosen lovar just nu feta vågor. Vi behöver ju som sagt lite medial uppmärksamhet för att slippa vågbrytaren på n. strandvägen, vilken skulle sätta stopp för en utmärkt 100 m glassig höger. Jag har lyckats få kontakt med en journalist på Helsingborgs dagblad som väntar på oss & surfdagen D... Så ha koll på vädergudarna framöver och ställ upp!!!! Ta med familjen, vi, min familj & jag, bjuder på värme samt lätt förtäring, då vi bor i Mölle.
STÄLL UPP
/Mats m. familj
|
|
|
|
|
#6081 |
Svar: Kom och rädda Mölle på lördag! 18 år, 4 månader sen |
Stoke: 68 |
|
RING SVT GUBBEN DEM ÄLSKAR SENSATION..RING DEM DEFINITIVT...KAN BLIR KL.18 NYHETER..DET ÄR BRA...
|
|
|
|
|
#6083 |
Stoke: 7 |
Cagge
|
Fan..... Jag blir så djävla sne när jag får läsa om sånt här. Vad är det fråga om??? 50 st motorbåtar som släpper ut en massa föroreningar, bara genom att ligga vid bryggan. Kolla upp svågerpolitiken därnere, vem känner vem osv... Det viktigaste är vad detaljplanen säjer, vilket datum gäller den ifrån? Finns det ngn sällsynt ört/växt på platsen, parningsställe för sjöfågel/ surfare eller fornminne. Tag kontakt med länsstyrelsen & framför era synpunkter. Tyvärr hjälper det inte mkt med en manifestation om inte Ni har ngt att komma med. Allvarligt talat är unika lokaler med flora & fauna viktigare än surfare vid dessa bedömningar. Tyvärr kan jag inte komma ner på lörd men önskar er lycka till. Även om ert motstånd i den kommunala byråkratin är avlönade för att sköta papper bör ni ej lägga er utan att överklaga alla möjliga beslut. . Försök hitta en målsägare/berörd part dvs granne med marinan som tycker som oss surfare.Visa att Ni inte ger Er så lätt. Det skall kosta cred, pengar och missnöje att bygga pirfan. Kommer ner som gäst och surfar sönder piren ngn gång. Man kanske borde passa på medan vågen fortfarande exitsterar. GO FOR SURF.. / Cagge
|
|
|
|
|
#6087 |
Stoke: 0 |
|
|
|
|
|
#6090 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Men vad är det egentligen som gäller enligt de senaste planerna för hamnutbyggnaden?
Det senaste jag hörde ryktas var att det nu endast skulle byggas en ny pirdel som skulle förbinda och täppa till mellan den yttre piren och mellanpiren.
Detta pga penningbrist.
Kunde man inte involvera dom som bor med havsutsikt över brytet? Jag vet inte hur ni skulle reagerat men hade jag bott där hade jag definitivt INTE velat ha nåt pirbygge mitt framför min havsutsikt
Vore det inte bättre att dom helt enkelt la ner alla byggpengarna på att fixa riktigt rejäla bojar och förtöjningsdon som kan ta upp den sjö som nu skvalpar runt i hamnen.
Har heller aldrig riktigt fattat varför dom nödvändigtvis ska bygga ut hamnen? Visst svingar det in lite småsjö i hamnbassängen men så farligt är det väl inte?
|
|
|
|
|
#6102 |
|
fototjejen
|
Har inte kollat prognosen
Kommer någon möjligen ligga i på eftermiddagen?
Har lite ärenden i regionen, och funderade på att hitta förbi med en väninna.
Kanske kan ta lite bilder... om någon har en fet kamera... dock inte från vattnet...
Sorry...jag är för vek för det här med vintervatten...
|
|
|
|
|
#6123 |
Kontakt Mats 18 år, 4 månader sen |
|
Moi
|
Hej Mats!
Hur kan man nå dig? Kan du lämna din email alt tel nr??
Tack
|
|
|
|
|
#6129 |
Mölle needs a hand! 18 år, 4 månader sen |
|
Mats,
Vi från och runt Varbergs trakten försöker skicka ner en trupp för att se till att det vi alla lever för inte tas ifrån oss!
Engström
|
|
|
|
|
#6135 |
Stoke: 18 |
erc
|
Om ni vill ha oss kommer vi en trupp från GBG med! Bra jobbat
|
|
|
|
|
#6137 |
Stoke: 14 |
|
Kommer från Oslo på Lördag. förhoppningsvis blir vi 4st
|
|
|
|
|
#6139 |
|
Schysst! vi behöver visa upp oss för media för att upplysa allmänheten och politikerna. Steg 1 är alltså redan spikat och finansierat av kommunen. D.V.S. en tillbyggnad på den stora piren med fyren i vinkel mot den mindre piren i mitten. Det borde inte inverka allt för mycket på vågen, man vet ju inte om dom bygger den bredare och får muddra upp en ränna för att komma in i hamninloppet. Hursomhelst steg 2 är den dystra dödsdomen för Möllevågen, då man planerar att bygga en vågbrytare från N. Strandvägen. Kommunen anser inte att dom själva vill och kan finansiera det 10 miljonersprojektet. därför läggs det på is tillsvidare. Personligen tror ju jag att det finns knäppgökar som är villiga att investera och då byggs sen ju... Så vi kan väl iafal göra en namnlista och skicka med ett brev till Kovacs. Då har man ju iallafall försökt. Hoppas vädret blir västlig kuling! Då ses vi i vattnet! Kom hit och rippa!
Aloha från Mölle
0709-922628
Mats
|
|
|
|
|
#6140 |
Stoke: -18 |
|
Hej nån som åker från Sthlm har bil och 2 platser kvar är dock inte säker på att jag kan åka men hur ser det ut från sthlm många som ska ner??
stay fresh...
andreas
|
|
|
|
|
#6150 |
|
några från gbg lr vbg som ska ner ??
|
|
|
|
|
#6154 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Svullo skrev:
Schysst! vi behöver visa upp oss för media för att upplysa allmänheten och politikerna. Steg 1 är alltså redan spikat och finansierat av kommunen. D.V.S. en tillbyggnad på den stora piren med fyren i vinkel mot den mindre piren i mitten. Det borde inte inverka allt för mycket på vågen, man vet ju inte om dom bygger den bredare och får muddra upp en ränna för att komma in i hamninloppet. Hursomhelst steg 2 är den dystra dödsdomen för Möllevågen, då man planerar att bygga en vågbrytare från N. Strandvägen. Kommunen anser inte att dom själva vill och kan finansiera det 10 miljonersprojektet. därför läggs det på is tillsvidare. Personligen tror ju jag att det finns knäppgökar som är villiga att investera och då byggs sen ju... Så vi kan väl iafal göra en namnlista och skicka med ett brev till Kovacs. Då har man ju iallafall försökt. Hoppas vädret blir västlig kuling! Då ses vi i vattnet! Kom hit och rippa!
Aloha från Mölle
0709-922628
Mats
En sak som borde påpekas för dom som nu vill ha den där ytterpiren också är att vattenkvalitén redan nu vissa dagar kan vara rätt så dubiös med en inte alltför fräsch bajsaktig smak och lukt på vattnet.
Detta till trots att nuvarande vattenutbytet är rätt så omfattande.
Man vill ju inte ens tänka tanken på hur vattnet skulle kunna se ut och lukta på somrarna inne i hamnen om dom stänger av hela vattencirkulationen.
Kanske vore detta något att påpeka inte minst för alla er Möllebor! Vill ni verkligen ha en toalettskål till hamn?
Har dom verkligen utrett den aspekten av en eventuell tillslutning av hamnen?
Det verkar inte som dom tänkt igenom den sidan av saken överhuvudtaget?
|
|
|
|
|
#6160 |
Wath s up Nirre? 18 år, 4 månader sen |
|
Team Syd
|
Tja Nirre!
Du behöver inte komma ner! Vi åker up till dig istället det är enklare så ok?
Team Syd
|
|
|
|
|
#6164 |
Stoke: 30 |
|
erc skrev:
Om ni vill ha oss kommer vi en trupp från GBG med! Bra jobbat
You wanna go ERC? I can take off from work and we'll be three, that gives us some room fo da boards as well.
|
|
|
|
|
#6168 |
|
porra
|
tyresö, jag nirre å snaken drar nog ner men är osäker på plats... vi kan ju höra av oss om det nu blir över..
peace
|
|
|
|
|
#6172 |
|
tja!
e taggad som an på att dra ner men behöver tjuts från gbg hållet
om någon kan plocka upp mig?? så vore det najs, pröjsar självklart soppa
kan nå mig är på forumet lr 0739296613
|
|
|
|
|
#6230 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Är detta den officiella Rädda Mölle-träffen som tidigare utannonserats på www.bjare-locals.se ?
|
|
|
|
|
#6254 |
Stoke: 2 |
|
Skulle jättegärna komma ner! Tyvär har jag ingen våtdräkt, skor eller handskar då jag är nybörjare. Bräda ägar jag dock! Om det finns någon som ställer upp med att låna ut sina grjor till mig som är storlek M så vore jag ytterst tacksam!
Olle
|
|
|
|
|
#6261 |
|
Detta är ett sätt att få Höganäs kommun att se Mölle som ett potentiellt växande semester/turist paradis, som det en gång var. Vi vill naturligtvis bevara miljön i första hand. En pir med vattenstagnation i hamnen med dagvattenutlopp är inte bra för miljön eller de boendes odör. Jag är övertygad om att en plankat demonstration är helt ur tiden. Vi behöver lyfta fram de positiva sidorna som nya generationer kan bidra med. Därför bör vi respektera de regler som hamnstyrelsen satt upp för dusch, m.m. Ni är givetvis välkomna hem till mej om ni behöver använda omklädningsrum och dusch. Vi, Familjen Vikström bor på Sillgränd 26, Sväng ner till vänster innan kapellet vid skylten Gylleröd. Ta höger på Sillgränd 80m vitt hus med brandtrappa på kortsidan. Går att parkera mitt emot huset på gräset.
Mats Cilla Julia Esther
|
|
|
|
|
#6263 |
|
Någon som har plats i bilen och åker från stockholm så kan ni väl höra av er här eller till mir på 0739 54 15 17.
M.v.h. Rasmus
|
|
|
|
|
#6264 |
|
Olle! Du får låna av mej! Jag har extra! ( large )
|
|
|
|
|
#6267 |
|
OIle VK
|
Ere sant! Det vore guld! Har du handskar och så också? Och vart skall jag möta dig?
Tack! Olle
|
|
|
|
|
#6286 |
|
Strålande initiativ! Är för övrigt själv nyinflyttad till Höganäs.
Någon som har en uppfattning om vid vilken tid folksamlingen "peakar" så att säga?
|
|
|
|
|
#6296 |
|
Kl 1100 kommer reportern från HD. Surf är det nog hela dagen. Mellan 11-12 kommer jag att utse några som utmärker sig i vågorna för att ge bort några priser jag fått från Transition. Kom och rippa!
|
|
|
|
|
#6308 |
Stoke: -4 |
|
Mats!
Porra och Snaken häruppifrån Stockholm var snabba med att hjälpa till som budbärare till Mölle. De har med sig en påse med Transition-prylar som jag sagt att de ska överlämna till dig! Hoppas att ni bra vågor och mycket folk!
//Jonas
|
|
|
|
|
#6321 |
|
Va kul! Dom är välkommna till mej, Sillgränd 26. Vänster vid gylleröd skylten, höger 80 meter vitt hus med brandtrappa på hörntomt. Har själv en mörkblå Chrysler voyager som jag parkerar vid brytet. KL 11-12 kommer ju en reporter från lokaltidningen, då tänkte jag med frivilliga att bedöma de bästa surfarna under någon timme för att kunna dela ut de fina priser du sponsrar med. Tack! Hemma hos mej är det fritt att byta om och äta en korv och dricka läsk. SSA sponsrar! Tack Janne Ekstedt!
P.S. Inga plakat demonstrationer utan bara chill. Visa positiva vibbar för det vi älskar mest!
Mats med familj.
|
|
|
|
|
#6329 |
Stoke: 4 |
|
Gött att höra!! Vi är några Varbergssurfare som kommer ned å manifesterar och delfirar dårå! 
|
|
|
|
|
#6330 |
Mia
|
Hej Mats,
bra initiativ! Kul med någon från Mölle som surfar och engagerar sig i detta. Jag kommer upp i morgon bitti, kommer förmodligen att vara färdigsurfad när det drar igång men jag stannar nog kvar och kollar lite.
/Mia, Lund
|
|
|
|
|
#6332 |
Stoke: 5 |
hman
|
En begravning, en 30årsmiddag och en flygresa till england förstör min helg så ni får klara er utan min support. Bra initiativ och extra cred till Svullo+familj som glatt öppnar sitt hem för sina surfbröder och systrar
|
|
|
|
|