Facebook data

1
Outa spots i Portugal???
#60950 Outa spots i Portugal??? 15 år, 12 månader sen Stoke: 0

Björka
graphgraph

Tjena, tänkte ställa en känslig fråga om att outa lite spots i södra Portugal. Ingen här inne som har dom som hemmabryt antar jag så borde va lugnt?

Iaf, ska ner med några polare en månad nu i juni, flyger till Faro och tänkte ta hyrbil där och sen luffa runt. Var i mellersta Portugal förra vintern så har koll på bryten kring Peniche, Ericeira ned till Lissabon. Troligen funkar det bättre kring dessa nu i juni men måste av olika anledningar va en del i söder. Kan nån ge lite tips på grymma spots i söder förutom dom i stormrider?

Logga in för att svara
#60966 Svar: Outa spots i Portugal??? 15 år, 12 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

ta bilen och åker vid atlant kusten västerut och sedan norrut..arrifana är ett ställe du borde titta på..annars finns det många hemliga spots som du kan hitta om du håller dig vid kusten och söka!! lycka till;)

Logga in för att svara
#60984 Svar: Outa spots i Portugal??? 15 år, 12 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

RATMAN skrev:
ta bilen och åker vid atlant kusten västerut och sedan norrut..arrifana är ett ställe du borde titta på..annars finns det många hemliga spots som du kan hitta om du håller dig vid kusten och söka!! lycka till;)

Jag var en vecka i sodra Portugal i april och instammer att Arrifana var grymt. Dock stor crowd. I ovrigt var vinden alltid ett problem. Jag anvande mig av Stormrider och Portugal kartan fran www.surfmaps.net/ och korde pa allt som namnde vindskyddat. Letar man runt lite finns det en stor mangd grymma spots. Beliche nere vid sydvastra spetsen var en gullig vik med en ok vag som var skyddad fran vinden. Dock crowded....

Ha en skon tripp!

Logga in för att svara
#61028 Svar: Outa spots i Portugal??? 15 år, 12 månader sen Stoke: 0

Björka
graphgraph

Man tackar för tipsen. Om jag tolkar er rätt är det alltså bara att leta runt på småvägar ned till vattnet och ev följa efter andra skabbiga localsbilar med surfbrädor på taket? Ska kolla surfmaps, sist kollade jag mest på magicseaweed och stormrider.

RAT, sett om secret på Rödön funkat på länge?? Hade en del fina rides där i höstas...

Logga in för att svara
#61034 Svar: Outa spots i Portugal??? 15 år, 12 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Björka skrev:
Om jag tolkar er rätt är det alltså bara att leta runt på småvägar ned till vattnet och ev följa efter andra skabbiga localsbilar med surfbrädor på taket?

Absolut rätt uppfattat! Går inte att misslyckas.

Logga in för att svara
#61067 Svar: Outa spots i Portugal??? 15 år, 12 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

finns ett ställe som är somTrestles. Inte många vet om detta spot. titta på google earth var arrifana ligger.
runt på andra sidan beachen efter spetsen, söder ut. där ligger det. grymt bra våg.
warning crazy locals.

Logga in för att svara
#61162 Svar: Outa spots i Portugal??? 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Björka
graphgraph

Kollade just vågstatistik på magicseaweed, ser kasst ut för södra portugal i juni. Klart bättre runt Ericeira med omnejd. Ska man lita nåt på detta eller är statistiken bara bull? Om man kollar statistiken för kvaliteten på vågorna är det bara att lämna shortboarden hemma och ta med en fish...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!