adamski skrev:
mistarippa skrev:
Nån som varit där?
Jag ska dit och är väldigt angelägen att veta hur brädquivern ser ut.
Detta eftersom jag inte får ta med bräda på Brittish Airways och deras bajs-attityd till surfbräda på flyget. (Behandlas separat i en annan tråd).
Hursomhelst vill jag veta om det är bra grejjer där på campet?
Det är ju alltid skönast att köra på egen bräda men kan lätt tänka mig att köra annan bräda.
Dock inte vad som helst, typ tröga bicar eller sån skit.
Ha de gött allihopa!!
Hoppas ni får mycke surf i sommar, wherever you may roam 
Salvador som stad har ett antal surfaffärer, allt jag vet. De flesta hostel har koll på läget. Vet inget om nåt camp. Ströva inte omkring själv på måfå dock för Salvador är en cp-farlig stad med mycket kriminalitet. Sen kanske du inte visste att det är förbjudet att använda ordet quiver i sverige? Det får man nämligen inte. Quiver är ett så kallt flash-ord som bör undvikas till varje pris. I ditt sammanhang skulle du kunna säga brädutbud istället.
BOS helping out since the beginning of time
Tack för tipsen om Salvador. Men jag kommer nog tillbringa nästan all tid på campet.
Vafan jag försökte komma på nåt bra ord istället för ...... men kom inte på nåt.
Du använde ju själv ordet ...... i samma mening som du talar om att det är förbjudet
Utbud är inget bra substitut för definitionen av utbud är "den totala kvantitet av en vara eller tjänst som alla säljare på en marknad bjuder ut vid varje prisnivå"
(se
sv.wiktionary.org/wiki/utbud)
I detta fall får jag disponera vilken bräda som helst på campet, i och med att jag bor där, men de är ju inte till salu!
"Brädsamling" kanske?
MistaRippa points out incorrect substitutions for q****r since May 15 2009